hrana

Zjutraj jej kot kralj, zvečer kot berač. Se držite pregovora? Če po večerji radi sežete v omarice po prigrizke, boste kmalu s težavo obvladovali svojo težo. Znebite se te škodljive navade.

Večerja naj bi bila zadnji obrok dneva. Pojesti bi morali kaj lahkega, da prebava ne bo povzročila problemov s spanjem. Če v večernih urah radi še kaj prigriznete, tik preden ležete v posteljo, pa boste kmalu opazili težave s težo, še posebej, če posegate po sladkarijah. Kadar se pregrešite čez dan, imate čas porabiti odvečne kalorije, medtem ko zvečer to ni mogoče. Več vnesenih kalorij kot porabljenih vodi v odvečne kilograme. Če se želite znebiti škodljive navade, je tu nekaj nasvetov, kako to storiti.

Pospravite kuhinjske omarice

Povabite prijatelje na družabni večer in se znebite vseh nezdravih prigrizkov, ki jih najdete v kuhinji. Ko bodo omarice prazne, jih napolnite z beljakovinami in vlakninami. Prve vam bodo dale veliko zalogo energije, medtem ko bodo druge poskrbele, da boste siti. Ko vas naslednjič premaga želja po hrani, ko boste že pojedli večerjo, boste namesto čipsa jedli oreščke in verjetno zaužili manj, kot bi v nasprotnem primeru.

Obvestite prijatelje

O svoji nameri, da se boste znebili škodljive navade, povejte vsaj eni bližnji osebi. Ko bodo tudi ostali vedeli za vaša prizadevanja, boste čutili večjo odgovornost, da jih zares izpolnite. Poleg tega boste preprečili priložnosti po prigrizkih, saj prijatelji ne bodo jedli pred vami in vas presenetili s sladkim presenečenjem tik pred spanjem.

Prekinite odvisnost od sladkorja

To storite tako, da se za 3 do 5 dni zavežete k temu, da ne boste jedli nič sladkarij in živil z dodanimi sladkorji. Ne posezite niti po sadju in drugih naravnih virih sladkorja. Po nekaj dneh bodo vaše brbončice spet zaznavale sladkor bolj intenzivno, zato bo dovolj že en kos čokolade ali podobnih prigrizkov. Dovolite si majhen odmerek sladkorja, skušajte pa ga nadomestiti z bolj zdravimi različicami kot je temna čokolada. Pri peki pobrskajte za zdravimi sladicami, ki vas bodo vseeno navdušile.

Jejte na dve do tri ure

Še posebej kadar ste na dieti, poskrbite, da ne boste čutili potrebe po prigrizkih pozno zvečer. V dan vključite dovolj obrokov: zajtrk, kosilo in večerjo ter dve malice med glavnimi obroki. Ker ne boste lačni, ne bo potrebe po dodatni hrani. Odpraviti morate le še prehranjevanje iz navade. Tega se lahko lotite tudi z izvajanjem spalne rutine, ki ji dodate sproščujočo aktivnost, na primer branje ali sprehod. Ko se boste navadili na to, da pred spanjem ne jeste, ampak počnete nekaj drugega, prigrizki ne bodo več problematični.

Načrtujte in pripravite v naprej

Ker se boste prej ko slej pregrešili, se opremite z zdravimi prigrizki, ki bodo vaša edina možnost. V hladilniku vedno hranite sadje (bolj vabljivo je že narezano), temno čokolado, katero od zdravih sladic, oreščke in osvežujoč napitek, ki ste mu dodali narezano sadje ali zelenjavo. Ne hranite nezdravih živil, saj se boste hitro zapodili v njih,  če boste vedeli, da so vam na voljo.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Pri zdravem načinu prehranjevanja poslušajte svoje telo

Pomembno je, da se držite začrtanega jedilnika, ki spremlja naporne treninge, vendar morate hkrati prisluhniti potrebam svojega telesa. Preverite, kako to storite.

Kako zelo ste zasvojeni s sladkorjem? Test.

Začenjamo z našim (pred)poletnim izzivom: Naj si telo odpočije od nezdravih navad. In lotevamo se, vsaj za večino, najtršega oreha – sladkorja.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri