hrana

S pravimi navadami se lahko izognete željam po nezdravi prehrani in v svoj jedilnik uvrstite več zdravih živil.

Bolj zdrave odločitve tudi glede prehrane sprejemamo takrat, ko smo dovolj naspani. Zato najprej poskrbite za reden spalni ritem. Nato pa se lotite naslednjih navad, ki vam olajšajo pot do zdravega prehranjevanja. Morda katero že počnete.

Za začetek si olajšajte pot do odločitve, da boste prigriznili nekaj zdravega. Če piškoti, čokolada in čips ne bodo v kuhinjski omarici, boste pa na pult lično zložili sveže sadje in na vidno mesto postavili oreščke, boste bolj verjetno izbrali slednje, kot se podali v trgovino po čips. Preuredite kuhinjo tako, da bo do zadnjega kotička založena z zdravimi stvarmi.

Omejite svojo izbiro

Spomnite se na dogodke, kjer imate pred seboj veliko količino hrane. Verjetno se stalno vračate po še eno porcijo, saj vas slaščice omamno vabijo. Zato vsaj doma poskrbite, da ne boste morali pretiravati. Kuhinjo založite z veliko sadja, zelenjave in z živili z malo maščobe, vendar ne predelanimi! V hladilniku naj bo na zalogi grški jogurt, v omari pa ovseni kosmiči, ki jih lahko uporabite na veliko načinov. Najmanj prostora namenite hrani, ki vsebuje veliko sladkorja oziroma veste, da je nezdrava.

Obroke načrtujte vnaprej in jih po možnosti že delno pripravite, da si olajšate kuhanje. Tako se ne boste nenehoma spopadali z odločitvami glede hrane.

Ne izločite vseh najljubših jedi

Ne prikrajšajte se za vse, kar imate radi, saj to ni smisel zdravega prehranjevanja. Tudi z zdravimi izbirami si boste še vedno lahko privoščili kos torte, nekaj tablic čokolade ali čips. Kako to uravnovesite? Naenkrat kupite le eno nezdravo stvar, ki jo imate radi. Izberite en dan v tednu, ko se lahko pregrešite in v trgovini izberete tudi nekaj s police s sladkarijami. S tem boste ustavili prenajedanje z nedzravo hrano, hkrati pa se boste zavedali, da bo naslednji prigrizek na vrsti šele čez en teden, zato ga boste jedli v manjših količinah.

Ne nagrajujte se s hrano

Če imate težave z zmanjšanjem količine sladkorja in izbiro zdravih živil, si ne otežite dela še bolj. Dajanje nagrad za uspešno opravljeno delo je dobra motivacija, vendar naj nagrade ne bodo povezane s prehrano. Obljubite si raje čas s prijatelji, sprehod s kosmatincem, en del priljubljene nadaljevanke, razvajanje v topli kopeli … Ko boste osvojili ravnovesje in zmanjšali potrebo po nezdravih prigrizkih, pa lahko uvedete tudi smuti po treningu ali kaj podobnega.

Preverite tudi: 

Sorodni članki

Kako narediti spodbudno okolje, ki vas bo podpiralo pri zdravih odločitvah

Poskrbite, da bo tudi okolje odražalo vaš način življenja. Preverite nekaj nasvetov, kako to storiti.

Kako ukrepati, ko življenje prevzamejo slabe navade?

Nihče ni popoln in včasih zmagajo šibke točke: sladkarije, ležanje na kavču namesto treninga, pomanjkanje spanja … Kako se upreti skušnjavam?

Znanstveno dokazani triki za zdravo prehranjevanje

Zdravo prehranjevanje že dolgo ni več samo modna muha. Ljudje so se pričeli zavedati pozitivnih učinkov, ki jih ima pravilna izbira živil na telo in počutje. 
Izbor uredništva

Gremo na jesenski tekaški tabor!

Oktobra v sodelovanju z Akademskim atletskim društvom Slovan pripravljamo nepozaben tekaški konec tedna! Dobimo se v...

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...

FOTO: 7 vaj, s katerimi boste telo spravili v odlično formo

S temi sedmimi vajami lahko spravite telo v odlično formo. Ni vam treba porabiti več kot 10 minut na dan, ne potrebujete nobene...

Več...
Najbolj brane vsebine

Zakaj nas sončna svetloba utrudi?

Poležavanje na ležalniku ob bazenu ne moremo ravno primerjati s HIIT treningom, a nas vseeno utrudi. Zakaj? 
Več...

8 skrivnosti nasmejanih in pozitivnih ljudi

Prava sreča in pozitivnost pride z vsakodnevnimi dejanji, z majhnimi koraki in z našo notranjo naravnanostjo. Ni lahek podvig, a je mogoč. Poglejmo si, kako. 
Več...

Kakšno škodo vam povzroča visok krvni tlak? (+ kako ga odpraviti po naravni poti)

Visok krvni tlak je resno zdravstveno stanje, ki bi mu morali nameniti več pozornosti, saj v nekaterih primerih lahko resno ogroža življenje.
Več...

Zakaj sanjamo in zakaj nas mučijo nočne more?

Ste se kdaj spraševali, zakaj sploh sanjamo in kako to vpliva na nas? To smo raziskovali v nadaljevanju. 
Več...

To so znaki, da vam primanjkuje vitamina B12

Nekateri znaki so povsem vsakdanji in bi jih morda pripisali le napornemu dnevu, v resnici pa bi jih morali zdraviti z zadostno količino vitamina B12. Prepoznate katerega od simptomov?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri