To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

10 živil, ki odpravljajo stres

10 živil, ki odpravljajo stres (foto: Profimedia) Profimedia
30. 8. 2016

Anksioznost, panika, stres ... Vse to črpa vašo energijo. Oborožite se z naslednjimi živili proti stresu.

Sirotka

Ker je naravno bogata s triptofanom in številnimi zdravilnimi aminokislinami ter hranljivimi sestavinami, je sirotka odlična izbira za pomiritev živčnega sistema. Triptofan namreč pomaga v proizvodnji serotonina, ki ga poznamo kot hormon sreče.

Rdeča pesa

Ta zelenjava je bogat izvor folne kisline, potrebne za doseganje dobrega razpoloženja, ohranjanje spomina in hitrost obdelovanja informacij. Večja koncentracija folne kisline v krvi je neposredno povezana z ublažitvijo negativnega razpoloženja in klinične depresije. Poleg tega rdeča pesa vsebuje betain in uridin, spojini, ki ju možgani uporabljajo za ustvarjanje nekakšnega naravnega antidepresiva.

Več: Slovenska superhrana

Špinača

Pomaga pri uravnavi hormonov v živčnem sistemu, spodbuja boljše razpoloženje in odlično vpliva na nespečnost. Folna kislina, ki je v zeleni listnati zelenjavi, pospešuje kognitivne sposobnosti, medtem ko je pomanjkanje folne kisline lahko eden od sprožilcev depresije in anksioznosti. Poleg tega ta zelenjava vsebuje magnezij, ki pomirja.

Poleg špinače je tudi druga zelena zelenjava dobra izbira za zmanjšanje stresa, še posebej rukola, ki je prav tako zelo bogata s folno kislino in magnezijem.

Orehasti plodovi

Ko ste pod stresom, zajemite pest pistacij, indijskih orehov, mandljev, orehov ali bučnih semen, ker imajo dovolj vlaken, antioksidantov ter nenasičenih maščobnih kislin, ki zmanjšujejo krvni tlak. Pistacije zmanjšujejo anksioznost, medtem ko maščobne kisline omega 3 v orehih zmanjšujejo možnost depresije.

Poleg tega, da vsebujejo malo proteinov in dobre maščobe, ki blažijo stres, so orehasti plodovi prav tako dober izvor magnezija, ki pomaga pri proizvodnji energije pa tudi umirja živčni sistem.

Preberite: Zakaj bi morali oreščke obvezno namakati, preden jih pojemo?

Krompir

Sestavljeni ogljikovi hidrati, npr. v sladkem krompirju, vsebujejo visoko raven vitaminov A, C in B ter učinkovito odpravljajo stres, celo znižajo krvni tlak. Sladki krompir prav tako vsebuje vrsto hranljivih sestavin, ki hranijo endokrini sistem.

Paradižnik

Likopen, zaradi katerega ima paradižnik tako močno rdečo barvo, pomaga pri ohranjanju razpoloženja, ker preprečuje oblikovanje vnetnih kemijskih sestavin, ki izzivajo depresijo. Paradižnik vsebuje tudi druge sestavine, ki pozitivno vplivajo na razpoloženje: folno kislino, magnezij, železo in vitamin B6.

Več: Paradižnik – čuvaj našega telesa pred tumorji in visokim pritiskom

Borovnice

Borovnice vsebujejo antioksidant antocianidin, ki povečuje prekrvavitev možganov in izboljšuje kognitivne funkcije. Poleg tega so bogate z vitaminom C, ki blaži posledice stresa. Osebe, ki pred stresnimi situacijami jemljejo vitamin C, imajo v organizmu nižjo raven kortizola in nižji tlak kot tiste, ki ga ne uživajo.

Banane

Banane so odlična izbira za boj proti stresu, ker vsebujejo kalij, ki telesu pomaga, da zadrži hidratacijo. Vsebujejo tudi magnezij, vitamin B6 in številne druge hranljive sestavine, ki pomirjajo živčni sistem. S povečanim vnosom vitamina B boste gotovo dvignili razpoloženje, saj je dognano, da vsaka četrta depresivna oseba trpi zaradi pomanjkanja kompleksa vitamina B.

Losos

Maščobne kisline omega 3 iz rib dokazano vplivajo na kemijske procese v možganih in spodbujajo produkcijo serotonina. Ena od najboljših vrst rib je vsekakor losos. V deželah z največjo porabo rib imajo nizek odstotek depresij, bipolarnih motenj, poporodnih depresij in zimskih depresij. Razen lososa so dobra izbira rib, bogatih s cinkom, ki ima zasluge za dobro voljo, tudi skuša, sardine, ostrige.

Temna čokolada

V temni čokoladi oz. pravzaprav kakavu osnovna sestavina vsebuje L-triptofan, nevrotransmitor, ki je odgovoren za sprostitev možganov. Poleg tega vsebuje magnezij, eno od bolj hranljivih sestavin, ki so potrebne za proizvodnjo serotonina, primarnega hormona, odgovornega za dobro voljo.

Temna čokolada vsebuje tudi feniletilamin, ki deluje na delovanje možganov in pozitivno vpliva na dobro voljo ter zadovoljstvo. Najboljša izbira je čokolada z visokim odstotkom kakava, uporaba temne čokolade pa stimulira sproščanje endorfinov, kar prispeva k dobremu počutju.

Preberite še: 5 stvari, ki se bodo zgodile, če ne boste uživali sladkorja

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri