10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako z lahkoto jesti zdravo

Kako z lahkoto jesti zdravo (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
1. 3. 2015

Bi še kako radi bolj zdravo jedli, a se kar nekako ne znajdete v naglici vsakdana? In velikokrat v svojih najboljših namenih, kako bi svoje prehranjevalne navade čisto zares spremenili, na koncu vseeno pristanete v svojih starih slabih navadah?

S tem, da sodobni človek poka po šivih od preobilja različnih obveznosti, se še kako strinjam. To, da zmanjkuje časa za tisto pomembno, bo tudi držalo. Res je, da je velikokrat lažje govoriti, kot pa potem stvari spraviti v življenje. Tu sta potrebni predanost in zavezanost k spremembam.

Ravno zato danes poglejmo nekaj koristnih namigov, kako si pomagati, da se zdravo prehranjujemo tudi takrat, ko nimamo kaj dosti časa.

Ena izmed ključnih ovir do bolj zdravega hranjenja je pomanjkanje načrtovanja in to, da se v kuhinji enostavno ne znajdemo.

Načrtujmo svoj teden

Svoje obroke načrtujmo za teden dni vnaprej. Ne počnimo tega brezglavo in na hitro, temveč si vzemimo čas in bodimo preudarni.

Ko delamo načrt svojih obrokov, seveda upoštevajmo obveznosti v tednu, ki prihaja. Tako si pri načrtovanju pomagajmo tudi s koledarčkom službenih in osebnih obveznosti. Če imate določen dan, poln obveznosti, je na primer pametno načrtovati, da boste kakšno jed pripravili že dan prej in si tako olajšali breme prenatrpanega urnika.

V svojih načrtih bodite kreativni in prilagodljivi. Saj veste, kako je to ... Resnični zmagovalci so tisti, ki so se sposobni prilagoditi različnim okoliščinam. Torej, četudi načrtujete teden razstrupljanja, ne pričakujte, da boste ta teden živeli v vakuumu, temveč se prilagodite danim okoliščinam.

Naredimo nakupovalni seznam

Po tem, ko smo naredili načrt obrokov za teden dni, seveda z upoštevanjem želja in obveznosti, je čas, da naredimo še nakupovalni seznam. Seveda najprej preverimo, kaj vse potrebujemo, kaj morda že imamo in kaj moramo še kupiti.

Ko greste po nakupih, kupujte samo živila z nakupovalnega seznama. Ne, v trgovini ni čas, da si premislite in nabavite za vsak slučaj še škatlo napolitank, tortico, bombone in še kaj.

Moder nasvet za nakupovanje – če greste v trgovino lačni, je to garancija za brezglave nakupe. Torej, nakupujmo s polnim želodcem!

Če boste nakupovali po nakupovalnem seznamu, to ne bo bolje samo za vaše zdravje in postavo, temveč tudi za vašo denarnico! In ne nazadnje, tako obstaja manj možnosti, da boste kupili preveč hrane, ki jo boste potem metali v smeti.

Torej, oblikujte si jedilnike in jih zapišite. Naredite nakupovalni seznam. In že imate odličen načrt za naslednji teden.

Imejmo na zalogi sadje, zelenjavo, krekerje, pomake in omake

Ni hujšega kot to, da smo lačni in utrujeni, nimamo pa ničesar, kar bi na hitro lahko pojedli.

Pametno je, da imamo vedno na zalogi nekaj, iz česar se da na hitro pripravi kaj za pod zob. Zato nikoli ne sme manjkati sadja in zelenjave za smutije.

Zelo prav vam bodo prišle tudi kakšne omake in pomake za solate in zelenjavo, kakor tudi presni krekerji, ki vam služijo namesto kruha in vas zelo hitro lahko nasitijo.

Posrbimo za primerno hranjenje

Če zelenjave in sadja ne boste nakupovali sproti, poskrbite za primerno hranjenje. To pomeni, da zelenjavo shranite v primerni embalaži, da ne bo uvenela in bo čim dlje ostala sveža.

Da si boste med tednom skrajšali čas priprave, lahko čim več te pred shranjevanjem tudi očistite, operete in osušite. Enako velja seveda tudi za sadje, ki naj bo vedno pri roki.

Imejte pa v mislih, da je vsaj zelenolistnato zelenjavo pametno kupovati čim bolj sproti.

Določena živila skuhajmo vnaprej

Popolnoma nepotrebno je, da kupujemo različne pločevinke z industrijsko pripravljenimi živili.

Stročnice lahko nakuhamo vnaprej, jih ohlajene shranimo v posodice in hranimo v hladilniku (lahko jih celo zamrznemo). Tako bomo imeli vedno pri roki fižol, grah, čičerko ipd., s čimer lahko na hitro pripravimo slastne in zelo nasitne solate. Na zalogo lahko nakuhamo tudi žita.

Skuhamo enkrat, jemo dvakrat

Za dneve, ko smo zelo zaposleni, načrtujmo obroke tako, da bomo imeli čim manj dela s pripravo hrane. V tem primeru lahko že prejšnji dan pripravimo kakšno jed, ki lahko počaka do naslednjega dne, in v njej uživamo kar dvakrat.

Tako je recimo pametno nakuhati večjo količino bogatih zelenjavnih juh, rižot ipd. Tako si olajšamo življenje, ko res nimamo čisto nič časa.

Določene jedi lahko nakuhamo celo v tako velikih količinah, da jih zamrznemo in uporabimo, ko nam bo zmanjkovalo časa.

Če ste prepričani, da morate vsak dan jesti nekaj drugega, vam predlagam, da na to kar pozabite. Če vam je bila današnja rižota zelo všeč, jutri zvečer pa nimate časa za pripravo zdravega obroka in se vam zato obeta obisk restavracije s hitro pripravo, je še kako bolj pametno prihraniti rižoto za naslednji dan.

Če se vam kakšen dan zgodi, da vam enostavno zmanjka časa in ne morete pripraviti obroka po svojem načrtu, ki ste si ga pripravili za teden vnaprej, naredite brez slabe vesti kompromis in iz zamrzovalnika vzemite zdrav obrok, ki ste ga pripravili, ko ste imeli več časa. Tako se boste izognili hitrim in nespametnim odločitvam.

Napisala Karla Klander, www.karlaklander.com, foto: Shutterstock

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri