10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Jabolka - pomoč pri hujšanju

31. 10. 2012

Jabolka so v jesenskem času najbolj čvrsta, sočna in polna koristnih snovi. Vsak dan pojejte vsaj eno in si priskrbite svež vir vitaminov in vitkost.

Pomoč pri hujšanju

Jabolko vsebuje le 55 kcal/100 g in 85 odstotkov vode, zato je idealno dietno sadje z nizkim glikemičnim indeksom.

Eno samo jabolko nas oskrbi s kar 30 odstotki dnevne priporočene količine prehranske vlaknine. Koža jabolka je bogata z netopno vlaknino, ki pospešuje prebavo in preprečuje zaprtje.

Eno jabolko na dan

Z jabolki pa ne ohranjamo le vitkosti, temveč tudi dobro kondicijo. V jabolkih se namreč skriva več kot 30 dragocenih snovi, kot so vitamini A, B, C in E, folna kislina in kalij.

Kalij uravnava ravnovesje vode v telesu, magnezij je čista energija za živce in mišice, kalcij varuje pred osteoporozo, vitamin C krepi imunski sistem, visoka vsebnost pektina pa znižuje vrednost slabega holesterola LDL v krvi.

Olupiti ali ne?

Kar 70 odstotkov vseh vitaminov se skriva v lupini ali tik pod njo. Da bi vsa dragocena hranila čim bolje izkoristili, jabolka raje jejte neolupljena, zlasti če so neškropljena. Sicer jih prej vedno dobro operite, nagnita pa zavrzite, saj so gnilobne klice razpredene po celotnem sadežu, čeprav jih s prostim očesom ne vidimo.

Dobro je vedeti

Večina jabolk je ob pravilnem skladiščenju obstojnih še nekaj mesecev po obiranju, tako da jih lahko uživamo še tja do pozne pomladi.

Pri številnih sortah jabolk pa se zrelost za obiranje in najboljši okus ne ujemata. Poznojesenska in zimska jabolka, kot so boskop, jonagold in cox orange, je treba po obiranju uskladiščiti, da razvijejo svojo polno aromo. Pri 90–95 odstotkih vlažnosti zraka in pri temperaturah med 0 in 5°C ostanejo sveža še mesece.

Večjo količino jabolk doma shranite v zračni kleti ali garaži, ki je varna pred zmrzovanjem. Previdno: jabolka izločajo etilen, ki pospeši hitrejše zorenje drugega sadja.

Za sladokusce
  • Pečena nadevana jabolka

Za 4 osebe:

100 g marelic za približno 20 minut namočite v vodi. 1 biopomarančo operite pod vročo vodo. Naribajte polovico lupine in iz cele pomaranče iztisnite sok.

Marelice odcedite in jih sesekljajte. 75 g surovega marcipana razdrobite in ga dobro zmešajte z 2 žlicama ruma, pomarančnim sokom, marelicami, 4 žlicami rozin in 50 g zmletih lešnikov.

Pečico segrejte na 180 stopinj (ventilatorsko na 160).

4 jabolka (na primer boskop) operite in osušite. Na zgornjem delu jim odrežite kapice (peclja ne odstranite) in izdolbite peščišče. Jabolka napolnite z marcipanovim nadevom in jih pokrijte s kapicami.

Položite jih v pekač za narastke, jih premažite z raztopljenim maslom in posujte s sladkorjem v prahu. V pečici jih pecite približno 25 minut.

  • Vroč jabolčni sok s cimetom

Za 1 l napitka:

Olupite približno 5 cm dolg košček ingverja in ga narežite na zelo tanke rezine. Limono operite pod vročo vodo. Lupino na tanko olupite v obliki spirale in jo prihranite za dekoracijo, sok pa iztisnite.

Ingver, limonin sok in cimetovo palčko dodajte v 1 l naravnega motnega jabolčnega soka in počasi segrejte (ne sme zavreti).

Napitek po okusu osladite, nalijte v kozarce in okrasite s cimetom in limonino lupino.

Iz Lise

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri