9 dejstev o motovilcu

6. december 2018
profimedia-0228755790

Imate radi motovilec? Motovilec spada med jesensko-zimske solatnice in je na voljo vse do prvih spomladanskih dni. Poglejmo si, zakaj si ga to zimo čim večkrat privoščimo! 

9 dejstev o motovilcu

1. Motovilec vsebuje celo več vitaminov kot "običajna" solata! Krepi imunski sistem, saj vsebuje obilo železa, magnezija, kalija ter vitaminov A in C, ki varujejo tudi pred stresom, srčno-žilnimi obolenji in slabokrvnostjo.

2. V zimskem času nam pomaga vzdrževati dobro počutje povečana doza vitamina C. Motovilec naj bi na isto težo vseboval desetkrat več vitamina C kot citrusi.

3. Obstajajo različne sorte motovilca. Listi so široki ali ozki, okrogli ali podolgovati. Za vse pa je značilna okusna oreškasta aroma, ki je pri sortah z manjšimi listi močneje izražena.

4. Listi in koreninice vsebujejo tudi eterično baldrijanovo olje, ki pomirjujoče deluje na prebavila in želodec.

5. Pojemo ga čim bolj svežega. Zaprt v posodi se v hladilniku obdrži nekaj dni, nato pa dobi neprijeten vonj, uvene ter porumeni. 

6. Motovilec čistimo tako, da manjše rozete pustimo cele in jim odrežemo koreninico ter odstranimo poškodovane in porumenele liste, večje rozete pa razdelimo na liste. Dobro ga operemo v mrzli vodi, saj so na listih pogosto ostanki zemlje.

7. Motovilec je odličen kot samostojna solata ali pa tudi v družbi drugih solatnic. 

8. Če ga bomo zabelili s preveč olja, bodo nežni listki postali sluzasti. Dodamu mu nekaj hladno stiskanega olja po želju, lahko tudi česen, kuhan krompir ali kuhano jajce, semena, oreške in malce limoninega soka, kar poveča učinek železa v telesu.

9. Motovilec ni zahteven. Tudi mrzle temperature mu ne pridejo do živega, temperature do -15°C mu ne škodujejo

Sorodni članki

Protistresni motovilec

Motovilec vsebuje obilo železa, magnezija, kalija ter vitaminov A in C, ki varujejo pred stresom, srčno-žilnimi obolenji in slabokrvnostjo.

Čistilni radič

Ta značilna zimska solatnica, ki jo poznamo v rdeči in zeleni barvi vsebuje pomembne minerale, kalcij, železo, fosfor in kalij ter vitamine A, C in nekatere iz skupine B. Radič...

Dietna endivija

Endivija vsebuje kar 94 odstotkov vode, surove beljakovine, zelo malo ogljikovih hidratov in veliko vlaknin, ki pospešujejo prebavo.
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Zakaj bi se morali odpraviti na sprehod v soju polne lune

Danes si privoščite nočni sprehod v soju polne lune. 
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Kako pogosto oz. kako dolgo morate telovaditi, da boste dosegli rezultate? (In kako to pospešiti)

Če ste takoj po novem letu odvihrali v fitnes, polni dobrih namenov, da boste trening postavili na prvo mesto, niste edini.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri