To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

3 razlogi, zakaj morate po vadbi vedno jesti

3 razlogi, zakaj morate po vadbi vedno jesti (foto: Profimedia) Profimedia
23. 3. 2018

Po vadbi je pametno poseči po prigrizku. Ampak vi ste pravkar zaključili z (jutranjo) vadbo in zdaj res nimate časa, da bi si ga privoščili. Preverite, zakaj morate po treningu vedno jesti in kaj se pravzaprav zgodi, kadar tega ne storite.

V roku ene ure po zaključju vadbe je pametno kaj pojesti in popiti, da si zagotovite čim boljše okrevanje in se ponovno napolnite z energijo.

Če boste obrok po vadbi občasno izpustili, vam to dolgoročno seveda ne bo škodilo. Če bo to postala navada, pa lahko sčasoma ogrozi vaše zdravje in uspeh pri vadbi.

Tu so 3 razlogi, zakaj morate po vadbi vedno jesti

In kaj se zgodi, če po vadbi predolgo ničesar ne zaužijete.

1. Nizka raven sladkorja v krvi in omotica

Če zjutraj ali zgodaj zvečer telovadite, nato pa se v roku nekaj ur ne najeste, bo vaše telo poseglo po energijskih zalogah. Najprej se bo lotilo (zaradi treninga že tako ali tako osiromašenih) zalog glikogena, ki skrbijo za to, da je raven vašega sladkorja v krvi stabilna. Z obrokom nadomestite glikogen. A dokler se zaloge ne napolnijo, bo vaše telo nekaj časa delovalo z nižjo stopnjo energije.

Tudi možgani poskušajo varčevati z energijo, so zato prisiljeni upočasniti nekatere funkcije. Če možganom denimo zmanjka sladkorja, se ne morejo takoj zateči k drugim virom. Če dlje časa niste ničesar zaužilli, se funkcije upočasnijo in preplavi vas občutek omotice in omedlevice.

2. Izguba mišične mase in krči

Telesu bo torej prej ali slej zmanjkalo glikogena. Potem se bo moralo zateči k manj priročnim virom energije, denimo k maščobi; če tudi te nima na voljo, pa tudi k mišicam. Tega si seveda ne želite, če je vaš cilj pridobiti na mišični masi. 

Če ste se močno potili, boste verjetno izgubili tudi ogromno elektrolitov, kar bo povzročilo mišične krče.

3. Dehidracija

Če ne boste jedli oziroma pili, boste po vadbi dehidrirali. Že sama vadba, tudi pod optimalnimi pogoji (denimo brez ekstremne vročine), lahko povzroči povečano potenje in dehidracijo. Če tekočine ne boste nadomestili, bo povzročila neravnovesje eletrolitov, kar lahko v skrajnih primerih privede do srčne aritmije oziroma nepravilnega bitja srca, ker telo za pravilno delovanje srca in mišic potrebuje elektrolite.

Vzdržujte hidriranost telesa, tudi če ne boste takoj posegli po prigrizku. Voda bo dovolj. Pijače z elektroliti ne boste potrebovali, razen v primeru zelo dolge vadbe v izjemno vročem vremenu/temperaturah. Tudi pred vadbo bi bilo dobro popiti malo vode, da boste telo dovolj napolnili z vodo, da se boste lahko preznojili.

Preberite: To se lahko zgodi, če po zelo intenzivnem treningu pijete vodo! 

Zaključek: če boste nekaj ur posvetili aktivnosti in gibanju, boste morali takoj, ko boste porabili vso moč, nekaj pojesti in popiti.

In preverite še: 5 dobrih razlogov, zakaj bi morali jesti te presnete ogljikove hidrate in

Ali se je treba za izgubo telesne teže odpovedati mlečnim izdelkom? 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri