Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Kaj sploh lahko še jemo?

Kaj sploh lahko še jemo? (foto: Profimedia) Profimedia
5. 11. 2015

Prejšnji teden je mesto med glavnimi novicami našlo tudi sporočilo Svetovne zdravstvene organizacije, WHO, ki pravi, da predelano meso povzroča raka na debelem črevesu.

Mednarodna agencija za raziskave raka (IARC), ki je del WHO-ja, je svarilo utemeljila na pregledu več kot 800 študij, ki so raziskovale povezave med prehranjevanjem z mesom in rakom.

"Zaradi velikega števila ljudi, ki uživajo predelano meso, ima njegov svetovni vpliv na pojavnost raka pomen za javno zdravje," je poudaril predstavnik IARC-ja Kurt Straif.

Za posameznika, ki uživa predelano meso, je tveganje, da zboli za rakom, statistično majhno, a narašča s količino zaužitega tovrstnega mesa.

"Vsaka 50-gramska porcija predelanega mesa, ki jo pojemo na dan, za 18 odstotkov povečuje tveganje za kolorektalni rak," so povedali v agenciji.

Mediteranska dieta

Rdeče meso je rakotvorno, gluten zastruplja, sladkor je korak v smrt, mleko ni prebavljivo ... Torej smo se vprašali, kaj lahko sploh še jemo?

Večina strokovnjakov nam je odgovorila, da je odlična izbira mediteranska dieta, saj vsebuje veliko zelenjave in rib, večina stvari pa je na voljo tudi v naših trgovinah. Ena od pomembnejših stvari je, da namesto masla uporabljate olivno olje, ki je značilno za mediteransko dieto.

Poglejmo, kaj se je še znašlo na seznamu živil, ki vam bodo pomagala podaljšati življenje:

  • Kvinoja: Kvinoja ima veliko beljakovin in malo kalorij. A na jedilnik lahko uvrstite še bulgur, piro, ajdo, neoluščen riž, kuskus ...
  • Brokoli: Brokoli je prišel na seznam, ker ima izrazito malo kalorij, kar pomeni, da lahko brezskrbno uživate v tej zeleni zelenjavi, polni antioksidantov, vitaminov in vlaknin.
  • Olivno olje: Namesto masla uporabljajte olivno olje, ki je odlično za boljše delovanje srca in celotnega srčno-žilnega sistema.
  • Šparglji: Šparglji vsebujejo zelo malo maščob in so primerni kot dietna prehrana ljudi s povišanim deležem maščob v krvi. Vsebujejo tudi naravno snov glutation (sestavljena iz aminokislin glutamina, cisteina, glicina), ki je ključni celični antioksidant, ki lahko zavira delovanje številnih kancerogenih snovi.
  • Borovnice: No, ne samo borovnice, ampak vse jagodičje, saj vsebuje kup antioksidantov, vitaminov in mineralov. Predrago? Strokovnjaki pravijo, da zaleže tudi zamrznjeno sadje.
  • Mandeljni: Mandeljni so odlični za srce, znižujejo raven holesterola, izboljšajo prebavo ter zmanjšajo možnost rakavega obolenja.
  • Jajca: Jajca so biološko polnovredna hrana z veliko prehransko vrednostjo. So popoln izdelek narave, saj vsebujejo vse hranilne snovi, ki jih potrebujemo. So poceni in dostopna, zato so v naši kuhinji skoraj nepogrešljiva. Mit, da so jajca holesterolska bomba, pa je že davno ovržen.
  • Losos: Losos je znan kot izjemen vir maščobnih kislin omega 3, ki preprečujejo nastanek krvnih strdkov, ugodno vplivajo na počutje in delujejo protivnetno.
  • Fižol: Fižol je odličen za prebavo, saj je poln vlaknin in beljakovin.
  • Orehi: Orehi sproščajo in pomirjajo zaradi dokaj velike vsebnosti aminokisline triptofana, ki v telesu sprošča hormon ugodja serotonin. Pomagajo pri presnovi ter krepijo srce in pljuča.
  • Špinača: Špinača ščiti pred vnetji, oksidativnim stresom, težavami s srcem in ožiljem ter kostmi. Izmed vse zelenjave vsebuje največ flavonoidov in karetonoidov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri