10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Postenje na podlagi kislin in baz

Postenje na podlagi kislin in baz (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
9. 3. 2015

Preveč mesa in sladkarij?

Ja, slabe prehranjevalne navade se čez leto kar nalagajo. Če bi to radi prekinili, je prava oblika posta za vas post na podlagi kislin in baz.

Kako poteka

V prehrano uvedete predvsem bazična živila, ki bodo odpravila zakisanost. Dovoljena sta predvsem sadje in zelenjava. Odpovejte se hitri prehrani, sladkemu, glutenu, mesu, mlečnim izdelkom in kavi. Začetniki začnejo s sedmimi dnevi takega posta.

Močno bazotvorna živila, ki skrbijo za kislinsko-bazično ravnovesje, so npr.

  • ananas, kivi
  • lubenica, dinja, mango, papaja
  • limeta, mandarina, pomaranča, kaki
  • jagode, maline, robidnice, brusnice
  • kostanj
  • beluši
  • rdeča redkvica, redkev, podzemna koleraba, koleraba
  • sladki krompir
  • paprika, rdeča paprika (začimba)
  • zelena zelenjava vseh vrst (npr. endivja, kodrolistni ohrovt ...)
  • zelenjavni sok ali zmečkanček (iz več vrst zelenjave in jabolk)
  • buče in bučna semena
  • čebula
  • peteršilj
  • hren, ingver
  • lotosova korenina, morske alge
  • jedilna soda
Primer jedilnika:

Zjutraj: sveži sokovi, na primer bananino-jabolčni sok

Opoldne: solate, na primer solata iz rdečega zelja s pomarančnimi fileji ali pa zelenjava iz voka

Zvečer: juhe (na primer korenčkova s krompirjem) ali pečena zelenjava, lahko tudi blitva in krompir

Nasvet

Ker post stavi na sveža živila in je zato primeren tudi za dolgotrajno spremembo prehranskih navad. Vendar kljub vsebu pazite. Namreč, čeprav je živilo bazotvorno, lahko ob napačni kombinaciji fermentira in deluje ravno nasprotno, kot si želimo.

Preverite: Simptomi telesne zakisanosti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri