suho-sadje-prazniki-hrana-orescki

Suho sadje je lahko nadvse primerno in zdravo darilo za otroke. Namesto sladkarij, ki vsebujejo umetne dodatke, aditive in rafinirane sladkorje, se lahko sladkajo povsem naravno s suhim sadjem, ki je prav tako bogat vir vlaknin, vitaminov in mineralov.

No, pa tudi odrasli si ga z veseljem privoščimo. Je odlična opcija za malico, sladkanje ali za na pot, po treningu ali v hribih. Tako hitro poskrbimo za več energije, potešimo željo po sladkem, hkrati pa poskrbimo tudi za boljšo prebavo.

Suho sadje namreč odlično spodbuja prebavo. Predvsem suha jabolka, ki delujejo razstrupljevalno in odganjajo škodljive mikroorganizme. Podobno vplivajo tudi suhe slive, fige in dateljni.

Na kaj moramo biti pozorni pri izbiri suhega sajda?

Suho sadje je pogosto konzervirano s kalijevim sorbatom, ki povzroča prebavne težave. Pa tudi sicer tovrstni konzervansi niso zdravi za človeški organizem.

  • Suhe marelice

Med zdravo suho sadje seveda na smemo pozabiti uvrstiti suhih marelic. Te vsebujejo veliko vitamina A in C, kalija, kalcija in železa ter prav tako odlično poskrbijo za prebavo. Vendar moramo biti previdni, saj rade napenjajo.

Predvsem pa velja pozornost nameniti nakupu v trgovini. Svetlo oranžne marelice so namreč žveplane. Raje izberite marelice temno rjave barve.

  • Rozine

Rozine so prav tako žveplane, zato pred nakupom preverite njegove sestavine. Pogosto pa jim je dodano še hidrogenirano rastlinsko olje, ki preprečuje sprijemanje.

  • Jabolčni krhlji in bananin čips

Sveže jabolko ima približno 65 kalorij in 0,2 g maščob. Približno 30 g jabolčnih krhljev pa 140 kalorij in 7 gramov maščob. Pogosto jim je dodana maščoba ali koruzni sirup. Če so jabolčni krhlji svetli, to pomeni, da so jih pred sušenjem potopili v raztopino citronske kisline.

Pri banani je zgodba podobna. Sveža banana ima približno 90 kalorij in 0,3 g maščob, suhi krhlji pa kar 150 kalorij in 10 g maščob. Mnogi proizvajalci namreč rezine banan cvrejo v sončničnem olju, da te postanejo in ostanejo hrustljave.

Izbirajte torej raje suho sadje brez konzervansov in dodatkov. Po možnosti ekološko pridelano. Še najboljše pa je seveda, če sadje posušite sami. Preberite si Kako sami posušite slive?

Nasvet

Pri zdravih živilih ravno tako velja pravilo zmernosti. Ko pa gre za suho sadje, si zapomnite – zdravo je, če ga pojeste pest na dan.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Suho sadje - le navidezno zdravo?

Po čem najraje posežete, ko vas zgrabi nenadna želja po sladkem? Se na vaš seznam uvršča suho sadje?

Slive: 9 zdravilnih učinkov sliv in kako jih posušiti

Poznamo več vrst sliv, med seboj se razlikujejo po obliki, barvi, okusu, prve dozorijo poleti, preostale slive zorijo vse do jesenskih dni. Lahko jih jemo sveže, iz njih pripravimo…

40-dnevni post Jaz #vztrajam dan 7: Ideje za sladke prigrizke brez sladkorja

Čeprav smo na postu brez sladkorja, to še ne pomeni, da ne smemo zaužiti nič sladkega! V nadaljevanju si poglej nekaj odličnih receptom. Mmm ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri