prehrana

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 

Nutricionisti ves čas opozarjajo, da moramo biti do nasvetov glede prehrane skeptični, tudi če jih dobimo od nekoga, ki mu zelo zaupamo. Pozorni bodite še posebej v primerih, ko je nasvet malce nenavaden in zanj prvič slišite. Nikar pa ne verjemite naslednjim puhlicam, ki jih zavračajo strokovnjaki. 

Ne jejte ničesar belega ali rjavega 

To pomeni, da si ne smete privoščiti določenih vrst sadja (banane, dateljni, breskve in nektarine) in zelenjave (cvetača, česen, ingver, gobe, čebula, pastinak, krompir, šalotka in bela koruza). Večina bele prehrane je v resnici zelo zdrava, kot npr. čebula, česen in por. Vsi spadajo med prebiotike, kar pomeni, da zelo dobro vplivajo na črevesje.

Če je vaša teža prekomerna, ne potrebujete multivitaminov

Če je oseba pretežka, to pomeni, da njeno telo tako ali tako vsebuje dovolj hranil, če ne celo preveč, kajne? Omenjeni nasvet je izjemno škodljiv, ker je lahko posameznikova prehrana visokokalorična, hkrati pa vseeno nima dovolj hranljivih snovi. Veliko ljudi je pretežkih, pa jim vseeno primanjkuje pomembnih hranljivih snovi. V zalogah maščob se shranjuje energija, ne vitamini in minerali, zato vedno potrebujete pravilno prehrano, čeprav je težko vsak dan zaužiti pravilno količino vseh hranljivih snovi, ki jih potrebujemo. Nutricionistka priporoča visoko kakovostne multivitamine, s pomočjo katerih lahko zapolnite vrzel, pri čemer ni pomembno, ali imate prekomerno težo, ste prelahki oziroma nekje vmes. V vsakem primeru je ključno ravnovesje.

Morska sol je bolj zdrava od navadne

Sol je sol, zato morate biti pri dnevnem vnosu pozorni predvsem na količino, ne glede na to, za kakšno vrsto soli gre. Nekatere vrste kot denimo navadna morska sol ali pa rožnata sol vsebujejo druge vrste mineralov kot namizna sol, kar se tiče hranljivih snovi, pa je pri vseh enako.

Če boste podvojili odmerek vitaminov, boste podvojili tudi učinke

Kljub splošnemu prepričanju pri prehranskih dopolnilih pravilo »več je bolje« v resnici ne velja, prekomerno uživanje lahko celo privede do resnih stranskih učinkov. Vitamini A, D in E se denimo topijo v maščobi, poleg tega pa se shranjujejo v jetrih, namesto da bi jih izločili z urinom, kot to storimo z drugimi vodotopnimi vitamini. Če boste v obliki dopolnil zaužili preveč v maščobi topnih vitaminov, se lahko z njimi zastrupite in hudo zbolite.

Ne uživajte različnih vrst prehrane hkrati, ker jih telo naenkrat ne more prebaviti

Med procesom prebavljanja lahko telo razgrajuje in prebavlja različne vrste hrane. Človeško telo je učinkovito in dobro deluje, zato za tovrstne potrebe proizvaja encime. Beljakovine je priporočljivo uživati z ogljikovimi hidrati, da bi preprečili porast sladkorja v krvi, še posebej pri posameznikih z diabetesom oziroma težavami s sladkorjem v krvi.

Preverite tudi: 

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

14-dnevna dieta (z nasveti in recepti)

Predstavljamo vam 14-dnevno dieto in za vsak dan nasvete, kaj pripraviti in kako začeti.
None

Vaš superjedilnik za vsa obdobja

Pravijo, da za vsako bolezen obstaja zdravilo, mi smo ga poiskali v hrani. Izberite torej svoj prehranski načrt za naslednja desetletja.

Znaki pomanjkanja vitaminov in mineralov

Za dobro zdravje in počutje potrebujete vse vitamine in minerale, čeprav je včasih zaradi obilo obveznosti težko jesti le zdravo hrano. Telo hitro z različnimi znaki opozori na...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Vadba za celo telo: Kombinacija počepa in planka

Naj bo tokratni trening drugačen - izvajajte le dve vaji in z njima razgibajte celo telo. Menite, da je izziv prelahek?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri