9 dejstev o motovilcu

6. december 2018
profimedia-0228755790

Imate radi motovilec? Motovilec spada med jesensko-zimske solatnice in je na voljo vse do prvih spomladanskih dni. Poglejmo si, zakaj si ga to zimo čim večkrat privoščimo! 

9 dejstev o motovilcu

1. Motovilec vsebuje celo več vitaminov kot "običajna" solata! Krepi imunski sistem, saj vsebuje obilo železa, magnezija, kalija ter vitaminov A in C, ki varujejo tudi pred stresom, srčno-žilnimi obolenji in slabokrvnostjo.

2. V zimskem času nam pomaga vzdrževati dobro počutje povečana doza vitamina C. Motovilec naj bi na isto težo vseboval desetkrat več vitamina C kot citrusi.

3. Obstajajo različne sorte motovilca. Listi so široki ali ozki, okrogli ali podolgovati. Za vse pa je značilna okusna oreškasta aroma, ki je pri sortah z manjšimi listi močneje izražena.

4. Listi in koreninice vsebujejo tudi eterično baldrijanovo olje, ki pomirjujoče deluje na prebavila in želodec.

5. Pojemo ga čim bolj svežega. Zaprt v posodi se v hladilniku obdrži nekaj dni, nato pa dobi neprijeten vonj, uvene ter porumeni. 

6. Motovilec čistimo tako, da manjše rozete pustimo cele in jim odrežemo koreninico ter odstranimo poškodovane in porumenele liste, večje rozete pa razdelimo na liste. Dobro ga operemo v mrzli vodi, saj so na listih pogosto ostanki zemlje.

7. Motovilec je odličen kot samostojna solata ali pa tudi v družbi drugih solatnic. 

8. Če ga bomo zabelili s preveč olja, bodo nežni listki postali sluzasti. Dodamu mu nekaj hladno stiskanega olja po želju, lahko tudi česen, kuhan krompir ali kuhano jajce, semena, oreške in malce limoninega soka, kar poveča učinek železa v telesu.

9. Motovilec ni zahteven. Tudi mrzle temperature mu ne pridejo do živega, temperature do -15°C mu ne škodujejo

Sorodni članki

Protistresni motovilec

Motovilec vsebuje obilo železa, magnezija, kalija ter vitaminov A in C, ki varujejo pred stresom, srčno-žilnimi obolenji in slabokrvnostjo.

Čistilni radič

Ta značilna zimska solatnica, ki jo poznamo v rdeči in zeleni barvi vsebuje pomembne minerale, kalcij, železo, fosfor in kalij ter vitamine A, C in nekatere iz skupine B. Radič...

Dietna endivija

Endivija vsebuje kar 94 odstotkov vode, surove beljakovine, zelo malo ogljikovih hidratov in veliko vlaknin, ki pospešujejo prebavo.
Najbolj brane vsebine

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

Katera hrana in pijača izboljša delovanje možganov? (in kaj jih zavira)

Ko skrbite za svoje zdravje, ne pozabite na možgane. Tam se dogajajo vsi pomembni procesi v telesu, zato tudi s hrano in pijačo poskrbite, da bodo lahko dobro delovali.
Več...

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

Cimet - top začimba, ki nas zdravi

Nekoč izredno cenjena začimba danes postaja priljubljeni pripomoček v boju proti raznim tegobam, ki se tičejo zdravja in lepote. Preberite, na kakšne načine lahko uporabite cimet.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri