10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
25 budističnih modrosti za mir v vaši duši
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice

Top 17 sezonskih živil v juniju

Top 17 sezonskih živil v juniju (foto: Profimedia) Profimedia
30. 5. 2017

Najbolj zdravo je tisto, kar nam narava v danem trenutku ponuja. Zato jejte sezonsko in lokalno! Poglejmo seznam živil, ki so trenutno na sporedu in si jih lahko privoščimo v izobilju.

Naši predniki so jedli le sadje in zelenjavo, ki je uspevala v tistem času. Danes želimo vse in ves čas. Pozabljamo pa, da paradižnik pozimi dozori pod umetno svetlobo v rastlinjakih in ne vsebuje hranil, pač pa veliko mero dodatkov.

Sezonsko sadje in zelenjava so tista živila, ki so v določenem geografskem območju, času in podnebnih razmerah zrela za pobiranje oziroma spravilo z vrta ali njive. Čas obiranja je navadno skladen tudi s časom, ko je okus sadja ali zelenjave na vrhuncu. To živilom daje dodatno sočnost in največjo vrednost hranil, ki jih le-ta vsebuje.

To naj bi bil tudi čas, ko je določeno živilo na tržišču najcenejše in najbolj sveže.

Potrebujete razloge, da jeste tako kot so jedle naše babice in dedki? 
  • Sezonska hrana ima več hranil, boljši okus in svežino. Ima več antioksidantov, vitaminov in mineralov.
  • Ne izgubi toliko hranil v dolgem transportu ter ne vsebuje toliko aditivov in pesticidov. Naša hrana naj bi namreč v povprečju prepotovala med 2400 in 4000 kilometrov preden pride na naše krožnike. 
  • Poletni sadeži vsebujejo veliko vode in blagodejno delujejo na naš organizem v toplejšem času, saj ga ob veliki vročini hladijo.
  • Poleg tega pridelava in transport sezonskega sadja in zelenjave manj obremenjuje okolje in tako zmanjšate ogljični odtis, porabo fosilnih goriv in izpust toplogrednih plinov.
  • Podpirate in krepite lokalno skupnost.

Zato uživajte tisto, kar narava v danem trenutku ponuja. 

V juniju so na sporedu: 
  1. Češnje
  2. Jagode
  3. Maline
  4. Marelice
  5. Rukola
  6. Šparglji
  7. Borovnice
  8. Rabarbara
  9. Bezeg
  10. Redkvice
  11. Solata
  12. Špinača
  13. Blitva
  14. Radič
  15. Por
  16. Mlada čebula
  17. Zelišča

+ cvetača, brokoli, fižol, grah, ohrovt, zelje. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri