sol

Natrij, ki ga dobimo s prehrano, je za normalno delovanje telesa pomemben. Če ga redno uživamo preveč, pa začne škodovati zdravju. Je eden izmed krivcev za visok krvni tlak, srčne bolezni in možgansko kap.

Dnevno priporočljiv odmerek soli je le ena čajna žlička. Še posebej naj bi pri tem pazil tisti z visokim krvnim tlakom. Če pomislite, kaj ste pojedli v današnjem dnevu, ste odmerek verjetno že presegli. Sol se skriva tudi v živilih, kjer je ne bi nikoli iskali. Da bi omejili količino, lahko storite nekaj stvari.

Zmanjšujte počasi

Okus je eden od pomembnih dejavnikov, ki vas odvrača od tega, da bi hrano manj solili in prenehali uživati zelo slane stvari. Zato se zmanjševanja lotite počasi in hkrati odkrijte nove ojačevalce okusa, kot so lovorjevi listi, zelišča, origano, kumina … Preizkusite nove okuse in popestrite obroke z drugimi začimbami.

Ustvarite »natrijev proračun«

Včasih si pač zaželimo nekaj slanega in s tem ni nič narobe, če se držite rutine. Preglejte, koliko soli vsebujejo živila, ki jih redno pripravljate in jih zamenjajte za manj slana (v nekaterih soli ne boste pogrešali). Poiščite prigrizke s katerimi ne boste zaužili toliko soli, kot ste jo odstranili z jedilnika (in s tem izničili trud) ter jih imejte na zalogi za »težke dni«. Določite tudi dan, ko se lahko pregrešite, a ne pretiravajte.

Pazite pri naročanju

Ko jeste v restavraciji, ne morete vplivati na pripravo obrokov, lahko pa na postrežbo. Če naročate omake in priloge, za katere veste, da bodo dodatno slane, prosite, naj vam jih postrežejo ob strani krožnika. Tako boste lahko sami določali, koliko dodatnega natrija boste dali na specialiteto.

Preskočite kečap in dodajte gorčico

Veliko omak, ki jih radi dodajamo poletnim jedem, je polnih soli. To ne pomeni, da mora biti glavna atrakcija vašega piknika zelenjava, zamenjajte le dodatke. Obstaja veliko različic, ki vsebujejo manj soli, dodajte tudi gorčico, ki je na primer bolj zdrava od kečapa.

Omejite prehranjevanje zunaj

Če se odločite zmanjšati vnos natrija, poskusite omejiti obroke v restavracijah. Pri pripravi namreč uporabijo veliko soli, kar je lahko problem, če jo želite izvzeti iz prehrane. Seveda se vsi kdaj pregrešimo, in če tega ne storite prepogosto, ne bo naredilo bistvene škode.

Osvojite veščino »branja etiket«

Natrij se pojavi tudi v živilih, kjer ga ne pričakujete (na primer v sladoledu). Zato je pomembno, da si med nakupovanjem vzamete nekaj časa branje sestavin. Imeli boste možnost poiskati izdelke, ki vsebujejo manj soli. Pri okusu tega verjetno ne boste opazili, telo pa vam bo hvaležno.

Neslani oreščki, neslano maslo …

Kadar lahko, se izognite slanim prigrizkom. Z vrečko čipsa boste na primer uničili večdnevni trud, ko ste sol črtali z jedilnika.

Preberite tudi:

Sorodni članki
None

Zlobni kristalčki

Ste prepričani, da vedno veste, kje se skriva sol in kako napada? Preverite še enkrat

8 naravnih načinov za znižanje krvnega tlaka

Če želite za zdravje poskrbeti po naravni poti, vsekakor preizkusite te nasvete.
None

Prava hrana za vsak trenutek

Življenje je kot restavracija s samopostrežnim zajtrkom. Izberite napačno hrano, pa si boste raztegnili želodec, škodili srcu in si skrajšali življenje. S pravo izbiro bo...
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri