Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak
V čem bi se morali preizkusiti glede na vaš astrološki znak

Zakaj za optimalno težo ni dovolj le štetje kalorij

Zakaj za optimalno težo ni dovolj le štetje kalorij (foto: Profimedia) Profimedia
5. 5. 2016

Če želimo težo pridobiti, moramo jesti več, če želimo telesno težo zmanjšati, pa moramo jesti manj in porabiti več. Je res tako preprosto?

Tisti, ki bi radi dosegli neko želeno telesno težo, se velikokrat sprašujejo, koliko kalorij morajo porabiti in koliko vnesti. Pogosto menijo, da je sprememba telesne teže odvisna le od kaloričnega vnosa oziroma porabe. Torej, če bi želeli pridobiti telesno težo, bi morali pojesti več, kot bi porabili, in obratno, če jo želimo zmanjšati.

Pa je res tako preprosto?

Žal ni. Kalorije so le mera potencialne energije, ki je telo ne izkorišča tako, kot si želimo.

Naš organizem je več kot mehanska peč in tako na energijo, ki jo dobimo iz hrane in ki jo potrošimo, vpliva ogromno dejavnikov. Od tega, kako je bila hrana pridelana, predelana, do tega, kako delujejo naši hormoni, prebava, koliko smo stari, ali smo aktivni itd.

Zato nikoli ne moremo zanesljivo vedeti, kaj gre noter in kaj pride ven.

Teoretični primer

Vsi tisti, ki pa stvari vendarle radi vidijo v številkah, si lahko ogledajo teoretični primer za zmanjšanje telesne teže (to velja, če ne bi upoštevali dejavnikov, ki vplivajo na kalorične spremembe, in bi se osredotočali le na številke).

Glede na priporočila za zdravo izgubo telesne teže lahko tedensko izgubimo približno pol kilograma maščobne mase.

Če predpostavljamo, da ima 1 g maščobe 9 kalorij, lahko hitro ugotovimo, da moramo v enem tednu porabiti za teh pol kilograma maščobe, poleg vseh drugih, še dodatnih 4.500 kalorij.

Če spet predpostavljamo, da je 1 g ogljikovih hidratov (OH) vreden 4 kalorije, lahko opazimo, da 1.125 g OH predstavlja enako kalorično vrednost kot pol kilograma maščobe.

Iz tega sledi (delimo s sedmimi dnevi), da se moramo dnevno za to odpovedati 160 g OH. Če imamo dnevno 4 obroke, to znese 40 g manj OH na obrok (npr. dva kosa kruha sta približno 40 g OH).

Priporočamo: 9 živil, ki bi jih morali odstraniti iz kuhinje

Ker pa že vemo, da se teorija in praksa pogosto ločita med sabo in da s samo dieto ne moremo učinkovito izgubiti maščobne mase, se raje kot v teoriji preizkušajmo v praksi.

Več o tem si preberite v članku: Kako je najbolje zmanjšati odstotek maščobne mase v telesu

Torej, če želimo doseči ali ohranjati optimalno telesno težo, temu prilagodimo način življenja. Jasno je, da nobenega cilja ne moremo doseči brez ustrezne prehrane, primerne aktivnosti in počitka.

Dalibor Todorović, prof. šp. vzg.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri