10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Krvna skupina A – rojeni vegetarijanci

24. 11. 2011

Vse krvne skupine imajo genetski zapis o prehrani, ki je zelo pomemben za zdravje, pravo telesno težo in tudi za ravnovesje telesa in duha.

Nagnjenost k določenim boleznim

Znanstveno je dokazno, da so ljudje določenih krvnih skupin nagnjeni k določenim boleznim. Na osnovi številnih dejstev je Peter D'Adamo, možak, ki je pravzaprav začel s prehrano po krvnih skupinah, podprl tudi svojo teorijo, da so lahko živila koristna, nevtralna ali pa škodljiva.

Proteini, ki so v hrani (lektini), so v nekaterih primerih, odvisno od posameznikove krvne skupine, pravi antigeni. Lektini lahko v določenih primerih, ko se sproži kemijska reakcija, pri dotiku z antigeni v naših krvnih celicah te celo uničujejo.

Na podlagi tega lahko sklepamo, da je določena hrana za eno krvno skupino zdravilo, za drugo pa škodljiva snov.

Krvna skupina A

Ljudje s krvno skupino A so bili na Zemlji že v mlajši kameni dobi. Vzgajali so žitarice in živino, v glavnem pa so jedli hrano rastlinskega izvora, ki je pač najbolj ustrezala njihovemu organizmu.

Prebavni sistem ljudi s krvno skupino A je zelo občutljiv, težko razgradi beljakovine živalskega izvora (meso, mleko in masti).

Te osebe imajo tudi slab imunski sistem in so nagnjene k okužbam, diabetesu tipa I, srčnim boleznim, slabokrvnosti, boleznim jeter in žolča ... Prav tako se morajo osebe s krvno skupino A zaradi občutljivih prebavil izogibati preveč obdelani in rafinirani hrani.

Pomembno zanje je, da jedo hrano, ki je naravna, sveža, čista in organska. S pravilno prehrano boste tisti, ki ste krvne skupine A, izboljšali svoj imunski sistem in se potencialno izognili boleznim, ki bi lahko ogrozile vaše življenje, posebej biološko predisponirane – bolezni srca, rak in diabetes.

Z olivnim oljem do vitke linije

Osebe, ki imajo krvno skupino A, bodo izgubile kilograme, če bodo jedle ananas, sveže sadje, sojo, sir, tofu in druge izdelke rastlinskega izvora. Zelo pomembno je tudi, da se izogibajo velikim količinam mesa, posebej pa se morate izogibati šunki, suhomesnim izdelkom in slanini.

Morska hrana je lahko na jedilniku tri- do štirikrat tedensko, vendar se je treba ploskim ribam, kot je morski list, izogniti. Vsebujejo lektin, ki lahko vzdraži prebavila skupine A.

Predvsem ženskam je prav tako dovoljeno  uživanje vinogradniških polžev, ki vsebujejo močan lektin, ki aglutinira le določene snovi, vleče pa ga k celicam skupine A, ki so mutirale v enega od dveh najbolj pogostih rakov na dojki.

To je vrsta pozitivne aglutinacije, saj se ta lektin znebi bolnih celic. Mleko in mlečne izdelke zamenjajte s sojinim ali kozjim mlekom. Jajca in tudi izdelke, ki vsebujejo jajca, uporabljajte redko. Zelo dobro vam bo delo malo olivnega olja. Majoneza ni zaželena.

Dober izbor so žitarice (izjema je pšenica), če pa ste pogosto prehlajeni, imate v organizmu veliko sluzi in ste astmatik, potem vam svetujemo le brezglutenski kruh – sojin ali pirin.

Ker morate zmanjšati vnos mesa, lahko uživate arašide, zlasti neoluščene. Med drugim je dokazano tudi, da lektin, ki ga vsebujejo arašidi, preprečuje nastanek rakavih celic.

Odlična so bučna in sončnična semena, mandeljni in orehi. Oreški so pomemben vir beljakovin in tako sestavni del prehrane skupine A.  Če imate težave z žolčnikom, namesto celih oreščkov raje pojejte majhno količino masla iz oreščkov.

Najboljše beljakovine za skupino A so v fižolu in stročnicah. Odlična je soja in številne druge vrste fižola. Vendar se morate določenih tudi izogibati, saj zmanjšujejo izločanje inzulina, ki je pogosto eden od dejavnikov, ki povzročajo debelost in diabet­es.

No, glavna je zelenjava!

Zelenjava je v prehrani ljudi s krvno skupino A življenjskega pomena, saj priskrbi minerale, encime in antioksidante. Jejte surovo ali poparjeno, da se ohranijo njene koristne sestavine. Večina zelenjave je primerna, razen paradižnika, zelja, črnih oliv in  krompirja.

V prehrani uporabljajte veliko česna, ker je naraven antibiotik in ojačevalec imunskega sistema, ki je zelo dober za kri (v prejšnji Lisi smo imeli posebno jesensko dieto s česnom).

Sadje trikrat na dan

Ljudje s krvno skupino A morajo jesti sadje trikrat na dan. To naj bo pretežno alkalno sadje, kot so melone in slive, ki uravnotežijo učinek žit, ta namreč v mišičnem tkivu ustvarijo kislo okolje.

Odpovedati se morate tudi pomarančam, ki dražijo želodec, so pa zato odlične grenivke in limone, ki pomagajo pospeševati prebavo in iz organizma odstranjujejo sluz.

Skupini A ne ustreza tropsko sadje, kot sta mango in papaja. Odličen je ananas.

Koristno
  • Ribe in morski sadeži: skuša, losos, sardela, krap, postrv
  • Mleko in mlečni izdelki: sojino mleko, sojin sir – tofu
  • Maščobe: olivno in laneno olje
  • Žitarice: ovsena, ržena in pirina moka, brezglutenski kruh, kruh in sojine moke, pirini hlebčki, rezanci
  • Zelenjava: špinača, koleraba, brokoli, artičoka, soja, čebula, česen, bela repa, črni in zeleni fižol, ohrovt, sončnična semena, arašidi, buče
  • Sadje: marelice, češnje, slive, borovnice, fige, ananas, limone, grenivke, rozine
  • Začimbe: gorčica, sojina omaka, ječmenov slad, ingver
  • Čaji: kamilica, zeleni čaj
  • Napitki: brezkofeinska kava, črno vino
Nevtralno
  • Ribe in morski sadeži: tun, ščuka, ostriž
  • Meso: piščanec, puran
  • Mleko in mlečni izdelki: jogurt, feta sir, kozji sir, kefir, manj mastni kravji sir
  • Maščobe: sončnično olje
  • Žitarice: pira, koruza, ječmen, koruzna, ovsena, ječmenova in graham moka, ržen kruh, koruzni kosmiči
  • Zelenjava: pesa, cvetača, redkvice, zelena, zelena solata, bob, grah, beli fižol, gobe, stročji fižol
  • Sadje: jabolka, črno grozdje, kivi, ribez, oreščki (lešniki, orehi), kostanj,
  • Začimbe: sezam, mak, kumina
  • Napitki: bezeg
Škodljivo
  • Ribe in morski sadeži: oslič, kaviar, lignji, jastog, raki, školjke
  • Meso: svinjina, jagnjetina, teletina, govedina, slanina, šunka, salem
  • Mleko in mlečni izdelki: mleko, maslo, parmezan, sladoled
  • Žitarice: pšenica, bela moka, kruh iz različnih žitaric
  • Zelenjava: paradižnik, zelje, črne olive, krompir, pisani stročji fižol,
  • Sadje: banane, mango, kokos, papaja, brazilski oreščki, pistacije

Iz revije Lisa

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri