To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Kakšne so dobre prehranske navade?

Kakšne so dobre prehranske navade? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
30. 5. 2012

Vsi vemo, da je zdrav način življenja pomemben. Obsega dobre prehranske navade, telesno dejavnost in izogibanje alkoholu. Dobra prehrana daje energijo, odvrača bolezni in okužbe, lajša razmišljanje, ohranja odlično telesno pripravo in postavo.

Koliko hrane potrebujemo

Potreba po kalorijah je pri ljudeh različna, in prav to vpliva na količino hrane, ki jo posameznik potrebuje. Ne glede na potrebo po količini hrane, pa ostajajo priporočena razmerja živil iz vseh petih skupin enaka.

Potrebo po kalorijah določajo:

  • Spol: ženske potrebujejo manj energije kot moški.
  • Starost: starejši ljudje potrebujejo manj energije kot mladostniki.
  • Prekomerna telesna teža: če želimo doseči normalno telesno težo, bo dnevna potreba po energiji bistveno zmanjšana.
  • Telesna dejavnost: bolj kot smo telesno dejavni, več energije potrebujemo.
Velikost obrokov

Uravnotežena prehrana priporoča več enot sadja in zelenjave, kot smo jih bili vajeni doslej, pa tudi povečane količine škrobnih živil.

V vsakodnevni prehrani to pomeni večje obroke. Zvečan kalorični vnos na račun škrobnih živil zmanjšamo z zmanjšanim uživanjem mesa in mesnih izdelkov ter maščob in z izbiro nemastnih živil.

Pijače

Tekočina je nujno potrebna, zato je priporočljivo popiti vsaj 6 do 8 kozarcev tekočine dnevno. Najbolj priporočljiva je navadna voda. Izogibajmo se pijačam, ki vsebujejo veliko sladkorjev, saj vsebujejo veliko kalorij in kvarijo zobe.

Alkohol

Pitje prekomernih količin alkohola ima lahko neugodne učinke na zdravje, poleg tega pa vsebuje alkohol tudi precej kalorij (1 dl vina vsebuje 70 kcal). Če pijete alkoholne pijače, jih pijte čim manj in ne vsak dan, moški ne več kot dve enoti in ženske ne več kot eno enoto dnevno. 1 enoto alkohola vsebuje 1 dl vina ali 2, 5 dl piva ali 0, 3 dl žgane pijače.

Kombinacije živil, sestavljena živila

V to skupino spadajo že pripravljene jedi, ki so sestavljene iz več živil (npr. pica, pite, rižote, lazanje ...). Da bomo uživali zdravo hrano, moramo ugotoviti, katero je glavno živilo in kaj sestavlja celotno kombinacijo, ter to upoštevati pri kombiniranju s preostalimi živili.

Dodajanje vitaminov in mineralov

Nadomestki vitaminov in mineralov ne morejo nadomestit zdrave prehrane! Večina ljudi dobi vse, kar potrebuje, s pestro in raznoliko prehrano.

Nekateri ljudje pa kljub temu dodatke vitaminov in mineralov potrebujejo. Ženske pred in med nosečnostjo potrebujejo dodatne količine folne kisline, starejši ljudje vitamin D in železo.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri