Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Smoothiji so zakon

18. 9. 2011

So vam všeč slastni, raznobarvni, dišeči sadni kašasti napitki smoothieji? Kaj pa njihova zelena izpeljanka? Če še niste, jih poskusite. Zelo verjetno boste prijetno presenečeni.

Za slavo zelenčkov je že pred leti poskrbela Victoria Boutenko. Ko sem prebrala njeno knjigo Zeleno za življenje, sem začela preizkušati različne zelenjavno-sadne kombinacije in od takrat sem z ljubeznijo do zelenega okužila veliko ljudi.

Vsi, ki smo podlegli 'smutimaniji', se strinjamo, da so ti napitki okusni, blagodejno vplivajo na naše počutje, prelisičijo lakoto in pomagajo, kadar le s težavo obvladujemo svojo težo.

Vanje zmeljemo listnato zelenjavo le ene vrste. Uporabimo lahko prav vse – od špinače, solate, listov kolerabe, koromača, peteršilja do korenja, zelišč, divjih zelenih rastlin in še kaj. Dodamo eno ali več vrst sadja. Za kremasto strukturo poskrbijo banane, hruške, mango, dodamo pa še sezonsko sadje, ki nam je pri roki. Zalijemo z vodo, dodamo malo ledu ali zamrznjenega sadja in gladko zmeljemo. Največ bomo od zelenčka imeli, če ga popijemo kar takoj, lahko pa ga nalijemo v stekleničko in za nekaj ur postavimo v hladilnik ali pa ga odnesemo v službo za malico.

Za malico šolarju pa lahko pripravimo tudi čokoladni smoothie.

Slasten jedilnik, ki ga ta teden predlaga Zeleni ponedeljek:

Zajtrk:

  • Korenčkov kruh z marelično marmelado
  • Skodelica žitne kave s sojinim mlekom

Kosilo:

  • Sladko-kisli tofu z zelenjavo
  • Kuhan riž
  • Solata iz ohrovta z avokadovo omako in češnjevim paradižnikom

Večerja:

  • Krompirjeva solata z rukolo in bučkinimi ruladicami

Recepte z natančnimi navodili in pojasnili lahko preberete na www.zeleniponedeljek.si.

Čokoladni smoothie

Sestavine za 250 ml:

  • 1 banana
  • 1,5 dl mandljevega ali lešnikovega mleka
  • 3 izkoščičeni datlji, ki smo jih za nekaj ur namočili v vodo
  • 1 čajna žlička kakavovih zrn ali surovega kakava v prahu
Priprava:

1. Banano in datlje narežemo na koščke.
2. Vse sestavine damo v mešalnik in gladko zmeljemo. Če je napitek pregost, dodamo še malo mleka in še enkrat na kratko premešamo.

Katja Mrzel, pobudnica društva Zeleni ponedeljek, nutricionistka in mojstrica hranjenja v reviji Lisa

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri