To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Zelenjava, ki ima največ beljakovin

Zelenjava, ki ima največ beljakovin (foto: Profimedia) Profimedia
26. 2. 2017

Zelenjava ne slovi ravno kot hrana, ki bi bila posebej bogata z beljakovinami, a obstajajo tudi izjeme. Zbrali smo 6 dobrih virov.

Grah

Vsaka skodelica graha (160 gramov) ima okoli 8 gramov proteinov. Je tudi dober vir vitaminov A in C ter železa. Vsaka skodelica vsebuje tudi približno 8 gramov vlaknin.

Špinača

Špinača je že dolgo na seznamu super živil. Zdaj boste vedeli, zakaj. 100 gramov surove špinače vas oskrbi z 2 gramoma vlaknin in 2,9 grami beljakovin. Vsebuje pa tudi veliko vitaina A in C ter kalcija, kalija, železa in magnezija. Predlagamo, da jo večkrat vključite v kakšno solato ali smuti, ki mu dodajte še kivi in zeleno jabolko.

Pečen krompir

Ja, ne boste verjeli, ampak en srednje velik pečen krompir vsebuje 3 grame beljakovin. Ali natančneje:  pečen krompir (100 gramov) vsebuje približno 2,5 g beljakovin, kuhan v kosih pa 1,7 gramov. H krompirju si postrezite še malo kozjega sira in lahko tudi piščanca, ki je tako ali tako zakladnica beljakovin.

Brokoli

Na naših krožnikih se največkrat znajde kot priloga, a je tudi sam odličen vir beljakovin. Ampak pojdimo po vrsti. Brokoli je tudi odličen antioksidant in dober vir vitaminov ter mineralov. 100 g kuhanega brokolija vsebuje 64,9 mg vitamina C, 40 mg kalcija in 21 mg magnezija. In 2,4 mg beljakovin. Pripravite ga v solati, začinite s sokom limone in malo česna. Odličen je brokoli v solati, začinjen s sokom limone in malo česna.

Koruza

Koruza ima vsaj toliko beljakovin kot brokoli ali špinača. Lahko jo jeste na zeleni solati, odlična pa je tudi pečena koruza, zabeljena z maslom, limono in peteršiljem.

Brstični ohrovt

Brstični ohrovt je sicer na slabem glasu pri številnih otrocih in tudi odraslih, a v resnici je to pravi zvezdnik med zdravo zelenjavo. Ohrovt je bogat z beljakovinami (100 g nekaj več kot 3 grame), vitaminom K in predvsem s kalijem. Tudi magnezija in kalcija ima precej. Predlagamo pečen brstični ohrovt s sončničnimi semeni.

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri