10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Zajtrk z žitaricami je dobrodošel

5. 2. 2009

Na Harvardu so spremljali skupino moških in žensk med dvomesečno dieto. Tisti, ki so v jedilnik vključili več žitaric, so v tem času v povprečju shujšali za dva kilograma več kot tisti, katerih prehrana je temeljila na beljakovinah.

Idealni obrok

V skodelici žitaric je veliko vitaminov in mineralov, a malo kalorij. Če jih bomo pojedli zgolj eno porcijo na dan, bomo pokrili dnevne potrebe po vlakninah, magneziju in vitaminu B 6. Strokovnjaki so namreč dokazali, da vsebuje krožnik žitaric kar četrtino toliko vitaminov in mineralov, kolikor ji je v eni sami multivitaminski tabletki. Preprosto zato, ker žitaricam med predelavo dodajajo vitamine, mleko, s katerim jih prelijemo, pa je bogato s kalcijem in beljakovinami. So odličen in za pripravo zelo preprost obrok!

So vse žitarice zdrave?

Vsekakor je pametneje za zajtrk pojesti čokoladne kosmiče kot skozi vrata oddrveti s praznim želodcem. Ker pa je ponudba kosmičev vse večja, si lahko privoščimo malce izbirčnosti. Na škatli poiščite razpredelnico z vitamini in minerali ter bodite pozorni na naslednje podatke:

Porcija naj vsebuje vsaj 3 grame vlaknin. Ker se vlaknine počasi presnavljajo, boste dlje siti in hujšanje ne bo več naporno. Pomnite, da potrebujejo ženske najmanj 25 gramov vlaknin na dan, in v kosmičih jih najdete neprimerno več kot denimo v črnem kruhu. Poleg tega je rezina kruha bolj kalorična kot porcija kosmičev (brez mleka).

Če ne zasledite besede polnovreden ali polnozrnat, škatla ni prava! Samo polnovredne žitarice vsebujejo žitno lupinico, v kateri so železo in vitamini skupine B. Zdrave žitarice ne vsebujejo umetnih barvil, po drugi strani pa je v njih veliko ovesa itn. Če se vam naravne žitarice ne zdijo okusne, jih po želji zamešajte s priljubljenimi čokoladnimi kroglicami oziroma z nekaj čokolina.

Preskočite kosmiče, ki vsebujejo več kot 10 gramov sladkorja na porcijo. To so nepotrebne kalorije, zaradi katerih bo krvni sladkor nihal in lakota se bo hitro vrnila.

Ne iščite maščobe, ozrite pa se po kalorični tabeli. Večina maščob v kosmičih je prijazna do srca. Škodljive znajo biti le industrijsko predelane, tako imenovane hidrogenirane maščobe. A tudi s kosmiči se bomo redili, če jih bomo zaužili preveč. V bistvu si v povprečju na krožnik stresemo dvakrat več, kot bi bilo treba (od 35 do 40 gramov). Skupaj s posnetim mlekom v obroku naj ne bo več kot 400 kalorij.

Zanesite se na svoj okus! Zdrava hrana ne sme postati sinonim za neokusno hrano. Zatorej si potresite zajtrk z rozinami, s svežim sadjem ali prelijte s posnetim sadnim jogurtom.

Ne le za zajtrk

Kosmiči, preliti z mlekom, vas bodo nasitili med obroki in so idealen posladek za vse, ki ne morejo zaspati lačni. Pazite, da jim boste dodali posneto mleko in ne polnomastnega. Žitarice lahko z nekaj kuharske spretnosti vmešate tudi v pecivo, palačinke ali denimo z njimi potresete pečenega piščanca.

foto: Shutterstock

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri