To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Najboljša in najslabša hrana, ki si jo lahko privoščite poleti

Najboljša in najslabša hrana, ki si jo lahko privoščite poleti (foto: Profimedia) Profimedia
20. 6. 2017

Poleti težko hrano običajno zamenjamo za lažjo, ki naj bi bila tudi bolj zdrava. Vendar nekatera »lahka« živila vsebujejo veliko preveč kalorij, ki jih v celem dnevu ne porabimo. Preverite, kakšne so dobre in kakšne slabe odločitve, ko sestavljate poletni jedilnik.

Če se poleti radi odpravite na festivale, si privoščite hrano v restavracijah in prigriznete "na hitro", na vas preži hrana, ki vsebuje veliko kalorij in nezdrave maščobe. Kadar se ji v prostih dopustniških dneh želite izogniti, pazite na naslednje "škodljivce". Na voljo so tudi živila, po katerih lahko posežete brez slabe vesti. 

Najslabši prigrizki, ki si jih poleti lahko privoščite:

  • Sladoledni sendvič

Saj poznate pecivo, ki ga sestavljata dva piškota, vmes pa je polnjeno s sladoledom? Če sta piškota čokoladna, še toliko bolje, kajne? Pravzaprav je glede zdravja boljših veliko drugih stvari. Poslastica lahko vključuje tudi do 500 kalorij, več kot polovico pa jo sestavljajo nasičene maščobe.  Boljša ideja je, da si pripravite svojo sladico. Uporabite sorbet z manj maščobami in če želite jesti še bolj zdravo, ne dodajte piškotov. Nadomestite jih s svežim sadjem.

  • Ocvrti lignji

Nič ni narobe, če si porcijo delite s prijatelji, naj pa ne sestavlja celega obroka. Manjša posoda, do polovice napolnjena z ocvrtimi lignji, namreč vsebuje skoraj 500 kalorij in približno 25 gramov maščobe. Raje si privoščite kuhane, ki so veliko bolj zdravi. Če imate radi morsko hrano, brez slabe vesti posezite po školjkah, ki vsebujejo veliko beljakovin in vitamin B12, ki je odgovoren za zdrav živčni sistem ter preprečevanje anemije (slabokrvnosti).  

  • Rebrca

V katerikoli obliki in velikosti, morate rebrca izbrisati iz poletne in letne prehrane. Vsaj tiste iz restavracije. Sto gramov svinjskih rebrc vsebuje malo manj kot 300 kalorij, poleg tega so prežete z nasičenimi maščobami, in vse to preden jih pomočite v omako za žar. Ko si jih pripravljate doma, preskočite omako in namesto tega dodajte začimbe z nizko vsebnostjo maščob kot so gorčica, česen in čili v prahu. Dodale bodo odličen okus brez odvečnih kalorij. Bodite pozorni, da so porcije majhne in jedi ne uživate preveč pogosto.

  • Solata iz makaronov in krompirja

Čeprav na krožnikih poleti kraljujejo solate, vse niso zdrave. Dobre okus makaronove in krompirjeve solate naredi majoneza, ki pa ni najboljša izbira. Če se ji zares ne morete upreti, posezite po majonezi z nizko vsebnostjo maščob, ali jo pripravite sami. Lahko pa jo zamenjate z oljčnim oljem, ki vsebuje nenasičene maščobe. Porcije naj bodo v vsakem primeru majhne. 

Po tej hrani lahko posežete brez slabe vesti:

  • Piščančji ražnjiči

Priprava je povsem enostavna, postregli pa boste z veliko beljakovinami in malo maščobami, ter ogljikovimi hidrati. Če dodate še zelenjavo po svojem okusu, boste zaužili tudi veliko antioksidantov in popestrili obrok. 

  • Rakci

Primerni so kot prigrizek, predjed ali lažje kosilo. Vsebujejo veliko beljakovin in so nizko kalorični. Z njimi boste v telo vnesli tudi železo. Lahko jih pripravite v solati, na žaru, kot prilogo ... Načinov je veliko. 

  • Lubenica

Odlična izbira za hidracijo po dolgem sončnem in vročem dnevu. Lubenico sestavlja 90% vode. Z malim odstotkom kalorij je idealna poletna malica.

  • Sadna solata

V toplejših mesecih na svoj račun pridejo oboževalci sadja, saj je na voljo veliko različnih vrst in barv. Rdeče, vijolično in modro sadje je polno antioksidantov ter vitaminov, še posebej jagodičje, ki je »pakirano« s tretjino dnevnih potreb po vlakninah.

  • Bučke

Surove, na žaru, kot zvitki, rezine ali kocke – bučke so super poletna zelenjava. Sestavljene so iz malo kalorij, nič maščob in holesterola ter tretjine priporočljivega dnevnega vnosa vitamina C. Bonus so tudi različne možnosti priprave, ki se jih nikoli ne naveličate.

V vročih poletnih dneh se osvežite s hladnimi napitki

  • Svež ledeni čaj

Čaj ne vsebuje kalorij, je poln antioksidantov in nekatere vrste vam celo pomagajo pri izgubi teže. Seveda govorimo o doma narejenem ledenem čaju. Če želite izkoristiti vse prednosti, si ga pripravite sami. Zelen ali črn, mrzel je prav tako učinkovit kot topel. Pripravite si tudi druge hladne napitke za vroče dni. 

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri