To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu
3 preprosta pravila, kako se znebiti maščobe na trebuhu

Pomanjkanje železa, (tekmovalni) šport in prehrana

Pomanjkanje železa, (tekmovalni) šport in prehrana (foto: Profimedia) Profimedia
29. 10. 2014

Pomanjkanje železa in slabokrvnost je pogosta v tekmovalnem športu, tudi pri zagrizenih rekreativcih, in bolj izražena pri dekletih. Kako si lahko pomagamo s prehrano?

Upoštevajoč izjemno pomembno vlogo železa pri proizvodnji energije (transport kisika po krvi in do mišic) ter formaciji krvničk (podpora imunskemu sistemu), je pozornost na optimalne ravni tega minerala v telesu upravičena.

Določena živila resda vsebujejo več 'železa', kot poljudno pravimo, vendar si oblike v katerih je na razpolago niso enakovredne.

Če poenostavim: živalski viri hrane – telečja jetra, jajčni rumenjak, meso (govedina/teletina, divjačina, konjsko meso/žrebiček, puran in piščanec), školjke/mehkužci, dagnje in ostrige, sardine, divji losos – ponujajo biološko bolj razpoložljivo obliko železa (»heme« železo) v nasprotju s sicer še vedno omembe vrednimi, a po tem merilu slabšimi rastlinskimi viri – buče ter bučna semena, fižol in leča, špinača, blitva, temna čokolada in oreščki (mandlji, lešniki, arašidi, pistacija, makadamija, oreh in pinije).

Poleg zadostnih količin izpostavljenih živil v vsakodnevni prehrani, je ključno omeniti učinek vitamina C na boljši izkoristek železa. Vsekakor bi torej svetoval dodajanje vsaj 2, še raje 3 grame vitamina C dnevno (po 1 g ob vsakem glavnem obroku).

Še priporočilo o uporabi farmacevtskih pomagal

Pri nas je na voljo in dokaj učinkovit Ferrum Lek. Po dvomesečnem tretmaju s sirupom se izhodiščne vrednosti praviloma uravnajo in morda si zasluži oceno poskusiti tudi tako.

Mario Sambolec, Dr. Feelgood, strokovnjak na področju prehrane in trener z licencama NSCA – CSCS (Certified Strength and Conditioning Specialist) in FZS (Fitnes Zveza Slovenije), foto: Shutterstock

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri