kostanj

Kostanj je pravi jesenski užitek, saj se pod trdo lupino skrivajo številne hranilne snovi in čudovit okus.

Kostanj je nekoč veljal le za priboljšek revežev, ki so iz njega izdelovali moko, danes pa je cenjena specialiteta, ki jo v svoje kulinarične stvaritve pogosto vključujejo tudi vrhunski kuharji.

Majhna razlika

Pravi, gozdni kostanj in maroni se med seboj ne razlikujejo veliko. Pravi maroni izvirajo iz Francije in Italije. So debelejši, nekoliko bolj ploščati in slajšega okusa od naših gozdnih kostanjev.

Hranljivi zalogajčki

V nasprotju z oreški kostanj ne vsebuje veliko maščobe, zato pa je toliko bolj bogat z ogljikovimi hidrati.

V njem se skriva tudi veliko kislin, ki jih telo ne more proizvajati samo, za presnovo pa jih potrebuje. Zaradi visoke vsebnosti škroba so tako kostanji kot maroni zelo hranljivi. Poleg tega vsebujejo fosfor, kalij, magnezij in folno kislino ter vitamina B in C.

Kostanjeve dobrote

Med jesenskim sprehodom po mestu ne moremo mimo stojnice s pečenim kostanjem, ki s svojim prijetnim vonjem vabi k slastnemu prigrizku. Res je najbolj priljubljen pečen, toda čedalje bolj priljubljen je tudi v jesenski kuhinji ob martinovi goski, v juhah, pirejih in sladicah.

Kostanj vsebuje dvakrat toliko škroba kot krompir. Ker se škrob med kuhanjem spremeni v sladkor, je kostanj odličen tudi karameliziran.

Dodate ga lahko dušenemu rdečemu zelju ter nadevom za gosi in race. Iz kuhanega in pretlačenega lahko pripravite okusne juhe ali pa sladke kostanjeve kreme. Kostanjevo moko uporabljamo za pripravo peciva in jo lahko mešamo s pšenično.

Peka v pečici

Po mnenju številnih je kostanj najboljši pečen. Pred peko lupino dvakrat do trikrat zarežite, da ga boste lažje lupili. Pečete ga lahko kar v pečici, in sicer 10 minut pri 200 stopinjah, ali pa v opekaču za tople sendviče približno 30 minut pri najvišji temperaturi.

Pečene kostanje zavijte v krpo in jih pustite počivati nekaj minut, da se lupina zmehča. Nato jih olupite čim bolj vroče, saj ohlajena lupina spet postane trda in se težko lupi.

Surov kostanj lahko zamrznete za dva ali tri mesece, ga spečete v pečici (brez namakanja, približno 30 minut pri 200 stopinjah) in se tako z njim sladkate še vso zimo. Pečen kostanj se odlično ujema z mladim vinom ali moštom.

Kuhanje

Okusen je tudi kuhan kostanj, vendar ne ohrani tako popolne arome kot pečen. V vodi ga kuhajte od 15 do 20 minut, odvisno od debeline. Lupino kostanjev na konici križno zarežite.

Kostanje kuhajte v osoljeni vodi približno 15 minut in jih na cedilu prelijte z mrzlo vodo. Nato jih olupite ali pa sredico izdolbite z majhno žličko.

Kuhane kostanje lahko postrežete še vroče z maslom in soljo ali pa iz njih pripravite juho ali kremno sladico. Kuhan in olupljen kostanj lahko zamrznete in ga uporabite za božično večerjo ali pripravo nadevov za sladice. Naprodaj je tudi vakuumsko pakiran.

Iz Lise

 

Sorodni članki

Kostanjev piknik

Ko ulice zadišijo po pečenem kostanju, vemo, da se je začela jesen.

Kostanj - bodičast vir energije

Zaradi energijske vrednosti, dobre mineralne sestave in vsebnosti nekaterih pomembnih vitaminov kostanj še danes slovi kot primerna hrana za športnike, otroke, starejše in…

Maroni in pravi kostanji so zreli

Če se podate na iskanje v gozdovih blažjih pokrajin, morate poznati majhno razliko med maroni in pravim kostanjem.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri