To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Nezdrava živila, ki se prikradejo v vaš jedilnik

Nezdrava živila, ki se prikradejo v vaš jedilnik (foto: profimedia) profimedia
30. 4. 2018

Ko se sprehajate med policami v trgovini, je zaradi vrste predelanih živil in dodanih sladkorjev težko izbrati povsem zdrave sestavine za pripravo obrokov. Včasih vas v na videz zdravi embalaži pričaka nezdrav izdelek. Preverite, ali se je kaj od tega znašlo v vaši kuhinji.

Kadar se načrtno prekršimo in posežemo po nezdravem, vemo, kakšna živila postavimo na krožnik. Če pa težite k zdravi prehrani, se prepričajte, da v svojo nakupovalno košarico ne boste postavili živil, ki na ven izgledajo zdrava, v resnici pa vsebujejo marsikatero škodljivo sestavino.

  • Margarina

Čeprav jo nekateri uporabljajo kot bolj zdrav nadomestek masla in vas embalaža prepričuje z napisi »z malo maščob« in »znižuje holesterol«, margarina vsebuje veliko nezdravih maščob, ki zvišujejo ravni holesterola in povečujejo tveganje za bolezni srca. Za kuhanje raje posezite po oljih, na primer ekstra deviškem oljčnem olju.

  • Arašidovo maslo

Našli ga boste na spisku mnogih diet, saj velja kot zdrav, nasiten prigrizek in sestavina okusnih sladic. Vendar morate za zdravo različico poiskati naravno arašidovo maslo, saj obstaja veliko cenejših, ki pa vsebujejo malo glavne sestavine – arašidov. Te so nadomeščeni z aromami in sladkorji. Če imate čas,  ga pripravite kar sami. Recept najdete tu: Naredite arašidovo maslo sami doma.

  • Različne vrste mleka

Če se skušate izogniti navadnemu kravjemu mleku in zato raje kupite sojino, mandljevo ali kokosovo, morda niste izbrali bolj zdrave možnosti. Mnogo tovrstnih izdelkov vsebuje veliko sladkorja, ki naredi okus nam prijaznejši. Zato ne pozabite prebrati sestavin in pobrskati za mlečnimi izdelki brez sladil.

  • Omake in solatni prelivi

Če uporabljate kupljene v naprej pripravljene prelive za solato ali omake, pred nakupom obvezno preberite etiketo. Čeprav na embalaži piše, da ne vsebuje maščob, izdelek verjetno ni zdrav. Proizvajalci morajo maščobe z nečem nadomestiti, za kar uporabijo sladkor in sol. Da bi se izognili skritim virom sladkorja, je najbolje, da prelive pripravite kar sami.

  • Izdelki brez maščob

Ko želite izgubiti nekaj kilogramov ali se prehranjevati zdravo, so izdelki brez maščob zelo vabljivi. Zapomnite si, da morajo proizvajalci maščobe vedno z nečem nadomestiti, da je izdelek dovolj okusen, da ga boste še kdaj kupili. Zato (na žalost) tudi tu najdete sladkor v različnih oblikah, ponekod še veliko arom in odvečne soli. Manj škode boste naredili, če ne kupujete izdelkov, ki so običajno polni maščob, vam pa so ponujeni kot brez maščobna različica. Kupite navadne in jim kot glavno sestavino dodajte kaj bolj zdravega.

Preberite tudi: 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri