10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Pet obrokov sadja in zelenjave na dan

3. 2. 2009

Zimski čas je obdobje, ko nam grozijo številne bolezni, zato je zelo pomembno, kakšna je naša obramba (imuniteta). Na njo pa v veliki meri vpliva prehrana. Le z zdravo in uravnoteženo prehrano, ki vsebuje veliko sadja in zelenjave, bomo namreč lahko kos vsakdanjim opravilom in naporom.

Najboljši način, da ostanemo zdravi, je vključevanje zelenjave in sadja v vseh pet dnevnih obrokov. Sadje in zelenjava sta vir vitaminov, rudnin, vlaknin in antioksidantov. Vse te snovi varujejo zdravje ter preprečujejo nastanek kroničnih bolezni, kot so bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen tipa 2, debelost ter rakave bolezni.

Sadje in zelenjava vsebujeta tudi številne za normalno rast in razvoj nujno potrebne snovi. Torej dovolj razlogov, da redno uživamo zadostne količine zelenjave in sadja. V vsakdanji prehrani to pomeni, da zaužijmo najmanj 3 do 5 enot zelenjave ter 2 do 4 enote sadja. Enote naj vam služijo bolj kot splošno vodilo, natančno merjenje ni potrebno. Z vajo vam bo odmerjanje enot postalo preprosto, že danes pa preverite, ali ste zaužili tri sadeže.

Enota zelenjave je:

  • Ena velika skleda (pribl. 20 dag) surove listnate zelenjave – solata, radič, špinača
  • 1 skodelica (pribl. 10 dag) kuhane ali surove sesekljane zelenjave - brokoli, cvetača, korenje, zelje, ohrovt, kolerabica, stročji fižol, kisla repa, kislo zelje
  • 2 manjši papriki ali paradižnika (pribl. 15 dag), manjša pesa ali koleraba (pribl. 10 dag), manjša čebula (pribl. 10 dag)
  • En majhen kozarec (1 dl) zelenjavnega soka

Enota sadja je:

  • srednje veliko jabolko, pomaranča, banana, breskev, hruška ali manjša grenivka
  • skodelica jagod, malin, ribeza, borovnic, narezanega ali vloženega sadja
  • 15 jagod grozdja, 3 manjše mandarine ali marelice, 9 malih sliv, 18 češenj ali višenj, rezina ananasa (pribl 14 dag), rezina lubenice (30 dag), 6 večjih jabolčnih krhljev, 4 suhe slive ali 2 žlici rozin
  • En manjši kozarec (1 dl) svežega sadnega soka

Svetuje prim. mag. Branislava Belović, dr. med.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri