10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

44 maščobnih pasti

2. 1. 2014

Če jih poznamo, se jim lahko izognemo.

Da bi po obilni praznični hrani hitro spet prišli v staro formo, je potrebne nekaj previdnosti, da se ne ujamemo v maščobne pasti, ki prežijo na nas v obliki najrazličnejših dobrot, ki se jim ne moremo upreti tudi po praznikih.

Pazite torej, da ne zaužijete več kot 30 g maščob dnevno, pri tem pa vam bodo v pomoč naši nasveti. (Vse vrednosti maščob veljajo za 100 g živila.)

1. Cupcakes

Je mini tortica lahko pregrešna? Na žalost res. Obložena s klasično masleno kremo zlahka vsebuje 20 g maščobe.

2. Masleni rogljič

Francosko masleno pecivo je pošten odmerek maščob za zajtrk, na kos je vsebuje približno 25 g.

3. Polpete

Tudi kroglice in cmočki iz mletega mesa v sebi skrivajo približno 10 g maščobe.

4. Kamamber

Sir s plemenito plesnijo sestavlja kar tretjina maščobe oziroma 34 g na 100 g živila.

5. Arašidovo maslo

Res je, da v oreških tičijo zdrave maščobe, toda kljub temu previdnost ni odveč: v 100 g namaza je skritih kar 50 g maščobe.

6. Špageti karbonara

Past je v omaki! Slanina, jajca in sir skupaj nanesejo približno 10 g maščobe na 100 g omake, skupaj s testeninami pa so, s približno 750 kcal, prava kalorijska bomba.

7. Tiramisu

Sladica iz 'lepe' Italije naredi tudi 'lep' trebušček, za kar je kriva sicer slastna maskarponejeva krema, ki tiramisuju prinese približno 10 g maščobe.

8. Torte

Več kot vsebujejo masla in smetane, boljše so, a žal vsebujejo tudi več maščobe: frankfurtski venec 25 g, črni gozdiček 14 g, čokoladno-orehova torta 12 g, skutno-smetanova torta 11 g in linška torta 10 g.

9. Lešnikov namaz

Ko se ga boste naslednjič lotili kar z žlico, pomislite: 100 g namaza vsebuje kar 31 g maščobe.

10. Hamburger

Hamburger Cheeseburger iz McDonald'sa vsebuje 13 g maščobe (11 g na 100 g). Če se odpoveste rezini sira, bo vseboval le 9 g.

11. Kokosov oreh

Nizkokalorična in z minerali bogata kokosova voda je cenjeno shujševalno živilo, medtem ko je meso kokosovega oreha s 37 g maščobe daleč od tega.

12. Čips

Seveda je narejen predvsem iz krompirja, toda žal tudi z veliko maščobe. 100 g prigrizka vsebuje 39 g maščobe. Predlagamo nekoliko bolj zdravo različico.

13. Klobasa

Lepo zašpiljena, obarjena in prekajena. Zelo dobra, a v povprečju vsebuje 27 g maščobe.

14. Pesto

Glavna sestavina je olje in ravno zato je pesto tako okusna, a hkrati prav nič lahka omaka, ki vsebuje 56 g maščobe.

15. Kokoš

Prva izbira, ko želite skuhati okusno in krepčilno juho, a zadnja, ko spoznate vsebnost maščobe: 21 g.

16. Jajčni liker

Tudi napitki lahko vsebujejo maščobo. V tem se skriva 8 g.

17. Krompirjevi kroketi

Priljubljena priloga vsebuje malo krompirja in veliko maščobe – okoli 19 g.

18. Pica

Pica s salamo vsebuje 10 g, pica s tunino 12 g in pica s štirimi siri 14 g maščobe.

19. Holandska omaka

Odlično se poda k belušem, malo manj pa k vitki postavi: v 100 g omake je 27 g maščobe.

20. Krof

Pecivo iz ocvrtega testa v povprečju vsebuje 12 g maščobe.

21. Sardine v olju

Sardele sicer spadajo med cenjene in zdrave modre ribe, a konzervirane v olju vsebujejo 14 g maščobe.

22. Majoneza

Za nekaj časa jo črtajte z nakupovalnega lista, saj sama vsebuje kar 80 g maščobe. In če jo prištejete k pomfritu, hamburgerju ...

23. Avokado

Res je, da vsebuje zdrave nenasičene maščobne kisline, a 23 g maščobe vendarle ne smete spregledati.

24. Lotarinška pita

Jajca, mleko, slanina in sir poskrbijo za 15 g maščobe na 100 g pite.

25. Crème brulée

Osnovna sestavina zapečene kreme je smetana in vsebuje 24 g maščobe.

26. Musaka

Zloženka iz krompirja in mletega mesa vsebuje 16 g maščobe.

27. Krekerji

Priljubljeni prigrizki lahko hitro zaoblijo boke, saj vsebujejo 14 g maščobe.

28. Nugat

Razvajanje z lešnikovim nugatom bo prineslo 21 g maščobe. Previdno!

29. Rikota

Naj bo iz ovčjega ali kravjega mleka – na vas preži 15 g maščobe.

30. Pomfrit

Nekoliko boljša izbira od čipsa, a kljub vsemu s 16 g maščobe.

31. Suha salama

S salamo so sendviči in pice še kako slastni, toda žal obteženi s krepkimi 28 g maščobe.

32. Sadni jogurt

Poleg s sadjem, jogurtom in sladkorjem ta mlečni proizvod postreže še s 15 g maščobe.

33. Ribje palčke

Pogosto pristanejo na otroških krožnikih, z njimi pa žal tudi 10 g maščobe na 100 g živila.

34. Dunajski zrezek

Naj bo pripravljen originalno iz teletine ali pa, kot je bolj priljubljeno, iz svinjine: najbolj mastna pri tem zrezku je panada, ki med peko vpije precej maščobe. Rezultat: 12 g maščobe.

35. Svinjska krača

Še dobro, da se na naših krožnikih znajde bolj po redko – vsebuje 13 g maščobe.

36. Solatni preliv

Solata, prelita na primer s prelivom tisočerih otokov, bo s 26 g maščobe zalegla za glavni obrok.

37. Čokolada

Ne boste verjeli, toda v 100 g čokolade je poleg 56 g sladkorja prostora še za 31 g maščobe. Ne morete brez čokolade. Vemo. Čokolada je razvada sodobnega človeka in je božanskega okusa. Poizkusite zdrav nadomestek - rožiče in si pripravite hitri rožičev puding

38. Čokoladna ploščica

Hitro nas napolni z energijo, dolgoročno pa je prava mora za postavo. Vsebuje veliko sladkorja in približno 28 g maščobe.

39. Sladoled

Ledena osvežitev na primer z okusom čokolade 'osreči' s 33 g maščobe.

40. Sladka smetana

100 g rahlo stepene smetane bo sladico obtežilo z dodatnimi 32 g maščobe.

41. Hren s smetano

Poleg hrena vsebuje predvsem veliko smetane, v kateri se skriva 29 g maščobe.

42. Piščanec

Velja za lahko in dietno živilo, a kljub temu vsebuje 14 g maščobe.

43. Oreški

Slaba novica: v orehih, lešnikih in drugih oreških je skrite veliko maščobe, v povprečju približno 60 g. Dobra novica: ta maščoba je zdrava, saj znižuje raven holesterola in varuje srce.

44. Maslo

S 83 grami je maslo neprekosljivi zmagovalec med mastnimi živili, zato se maslu in vsem izdelkom iz masla izogibajte v velikem loku. Odlična alternativa je kokosova maščoba.

Iz Lise

Priporočamo: Kako izboljšati svojo prehrano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri