10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Presno ali moč predsodkov

Presno ali moč predsodkov (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
6. 9. 2011

Ali ste človek predsodkov?

Predsodki so prepričanja, ki jih razvijemo o neki stvari, ne da bi jo v resnici sploh poznali. Zavirajo razvoj in preprečujejo zanimiva izkustva, ki bogatijo človeka.

V nekem trenutku sem se odločila, da se hočem znebiti nekoristne navlake mentalnih smeti, ki sem jih nabrala na svoji poti. Lotila sem se preizkušanja in spoznavanja stvari, ki sem jih prej odločno zavračala.

Pričakala so me čudovita presenečenja. Življenje je dobilo novo dimenzijo. Zdaj z veseljem pričakujem novo in neznano.

Tudi o presni prehrani sem imela v svoji polpretekli zgodovini natančno izdelano mnenje. Ne da bi prebrala eno knjigo o tem, spoznala enega presnojedca ali okusila eno 'živo' jed, ki ne bi bila solata, mi je bilo popolnoma jasno, da je takšna hrana nezanimiva, presnojedci pa vsi napol shirani.

Ko sem pokukala čez okvir, ki sem si ga postavila, sem imela kaj videti.

Presna hrana je neverjetna in presenetljiva

Odkrila sem bogastvo nepoznanih okusov, občutila blagodejno delovanje presnih jedi na počutje, spoznala neverjetne, dobrosrčne ljudi, ki mi vračajo vero v človeško dobroto.

Nisem postala presnojedka. V družinsko prehrano pa sem vključila zelo veliko presnih jedi. Prvo mesto na top lestvici presnega pri nas vsekakor pripada svežim kašastim sokovom, tako imenovanim smoothiejem.

Za zajtrk, za malico ali kadar si želimo malo zdravega crkljanja pri nas zarohni močan kuhinjski mešalnik. Vanj stresemo zelene zelenjavne lističe, raznobarvno sadje in še kaj ter ustvarjamo vedno nove kombinacije.

Slasten jedilnik, ki ga predlaga Zeleni ponedeljek:

Zajtrk:

  • Kašasti zelenjavno-sadni sok

Kosilo:

  • Pečeni krompir z rožmarinom
  • Ratatouille (zelenjavni ragu po provansalsko)
  • Drobnolistnata zelena solata s korenjem
  • Melona z limono, ingverjem in meto

Večerja:

  • Pita z blitvo

Recepte z natančnimi navodili in pojasnili lahko preberete na www.zeleniponedeljek.si.

Katja Mrzel, pobudnica društva Zeleni ponedeljek, nutricionistka in mojstrica hranjenja

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri