avokado

Avokado lahko dodamo številnih receptom in s tem obrok obogatimo z zdravimi maščobami, vlakninami in beljakovinami. Tukaj predstavljamo 13 zanimivih načinov uporabe avokada.

1. Začinjen

Najbolj preprosto lahko avokado uživamo tako, da ga narežemo na koščke in pokapamo z malce olivnega olja in balzamičnega kisa ter ga narahlo osolimo in popopramo. Uporabimo lahko tudi druge začimbe, kot so mleta paprika, kajenski poper in sveže iztisnjen sok limone.

2. Polnjen

Če želite zajtrkovati kaj bolj hranljivega, potem je avokado odlična izbira.

Eden boljših receptov za zajtrk je naslednji: prerežite avokado na pol, odstranite koščico in izdolbite še nekaj njegove sredice, ravno dovolj, da lahko vanjo vlijete surovo jajce. Enako storite z drugo polovico. Obe polovici avokada potem položite v primerno majhno posodo, da se ne prevrneta in ju vstavite v pečico, ogreto na 220 stopinj. Pecite od 15 do 20 minut, odvisno od velikosti avokada in jajc. Ko vzamete iz pečice še začinite po svojem okusu (poper, sol, drobnjak itd). Pa dober tek!

3. V umešanih jajcih

Še ena odlična ideja za polnovreden zajtrk. Preprosto dodajte zmečkan avokado umešanim jajcem, ki jih pečete v ponvi. Bodite pozorni, da avokada ne zažgete, zato ga dodajte šele takrat, ko so jajca že na pol pečena. Če imate rajši, da se avokado ne segreje, ga dodajte čisto na koncu, ko jajca že odstavite iz štedilnika. Jajca na koncu potresite še z naribanim sirom in začinite s soljo in poprom.

4. Na toastu

Čisto enostavno lahko maslo ali margarino na kruhu nadomestite z avokadom. Lahko ga narežete na tanke rezine ali zmečkate in namažete. Na toast dodajte še skuto, majhen paradižnik, svežo baziliko in ščepec soli.

Avokado

5. Kot nadomestek majoneze

Avokado je lahko popoln nadomestek v jedeh, kjer uporabljamo majonezo kot vezivno sestavino. Na primer v tunini solati, piščančji solati ali solati z jajci.

6. V solatah

Solate so ponavadi nizkokalorične, če jim dodamo avokado, pa dobimo bolj polnovreden obrok z dodatkom maščob in vlaknin, kar posledično pomeni, da nas taka solata bolj nasiti. Večja je zato tudi verjetnost, da bomo v telo v naslednjih urah vnesli manj kalorij.

7. Kot nadomestek kisle smetane

Avokado je lahko popoln nadomestek tudi pri veliko jedeh, ki jim dodajamo kislo smetano. Dober primer je pečen krompir, ki ga na koncu po vrhu namažemo z zmečkanim avokadom in potrosimo z naribanim sirom.

Naredimo pa lahko čisto svojo 'kislo smetano'. Potrebujemo 2 avokada, sok dveh limet, 2 žlici vode, 2 žlici olivnega olja, ščepec soli in ščepec popra. Vse sestavine enostavno zmiksamo in uporabimo.

8. V sušiju

Suši je globoko zasidran v japonsko kuhinjo. Naredijo ga iz kombinacije številnih sestavin, med drugim tudi rib. Avokado je odličen za pripravo najrazličnejših sušijev, saj njegova kremasta tekstura lepo poveže ostale sestavine.

Suši

9. Na žaru

Ne boste verjeli, ampak avokado lahko popečemo tudi na žaru in se kot tak odlično prilega mesu. Enostavno prerežite avokado na pol, odstranite koščico, pokapajte z limoninim sokom in natrite z olivnim oljem. Obe polovici (tam, kjer sta prerezani) nato položite za 2-3 minute na žar. Na koncu začinite s soljo in poprom (ali katero koli začimbo po želji).

10. V smutijih

Pri pripravi smutija lahko avokado kombinirate z zelenolistnato zelenjavo in sadjem, kot so banane, ananas in jagodičevje. Za popoln obrok z beljakovinami lahko dodate grški jogurt ali mleko.

Obstaja neskončno število kombinacij za pripravo smutijev, en super recept predstavljamo tukaj. Zmiksajte: 1 zrel, olupljen in izkoščičen avokado, ½ banane, 1,5 dcl mleka, 1 dcl grškega jogurta, nekaj sveže špinače in dve kocki ledu.

Avokado

11. Kot sladoled

Sladoled iz avokada je veliko bolj zdrav kot navaden sladoled. Naredimo ga lahko v kombinaciji z limetinim sokom, mlekom, smetano in sladkorjem. Za manjkalorično različico lahko smetano in mleko nadomestite z madljevim ali kokosovim mlekom, sladkor pa z medom. Vse sestavine zmiksamo v blenderju in damo v zamrzovalnik za najmanj 6 ur. Sestavine lahko uporabimo tudi za izdelavo sladoleda v domačem aparatu za sladoled. V tem primeru se držite navodil, kot jih navaja proizvajalec aparata.

12. Za sladice

Avokado se odlično obnese tudi pri peki sladic kot nadomestek za maslo, jajca in olje. In pri tem ni zanemarljivo, da z njim občutno zmanjšamo kaloričnost sladice. Na primer v dveh žlicah avokada je samo 48 kalorij, medtem kot imata dve žlici masla 200 kalorij.

Zamenjava je enostavna: ena skodelica olja ali masla je enaka eni skodelici zmečkanega avokada. In eno jajce je enako kot 2-4 žlice zmečkanega avokada.

13. V palačinkah

Palačinke vsebujejo veliko ogljikovih hidratov, vendar če jih pripravimo z avokadom so veliko bolj zdrave. Dobijo tudi privlačno zeleno barvo in okusno kremasto teksturo.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Umešana jajca na štiri načine

Jajca so zelo praktično živilo. So hitro pripravljena, okusna in zelo hranljiva. Postrežejo s skoraj neverjetnim naborom različnih vitaminov in drugih hranil. Takšen obrok…

3 kreativni recepti za žar brez mesa

Če se izogibate uživanju mesa ali pa ste si le zaželeli spremembe, preizkusite te tri recepte, ki bodo zagotovo navdušili vse prisotne na pikniku, tudi tiste bolj "zahtevne"!

Pripravite TE slasne hrenove omake

Hrenovo omako lahko kupimo že pripravljeno, a mi prisegamo na sveže pripravljeno. Zato smo poiskali 5 zelo zanimivih receptov. Ste poleg tiste s smetano že kdaj poskusili…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri