To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Ni vsak polnozrnati kruh vreden svojega imena

Ni vsak polnozrnati kruh vreden svojega imena (foto: Profimedia) Profimedia
29. 5. 2016

V iskanju zdravega kruha veliko ljudi izbere polnozrnatega. Toda ni vsak polnozrnati kruh vreden svojega imena. Barva namreč prav nič ne pove o vsebnosti balastnih snovi.

Enako velja za zrna in kosmiče na skorji – ti so večinoma namenjeni okrasitvi. Polnozrnato tudi še ne pomeni bolj temno, bolj zdravo, temveč predvsem, kakšno zrno je v kruhu. Se pravi, kako je oluščeno. Zato je lahko zdrav tudi beli kruh z visokim deležem polnega zrna.

Pa poglejmo, katere vrste kruha so med najbolj zdravimi in seveda med najbolj slastnimi:

1. Polnozrnati kruh

Polnozrnati kruh postopoma dviguje raven sladkorja v krvi in nam dlje časa daje občutek sitosti. Poleg pomembnih vlaknin, ki jih vsebujejo, pa polnozrnat kruh vsebuje tudi vitamin E, vitamine skupine B ter nekaj pomembnih mineralov, kot so cink, mangan, magnezij, baker in železo.

2. Pirin kruh

Pirin kruh je bogat z vlakninami, ima pa tudi več beljakovin kot beli kruh in manj škroba. Pirin kruh brez kvasa je še posebej enostaven za speči, a tudi izredno okusen v kombinaciji z enostavnimi namazi iz skute.

Poskusite: Pirin kruh brez kvasa

3. Koruzni kruh

Koruzni kruh vsebuje kar za 18 odstotkov več beljakovin kot navadni pšenični kruh in veliko antioksidantov, kot so betakaroten, zeaksantin, lutein in druge karotenoide, ki vplivajo na dober vid. Vsebuje tudi vitamin E in magnezij.

4. Rženi kruh

Veliko ljudi prisega na rženi kruh, ker ima veliko balastnih snovi in dobro nasiti. Prednost rženega kruha je, da vsebuje več vode, zato dlje časa ostane svež. Poleg tega je bogat z vitamini skupine B in magnezijem.

5. Ovseni kruh

V primerjavi z drugimi žitaricami oves vsebuje še več hranilnih snovi. Ker vsebuje zelo malo glutena, je odličen za različne kombinacije peke kruha. Ovseni kruh pomaga vzpostaviti zdravo stanje v debelem črevesju in razstruplja telo, bogat je tudi z vlakninami, ki znižujejo holesterol in krvni sladkor.

6. Ajdov kruh

Ajdov kruh dolgo ostane svež, ker v sebi zadržuje vlago. Za posebne priložnosti v testo vmešamo nekaj pesti prebranih in nasekljanih orehov. Ajdovo moko mešamo s pšenično, delež ajdove je od 30 do 70 odstotkov, običajno pa 50 odstotkov. Ajdov kruh je zdrav zato, ker vsebuje vse bistvene aminokisline, pa tudi nekaj magnezija, mangana in vitamine skupine B.

7. Ječmenov kruh

Ječmen ima veliko rudnin, kot so selen, magnezij in baker, ter veliko tistih vlaknin, ki znižujejo količino holesterola.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri