To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

Zdrava hrana ni nujno tudi draga

Zdrava hrana ni nujno tudi draga (foto: Profimedia) Profimedia
20. 4. 2017

Vas je kdaj skrbelo, da bi morali jesti bolj zdravo, vendar je še večjo skrb predstavljalo dejstvo, kako to storiti, ne da bi pri tem obubožali?

Prehrambeni izdelki, ki jih uvrščamo med zdrava živila niso najbolj poceni, še posebej, kadar celoten jedilnik v večini predstavljajo izdelki z oznako bio ali organsko.

Z nekaj preprostimi nasveti boste v svoj prehranjevalni načrt lahko vključili več zdravih živil in pri tem ne boste zapravili celotne mesečne plače. Kako?

1. Organizacija

Prvi korak k cenejšemu, a vseeno bolj zdravemu načinu prehranjevanju je dober tedenski načrt. Sestavite tedenski jedilnik, na katerega vključite vse glavne obroke (zajtrk, kosilo, večerja) in zapišite jedi, ki jih boste pripravljali. Na ta način boste dobili pregled nad živili, ki jih potrebujete in v trgovini ne boste kupovali nepotrebnih izdelkov.

2. Živil ne zavrzite

Na letni ravni ljudje zavržemo kar tretjino pridelane hrane. Če se želimo temu izogniti, je pomembno, da imamo pregled nad živili, ki jih imamo v hladilniku in shrambi. Tedenski jedilnik planirajte na podlagi izdelkov, ki jim bo kmalu potekel rok (še posebej previdni bodite pri sveži zelenjavi, sadju, mlečnih izdelkih, saj se ti hitreje kvarijo). V kolikor določenih izdelkov ne boste morali porabiti pred rokom, poskusite kakšno jed pripraviti vnaprej in jo nato zamrzniti.

3. Ustvarjajte preproste jedi

Zdravo prehranjevanje ni nujno tudi dražje ali bolj kompleksno. Kljub temu, da kupujete organsko hrano in super živila, to še ne pomeni, da morate ustvarjati jedi iz dvajsetih različnih komponent. Držite se načela manj je več in pripravljajte jedi, ki so pripravljene hitro, na čim bolj preprost način, na način, s katerim živila čim manj obdelate in tako ohranjate njihova hranila, vitamine in minerale, ki jih vaše telo potrebuje.

4. Spremljajte akcije in izkoristite popuste

Večina trgovin ima na tedenski ravni različne akcije ali kupončke za popust na določena živila. Vzemite si čas in preglejte letake ter naredite seznam izdelkov, ki jih potrebujete.

5. Sami naredite zdrave prigrizke

Podatek, da so zdrava in organska živila draga, ni nov. Pomembno je, da poskusite prihraniti, kjer lahko in eden izmed načinov je tudi ta, da sami naredite zdrave prigrizke. Energijske ploščice, mešanice oreščkov, granola – vse to lahko enostavno naredite doma. Nekaj denarja boste vseeno zapravili za nakup organskih sestavin, vendar bo končni znesek vseeno nižji.

6. Pripravite dvojno količino jedi

Kadar doma pripravljate kosilo ali večerjo, podvojite količino sestavin in jed enostavno zamrznite (preverite, če se jed sme zamrzovati in ponovno greti). Na ta način boste tudi kadar se vam bo mudilo, uspeli jesti zdravo, saj boste jed imeli že vnaprej pripravljeno.

7. Omejite prehranjevanje v restavracijah

S tem, ko omejite dneve, ko hodite v restavracije na kosilo in večkrat kuhate doma, prihranite denar, saj so lahko zdravi, polnovredni obroki v restavracijah še dražji, kot če jih pripravite doma.

huffingtonpost.com

Preberite še:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri