To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Pokurite maščobo s hrano

Pokurite maščobo s hrano (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
15. 9. 2015

Dejstvo je, da se lahko počutite manj obup­no kot danes, imate več energije, izboljšate svoje zdravje do pozne starosti ter celo večkrat in bolje seksate. Vse to s pravo hrano.

Po petih tednih bo vaša duša stanovala v novem telesu – takem z obsegom pasu 80 centimetrov. Pripravljeni, pozor, jejmo!

Merite izgubo

Raziskave so pokazale, da z vsakim kilogramom izgubimo tudi približno 1, 2 centimetra obsega pasu.

Zato si okoli pasu ovijte šiviljski meter (obseg pasu točno izmerite tako, da se spodnji del metra dotika gornjega roba medenice; vaš popek se bo med hujšanjem premikal). Metra ne zategujte, tudi če vas to še tako mika.

Preberite še: Kako spremljati napredek

PRAVILO 1: Jejte petkrat na dan

To so trije glavni obroki in dva vmesna. Študi­je so pokazale, da imajo moški, ki jedo štirikrat ali večkrat na dan, pol manj možnosti, da bodo postali predebeli v primerjavi z onimi, ki poje­do le tri obroke na dan ali še manj.

S tem seve­da ne mislimo, da zmažete tri pojedine in dva 'prigrizka' po 900 kalorij. Berite naprej, kaj si moramo naložiti na krožnik.

PRAVILO 2: Nasitite se z vlakninami

Vlaknine so najboljša hrana za vse, ki želijo iz­gubiti težo. Zakaj? Upočasnijo prebavo, zato smo dlje siti, in preprečujejo napade neznosne­ga hrepenenja po sladkem. Vežejo se na drugo hrano, zato pomagajo spravljati kalorije iz te­le­sa.

Konkretno: če na dan zaužijemo 24 gramov vlaknin, izničimo 90 kalorij. Naš cilj je pet gramov vlaknin pri vsakem obroku.

5 ali več gramov vlaknin:

  • Skodelica žitne jedi z otrobi. Iščite čarobno besedo “otrobi”, sicer pa natančno preberite sestavo na škatli!
  • Skodelica kuhanega fižola – belega, rjavega ... Vseeno, samo da je.

2 do 4 grame vlaknin:

  • Srednje veliko jabolko, hruška, pomaranča ali banana.
  • Skodelica kateregakoli jagodičja (jagod, malin, borovnic ...).
  • Pol skodelice kuhanih belu­šev, brokolija, brstičnega ohrovta, korenja, cvetače, stročjega fižola, kislega zelja ali špinače.
  • 30 gramov (približno ena pest) mandljev, arašidov, indijskih oreščkov, orehov ali sončničnih semen.
  • Skodelica rjavega riža ali polnozrnatih testenin ali 2 rezini polnozrnatega kruha.
PRAVILO 3: Omejite vnos škroba

Količina hrane, ki jo moški dnevno pojedo, se je od leta 1980 povečala za približno 500 kalo­rij. Skoraj 80 odstotkov teh kalorij pojedo v obliki ogljikovih hidratov. V tem času se je po­javnost debelosti povečala za 80 odstotkov.

Nauk: omejite vnos z ogljikovimi hidrati boga­tih živil (žita in krompir) na tri porcije na dan. Ena porcija je rezina kruha, pol skodelice ku­ha­nih testenin ali riža ali en majhen krompir.

Ved­no jejte to hrano v najmanj predelani, z vlak­ni­nami najbolj bogati obliki – polno­zrnati kruh, testenine in žitne jedi; rjavi riž namesto bele­ga; cel krompir, z lupino vred.

PRAVILO 4: Ne štejte kalorij!

Dobro dieto izvajamo zlahka. Če redno jemo pravo hrano, preprečimo lakoto in nadzorujemo vnos kalorij.

Ne omejujte se pri sadju in zelenjavi

Zelenjave ne morete pojesti preveč. Z izjemo krompirja vsebujejo malo kalorij, malo škroba in veliko vlaknin.

Pri obroku pojejte nekaj beljakovin

Potrudite se, da boste pojedli porcijo ali dve 'bogatih' beljakovin – jogurta, sira, mleka, gove­dine, purana, piščanca, ribe, svinjine, jajc ali oreščkov. Zaužili boste idealnih osem gramov levcina, aminokisline, ki je med hujšanjem nuj­na za spodbujanje presnove in ohranitev mišične mase.

Ne bojte se maščob

Neka raziskava je pokazala, da so moški, ki so se držali nizko­kalorične, a z maščobami boga­te diete, izgubili 63 odstotkov več teže v šestih mesecih kot tisti, ki so jedli enako kalorično hrano z manj maščobami.

Če nekaj škroba nadomestimo z maščobami (te dlje prebavljamo), bomo dlje siti in bomo manj jedli. Dajte prednost zdravim, nenasičenim maščobam. Moški, ki so bili poskusni zajčki v tej dieti, so pojedli 90 gramov mandljev na dan.

PRAVILO 5: Po zajtrku se dan pozna

Spet vam bomo postregli z rezultati raziskave. Moški, ki ne zajtrkujejo, štiriinpolkrat pogosteje postanejo debeli, kot tisti, ki to počno.

Kadar jemo zajtrk, prilivamo olje na ogenj naše presnove, zato je manj možnosti, da bi telo maščobe shranjevalo za hude čase. Zajtrk mo­ramo pojesti v 90 minutah od takrat, ko vstanemo. Polovica moških, ki so odlašali dlje, se je zredila.

Začnite danes!

Ukrep št. 1.

Izpraznite hladilnik in kuhinjske omare. Zavrzite (ali podarite) vse

  • mehurčkaste pijače, ki niso nizkokalori­čne,
  • testenine in kruh, ki niso 100-odstotno polnozrnati,
  • ter vse žitne jedi, ki jih oglašujejo med risanko in po njej.
Ukrep št. 2.

Načrtujte obroke teden dni vnaprej. Bolj verjetno je, da se boste pravilno prehranjevali, če boste določili, kaj boste jedli in kdaj. Načrtovanje naj postane tedenski ritual, tako kot gledanje Razočaranih gospodinj.

No, kljub vsemu, ne pozabite na vadbo:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri