prehrana

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 

Nutricionisti ves čas opozarjajo, da moramo biti do nasvetov glede prehrane skeptični, tudi če jih dobimo od nekoga, ki mu zelo zaupamo. Pozorni bodite še posebej v primerih, ko je nasvet malce nenavaden in zanj prvič slišite. Nikar pa ne verjemite naslednjim puhlicam, ki jih zavračajo strokovnjaki. 

Ne jejte ničesar belega ali rjavega 

To pomeni, da si ne smete privoščiti določenih vrst sadja (banane, dateljni, breskve in nektarine) in zelenjave (cvetača, česen, ingver, gobe, čebula, pastinak, krompir, šalotka in bela koruza). Večina bele prehrane je v resnici zelo zdrava, kot npr. čebula, česen in por. Vsi spadajo med prebiotike, kar pomeni, da zelo dobro vplivajo na črevesje.

Če je vaša teža prekomerna, ne potrebujete multivitaminov

Če je oseba pretežka, to pomeni, da njeno telo tako ali tako vsebuje dovolj hranil, če ne celo preveč, kajne? Omenjeni nasvet je izjemno škodljiv, ker je lahko posameznikova prehrana visokokalorična, hkrati pa vseeno nima dovolj hranljivih snovi. Veliko ljudi je pretežkih, pa jim vseeno primanjkuje pomembnih hranljivih snovi. V zalogah maščob se shranjuje energija, ne vitamini in minerali, zato vedno potrebujete pravilno prehrano, čeprav je težko vsak dan zaužiti pravilno količino vseh hranljivih snovi, ki jih potrebujemo. Nutricionistka priporoča visoko kakovostne multivitamine, s pomočjo katerih lahko zapolnite vrzel, pri čemer ni pomembno, ali imate prekomerno težo, ste prelahki oziroma nekje vmes. V vsakem primeru je ključno ravnovesje.

Morska sol je bolj zdrava od navadne

Sol je sol, zato morate biti pri dnevnem vnosu pozorni predvsem na količino, ne glede na to, za kakšno vrsto soli gre. Nekatere vrste kot denimo navadna morska sol ali pa rožnata sol vsebujejo druge vrste mineralov kot namizna sol, kar se tiče hranljivih snovi, pa je pri vseh enako.

Če boste podvojili odmerek vitaminov, boste podvojili tudi učinke

Kljub splošnemu prepričanju pri prehranskih dopolnilih pravilo »več je bolje« v resnici ne velja, prekomerno uživanje lahko celo privede do resnih stranskih učinkov. Vitamini A, D in E se denimo topijo v maščobi, poleg tega pa se shranjujejo v jetrih, namesto da bi jih izločili z urinom, kot to storimo z drugimi vodotopnimi vitamini. Če boste v obliki dopolnil zaužili preveč v maščobi topnih vitaminov, se lahko z njimi zastrupite in hudo zbolite.

Ne uživajte različnih vrst prehrane hkrati, ker jih telo naenkrat ne more prebaviti

Med procesom prebavljanja lahko telo razgrajuje in prebavlja različne vrste hrane. Človeško telo je učinkovito in dobro deluje, zato za tovrstne potrebe proizvaja encime. Beljakovine je priporočljivo uživati z ogljikovimi hidrati, da bi preprečili porast sladkorja v krvi, še posebej pri posameznikih z diabetesom oziroma težavami s sladkorjem v krvi.

Preverite tudi: 

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Znaki pomanjkanja vitaminov in mineralov

Za dobro zdravje in počutje potrebujete vse vitamine in minerale, čeprav je včasih zaradi obilo obveznosti težko jesti le zdravo hrano. Telo hitro z različnimi znaki opozori na...

Kako pravilno nahraniti mišice?

Prednosti v dvigovalnici uteži vam ne bodo prinesli ne proteinski praški ne čudaške vaje ne čudežne hlačke. Potrebujete pravilen načrt prehranjevanja in seveda se ga morate tudi...
None

Organska hrana ni bolj zdrava

Britanska agencija za standardizacijo hrane ugotavlja, da organska hrana ni nič bolj zdrava ali bolj hranljiva od navadne hrane.
Najbolj brane vsebine

Se ne morete znebiti maščobe na trebuhu? Morda imate te slabe navade

Če maščobni obročki kar nočejo stran in se celo povečujejo, imate skoraj zagotovo vsaj eno od naslednjih navad. Čas je, da ukrepate.
Več...

Oblikujemo spodnji del telesa: 5 obveznih vaj

Tokrat se posvetimo spodnjemu delu telesa, torej zadnjici, stegnom, mečam, bokom ... Naslednjih 5 vaj morate obvezno dodati vašemu treningu. 
Več...

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

Ne boste verjeli, kakšne POSLEDICE na telesu pušča vadba z utežmi (za zdravje gre!)

Če ste do sedaj vadbo z utežmi radi preskočili, boste odslej verjetno ravnali drugače. Navdušimo vas s posledicami, ki jih ta lahko prinese.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri