prehrana

Na srečo vas od zdravega načina prehranjevanja loči le nekaj klikov in je popolnoma brezplačno. Tudi brez nutricionista lahko pripravite polnovredne obroke in zdrave sladice. Vendar previdno izbirajte nasvete, saj so nekateri povsem neresnični.

Pomembno je število kalorij, ne kaj se znajde na krožniku

Ko se lotite diete, je med drugim pomembno tudi, koliko kalorij zaužijete. Vendar to ne pomeni, da lahko jeste karkoli, dokler bo številka enaka priporočeni.

Kvaliteta hrane je enako pomembna kot količina, in če tega ne upoštevate, bo hujšanje oziroma vzdrževanje teže precej težko. Sladki kosmiči in dva kosoma belega kruha z maslom imajo enako število kalorij kot jajca z zelenjavo in skodelico svežih jagod, borovnic ali malin. Vendar sta si zajtrka med seboj povsem različna in verjetno se vam dozdeva, katerega izbrati.

Če jeste po sedmi uri, se boste zredili

Metabolizem se ne ravna po uri, ampak deluje neprestano. Sprememba teže pa se ne zgodi po magični sedmi uri zvečer, zato si lahko zdravo, uravnovešeno večerjo privoščite tudi kasneje.

Najbolje boste storili, če boste poslušali svoje telo. Ukrepajte, ko začutite lakoto in eksperimentirajte. Nekdo se bolje počuti, če ima zadnji obrok vsaj 3 ure pred spanjem, drugi potrebujejo prigrizek kasneje. Ne obstaja univerzalno pravilo, ki bi veljalo za vse.

Lahko jeste karkoli želite, če se dovolj gibljete

Zdrav življenjski slog je skupek uravnoteženega prehranjevanja in rednega gibanja. Če pri uri aerobike porabite 300 kalorij in si potem privoščite nekaj kosov kruha s čokoladnim namazom ter zaključite z vrečko čipsa, boste vase vnesli več kalorij kot ste jih pokurili.

Kadar želite izkoristiti vse prednosti vadbe, vzdržujte uravnoteženo prehrano. 80 % obrokov naj bo zdravih, 20 % pa ostane za občasne pregrehe.

Preberite tudi: Kako končno izgubiti odvečno težo? Preizkusite pravilo 90/10 

Če ste pretežki, ne potrebujete vitaminov

Tudi če imate preveč kilogramov, to še ne pomeni, da zaužijete preveč vitaminov in jih zato ne potrebujete v prehrani ali kot dodatke. To zagotovo ni res, saj (kot že omenjeno) vse kalorije ne štejejo enako. Zelo lahko se zgodi, da jeste visoko kalorično hrano, ki vsebuje malo ali nič hranil.

Večina obrokov bi morala sestavljati zelenjava, sadje, beljakovine in zdrave maščobe. Če morate hrano dopolniti z vitamini, ki jih ne zaužijete v jedilniku, to storite ne glede na težo. Prej pa se posvetujte s svojim zdravnikom, ki bo natanko vedel, kaj potrebujete.

Če je delovalo pri prijatelju/sodelavcu/vzorniku, bo zagotovo tudi pri vas

Ljudje promovirajo malo morje diet, treningov in prehranskih dopolnil. To še ne pomeni, da so strokovnjaki z ustrezno izobrazbo, ki bi vam lahko priporočili, kar vaše telo potrebuje. Poleg tega smo si med seboj različni in imamo drugačne potrebe, zato se ne zgledujte po načinu življenja prijatelja, ampak ustvarite svoj slog, ki bo odgovarjal vam.

Sokovi za čiščenje očistijo telo

Nič ni narobe s prehrano, s katero želite očistiti telo - na primer z večjo količino sadja in zelenjave. Sokovi za čiščenje pa so običajno napolnjeni le s sladkorjem različnega sadja. Brez beljakovin in maščob se boste počutili utrujeno in brez moči. Poleg tega boste izgubili mišično maso, teža pa bo prišla nazaj takoj, ko boste spet začeli z normalno prehrano.

Če se lotevate očiščevalne diete, si za zajtrk na primer privoščite zelenjavni smuti, kosilo pa naj vsebuje tudi beljakovine, maščobe in ogljikove hidrate.

Preberite tudi: 

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Kako pravilno nahraniti mišice?

Prednosti v dvigovalnici uteži vam ne bodo prinesli ne proteinski praški ne čudaške vaje ne čudežne hlačke. Potrebujete pravilen načrt prehranjevanja in seveda se ga morate tudi...
None

Jejte raznovrstno hrano

Ni nikakršnih 'prav' ali 'narobe', ni 'dobre' ali 'slabe' hrane.
None

Šestminutni obroki za šesterčke

Načrt za raven (in poln) trebuh
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri