10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Vojna napoved maščobam: Naravni fatburnerji in fatblockerji

Vojna napoved maščobam: Naravni fatburnerji in fatblockerji (foto: Profimedia) Profimedia
9. 1. 2008

Čudežna formula pri hujšanju je zapisana v dveh vrstah snovi: v snoveh, s katerimi maščobe izgorevajo (fatburner), in snoveh, ki zavirajo maščobe (fatblocker). To pomeni: če jeste pravilno, kilogrami izginjajo in dobra volja je vedno večja.

Naravne snovi, s katerimi maščobe izgorevajo (fatburnerji)

Naravne snovi, s katerimi maščobe izgorevajo, so živila, ki spodbujajo izgorevanje maščob.

Vitamin C je najučinkovitejši vitamin za vitkost, ker ga telo pri razgradnji maščob bogato porablja.

K naravnim fatburnerjem štejemo poleg tega še

  • karnitin,
  • magnezij,
  • metionin in
  • taurin.

Preberite zapis osebnega trenejra o fatburnerjih, ki jih lahko kupimo v obliki tablet: Kaj v resnici vsebuje fat burner

Naravne snovi, ki zavirajo maščobo (fatblockerji)

Naravne snovi, ki zavirajo maščobo, so živila, ki preprečujejo, da bi telo sprejelo in predelalo preveč maščob.

Sem spadajo predvsem živila, bogata s pektinom, kot so jabolka.

Toda tudi korenje, trpotčevo seme, tofu in čaj pu-erh delujejo enako.

Voda: pri dieti je zelo pomembno, da veliko pijete. Seveda ničesar, kar vsebuje kalorije. Spijte dva do tri litre vode na dan. Pospešilo bo prebavo, očistilo telo in sporočilo možganom, da ste siti.

Dovolj spanca: med nočnim mirovanjem je aktiven rastni hormon somatotropin, ki topi maščobo, gradi mišice in vas naredi vitke in vitalne. Zatorej si privoščite dovolj spanca.

Beljakovine so na seznamu za vitkost uničevalke maščob številka ena. Rezina polnozrnatega kruha s svežo zeliščno skuto in z nekaj kapljicami limoninega soka bo dober začetek v nov dan in spodbuda za presnovo maščob.

Zeliščni in sadni čaji delajo prave čudeže. Spodbudijo presnovo celic in odvrnejo željo po hrani. Proti napadom hude lakote deluje čaj iz zelišča jastrebine (v lekarni). Učinkovina galegin, ki se nahaja v tem čaju, uravnava raven sladkorja v krvi – huda lakota tako sploh ne bo imela priložnosti. Poleg tega galegin pomaga tudi proti napenjanju.

Papaja: zrela in mehka – je enkratna za postavo. V njenem mesu je kopica vitaminov in mineralov, predvsem encim papain, ki pospeši počasno izgorevanje maščob. Pa še zelo okusna je.

Brokoli: ta zelenjava se premalokrat znajde na naših jedilnikih. Pa čeprav je znana po tem, da povzroča hitrejše izgorevanje maščobe, hkrati pa vsebuje tako vitamina A in C kot tudi cink, kalij, železo in selen.

Riž je čudovito sredstvo za odvajanje vode in očiščevanje. Zjutraj in zvečer se najejte naravnega riža. Izberite kombinacije s svežim sadjem ali z dušeno zelenjavo brez maščobe. Riž lahko jeste topel ali hladen.

Grozdje je idealno, ko vas napade huda lakota. Namesto da sežete v vrečko s čipsom ali arašidi, posezite rajši po napetih sočnih jagodah, kajti sadni sladkor nemudoma preide v kri in zaustavi željo po več.

Skakanje čez vrv je ena od najučinkovitejših metod za izgorevanje kalorij. Nekaj minut na dan je dovolj, da res dobro spodbudimo presnovo in tako izboljšamo telesno vzdržljivost in kondicijo. Telo bo postalo vitko, noge in zadnjica čvrstejše. Že v petih minutah vadbe dnevno boste porabili okrog 60 kalorij. Izračunajte, kaj to pomeni ob redni vadbi.

Preizkusite: Vadba s kolebnico za več kondicije in boljšo pripravljenost 

Kava po obroku spodbudi prebavo. Aromatična pijača vas naredi kreativnejše, inteligentnejše, bolj vzdržljive in olajša hujšanje. Vendar jo je seveda treba piti v zmernih količinah – mogoče le dve na dan.

Aromatična olja koristijo telesu in duši. Ko se pojavi mala ali velika lakota, preprosto nakapljajte tri do štiri kapljice sivkinega olja na žepni robček ali na dišečo svetilko. Globoko vdihnite, to okrepi živce.

Tudi rožno olje deluje odlično, spodbudi očiščevanje telesa. Proti slabi prebavi, težavam z želodcem in celulitu deluje pomarančno olje. Dodatno vtrite nekaj kapljic na trebuh ali na bedra.

Vodna gimnastika je zabavna in varuje sklepe, ker se teža telesa v vodi skrči na sedmino. Telo porabi več kalorij, ker se mora boriti proti uporu vode. Predvsem pa lahko vadite tudi pozimi v zaprtem bazenu.

Masaže z drgnjenjem delujejo tudi v globlje plasti kože. Zjutraj si redno drgnite telo z rokavico iz sisala ali lufe. Na ta načinboste spodbudili kroženje krvi in napeli boste vezno tkivo. Maščobne celice pod kožo se tako aktivirajo – to pa pospeši predelavo balastnih snovi. Rezultat, ki pri tem nastane: koža postane žametno gladka, spočita in lepo sijoča.

Športna dejavnost zvišuje porabo kalorij. Ste morda vedeli, da primerna športna oblačila pospeš ujejo hujšanje?

Ogljikovi hidrati: polno zrno in izdelki iz njega, kot so kruh ali testenine, so enkratni dobavitelji energije. Telo jih potrebuje, da s sladkorjem preskrbi mišice in možgane. Zagotovite si torej svojo zalogo sladkorja s pomočjo teh polnovrednih živil.

Peteršilj spodbuja prebavo in odplavlja balastne snovi. Zeleno zelišče potresite po čim več jedeh. Če ga boste med obroki žvečili, bo zmanjšal lakoto in dal svež dah. Torej imejte vedno doma svež peteršilj.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri