To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
To so astrološka znamenja, ki se bojijo ponovno ljubiti
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
Najlepše kolesarske poti v Sloveniji
5 slastnih pudingov s chia semeni
5 slastnih pudingov s chia semeni

6 zlatih načel zdrave prehrane

6 zlatih načel zdrave prehrane (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
25. 11. 2013

Človek je dandanes z vseh strani obdan s takšnimi in drugačnimi nasveti in navodili glede zdrave prehrane. Nič koliko informacij si je celo nasprotujočih in v nas vzbujajo dvom in nas puščajo zmedene ter praznih rok. Kaj storiti? Komu verjeti?

Kaj je sploh pomembno? Komu lahko zares zaupamo, kaj pa je samo plod različnih interesov po dobičku in marketinške manipulacije?

Že pred skoraj 20 leti je svetovno znani nutricionist dr. Paavo O. Airola zapisal nekaj preprostih temeljev zdrave prehrane, katerih se moramo držati, če si želimo ohraniti zdravje in mladostnost ali pa si le-to povrniti.

Ker so to načela, katerim lahko naša zdrava pamet prikima, jih želim deliti z vami v upanju, da jim boste v čim večji meri sledili.

1. Jejte samo naravno hrano

Naravna hrana je hrana, ki zraste na plodnih tleh, brez dodajanja kemikalij, ki ni predelana in nima dodatkov.

2. Jejte samo popolno hrano

Popolna hrana je enostavna hrana, ki vsebuje vse prehrambne snovi, ki jih je dala narava.

Primeri popolne hrane: cela pšenična zrna, krompir v olupkih, neprečiščen riž, sveže sadje in zelenjava ipd. Na drugi strani pa beli kruh, instant krompir, prečiščen riž, beli sladkor, pomarančni sirup ipd. niso popolna hrana. To je prečiščena, nepopolna in potvorjena hrana. Iz takšne hrane je večina elementov, ki so pomembni za zdravje, odstranjenih ali uničenih.

Po drugi strani pa so neredko takšna živila 'obogatena' z raznimi sintetičnimi vitamini in minerali, kar jih dela še bolj škodljive. Dodajanje štirih sintetičnih prehrambnih snovi, potem ko jih je odstranjenih ali zaradi predelave uničenih 20, lahko povzroči nevarno hranilno neravnovesje v organizmu!

Nepopolna, prečiščena in predelana hrana lahko postopno pripelje do bolezni in prezgodnjega staranja, poleg tega pa prispeva k prekomernemu kopičenju kilogramov.

3. Jejte čim več surove hrane

Kuhanje popolnoma uniči encime, ki so življenjski katalizatorji, nepogrešljivi za ustrezno prebavo in asimilacijo hrane in za vse druge dejavnosti organizma. Surova hrana ravno tako vsebuje veliko vitaminov, mineralov in drugih hranil. Dokazano je, da je dovolj pol manj beljakovin, če jih pojemo v surovem stanju!

Presna hrana ima dokazano zdravilno vrednost, gradi zdravo telo in preprečuje obolenja in prezgodnje staranje. Najmanj 75 % hrane, ki jo dnevno zaužijemo, bi jo morali pojesti v naravnem, surovem stanju.

4. Jejte samo hrano brez strupov

Strupi v hrani so danes največja nevarnost za zdravje. Poskusite sami pridelati čim več svoje hrane ali pa kupujte tako hrano, ki je pridelana ekološko.

5. Jejte več naravnih ogljikovih hidratov, zmanjšajte pa porabo beljakovin živalskega izvora

Hrana, bogata z beljakovinami živalskega izvora, lahko škoduje našemu zdravju, po drugi strani pa hrana, ki je bogata z naravnimi ogljikovimi hidrati in siromašna z beljakovinami, krepi zdravje, vitalnost in omogoča dolgo življenje. To prepričljivo dokazujejo sodobne znanstvene raziskave, kakor tudi empirične izkušnje (opomba: na to temo predlagam branje knjige Kitajska študija).

Višek beljakovin v prehrani lahko povzroči kopičenje sečne kisline in toksičnih purinov v tkivih, biokemijsko neravnovesje v tkivih in posledično acidozo, intestinalno trohnenje, zaprtje in zastrupljenost, pomanjkanje vitamina B6, arteriosklerozo, srčno obolenje in poškodbo ledvic. To pa je tudi dejavnik, ki prispeva k pojavu artritisa.

Dokazano je bilo, da proteini iz sveže zelenjave prekašajo proteine iz mesa!

Tisti, ki so spoznali, da je težko izločiti meso iz prehrane, so ugotovili, da je postenje najboljši način, da se rešijo želje po mesu.

Prekomerna poraba mesa zaradi toksične sečne kisline in purinov, ki jih vsebuje, povzroča navado, kot so kajenje, kava in sol.

Priporoča se prehrana, ki je polna naravnih in nerafiniranih ogljikovih hidratov. Naravni ogljikovi hidrati so cele žitarice (tudi pri teh bodimo zmerni!), zelenjava, sadje, krompir ...

6. Razvijajte pravilne navade v prehrani

Na naše zdravje vpliva tudi, kako jemo in koliko. Raziskave so pokazale, da je redno konzumiranje večjih količin hrane, kot je potrebno, velik vzrok večine bolezni. Nasprotno pa je umirjeno hranjenje najpomembnejši dejavnik dobrega zdravja in dolgega življenja.

Prevelike količine hrane so tudi glavni razlog za prezgodnje staranje, umirjeno hranjenje pa podaljšuje življenje in zmanjšuje pogostost degenerativnih bolezni. Več hrane, kot je telo potrebuje, deluje na organizem kot strup.

Jejte počasi in svojo hrano dobro prežvečite. To je nujno za vaše dobro zdravje. Nikdar ne jejte, če niste zares lačni. Vedno jejte v atmosferi, ki pomirja in uživajte v hrani, ki jo jeste. Koristi vam namreč edino hrana, ki jo zaužijete z resničnim zadovoljstvom.

Karla Klander, svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri