krompir

Zelenjava ne slovi ravno kot hrana, ki bi bila posebej bogata z beljakovinami, a obstajajo tudi izjeme. Zbrali smo 6 dobrih virov.

Grah

Vsaka skodelica graha (160 gramov) ima okoli 8 gramov proteinov. Je tudi dober vir vitaminov A in C ter železa. Vsaka skodelica vsebuje tudi približno 8 gramov vlaknin.

Špinača

Špinača je že dolgo na seznamu super živil. Zdaj boste vedeli, zakaj. 100 gramov surove špinače vas oskrbi z 2 gramoma vlaknin in 2,9 grami beljakovin. Vsebuje pa tudi veliko vitaina A in C ter kalcija, kalija, železa in magnezija. Predlagamo, da jo večkrat vključite v kakšno solato ali smuti, ki mu dodajte še kivi in zeleno jabolko.

Pečen krompir

Ja, ne boste verjeli, ampak en srednje velik pečen krompir vsebuje 3 grame beljakovin. Ali natančneje:  pečen krompir (100 gramov) vsebuje približno 2,5 g beljakovin, kuhan v kosih pa 1,7 gramov. H krompirju si postrezite še malo kozjega sira in lahko tudi piščanca, ki je tako ali tako zakladnica beljakovin.

Brokoli

Na naših krožnikih se največkrat znajde kot priloga, a je tudi sam odličen vir beljakovin. Ampak pojdimo po vrsti. Brokoli je tudi odličen antioksidant in dober vir vitaminov ter mineralov. 100 g kuhanega brokolija vsebuje 64,9 mg vitamina C, 40 mg kalcija in 21 mg magnezija. In 2,4 mg beljakovin. Pripravite ga v solati, začinite s sokom limone in malo česna. Odličen je brokoli v solati, začinjen s sokom limone in malo česna.

Koruza

Koruza ima vsaj toliko beljakovin kot brokoli ali špinača. Lahko jo jeste na zeleni solati, odlična pa je tudi pečena koruza, zabeljena z maslom, limono in peteršiljem.

Brstični ohrovt

Brstični ohrovt je sicer na slabem glasu pri številnih otrocih in tudi odraslih, a v resnici je to pravi zvezdnik med zdravo zelenjavo. Ohrovt je bogat z beljakovinami (100 g nekaj več kot 3 grame), vitaminom K in predvsem s kalijem. Tudi magnezija in kalcija ima precej. Predlagamo pečen brstični ohrovt s sončničnimi semeni.

Preberite še:

Sorodni članki

5 živil, ki so bogat vir kalija

Zelo dober vir kalija so banane, a nikakor ne edini. Poiskali smo 5 živil, ki bodo prav tako poskrbela, da vaše mišice ne bodo utrujene.

66 živil za vitkost

Če želite ostati ali postati vitki, ne stradajte. Včasih na videz manjša količina hrane pomeni večjo kalorično bombo. Pomembna je prava izbira in priprava živil.

3 superživila, ki jih zagotovo še niste poskusili

Na seznam superživil se pravzaprav uvrščajo čisto običajna živila, ki se na naših krožnikih sploh na znajdejo tako redko. Med superživila uvrščamo tudi jagodičje, navadno koprivo…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri