zeleni-smoothie

Zeleni smoothieji niso samo super zeleni in zdravi, ker vsebujejo pomembne minerale, vitamine in celo aminokisline, temveč tudi neverjetno dobrega okusa. Vseeno pa nas je zanimalo, ali je lahko preveč teh kljub vsemu zdravju škodljivih.

»Ko sem se domislila priprave zelenega smoothieja, se mi je zdelo, da moram uporabiti čim bolj temno zelene liste, saj sem mislila, da bom tako lahko nadoknadila vse zamujene trenutke brez zelenja v svojem življenju. Kar nekaj mesecev sem pripravljala smoothieje skoraj izključno iz kodrolistnega ohrovta iz družine Brassica. Predvsem jaz in moja hči sva resnično vzljubili smoothieje s to vrsto ohrovta. Po treh mesecih vsakodnevnega uživanja smoothieja, pripravljenega po istem receptu, sva obe začeli opažati otrplost na predelu obraza. Simptom sem nemudoma povezala z zelenim smoothiejem, saj je bila to edina sprememba v življenjskem slogu celotne družine,« je v svoji knjigi o smoothiejih zapisala Victoria Boutenko, strokovnjakinja za pripravo presne hrane, učiteljica in raziskovalka.

Kaj je bil vzrok za težave?

Alkaloidi!

Rastline pa v svojih listih, ki so navadno najbolj hranilno bogati del rastline, prenašajo sledi alkaloidov. Tako namreč poskrbijo, da živali poiščejo tudi druge rastline in ne iztrebljajo ene same vrste.

Čeprav so alkaloidi v velikih količinah strupeni, v majhnih ne predstavljajo nevarnosti, temveč celo krepijo imunski sistem. Gre za osnovno načelo homeopatije.

Če pa več tednov neprekinjeno uživamo samo ohrovt, špinačo ali katero koli drugo vrsto zelenja, se lahko začnejo alkaloidi kopičiti v našem telesu in sprožijo neželene simptome, ki so posledica zastrupitve.

Pomembno je 'kroženje' zelenja

Takšnim težavam se lahko izognemo s 'kroženjem' oziroma spremembami. To je bolj kot pri sadju pomembno pri zelenju, saj sadje le redko vsebuje alkaloide (prav zato je zrelo sadje tako zelo sladko, aromatično in barvito).

Spremembe ali kroženje zelenja lahko prilagodite svojim željam in navadam. Nekateri si vsak dan pripravijo drugačen smoothie, drugi v vsak smoothie vmešajo različne vrste zelenja.

Priporočljivo je krožno izmenjavanje vsaj sedmih različnih vrst zelenja – za vsak dan v tednu. Še boljše pa je, če je izbor še bolj pester. Bolj kot bo vaš 'zeleni repertoar' raznolik, več različnih pomembnih hranilnih snovi boste vnesli v telo.

Zeleni repertoar

Kulturne rastline
  • Bambusovi listi,
  • blitva,
  • endivija in mehkolistna zelena solata ter vse ostale rdeče in zelene vrste,
  • japonska gorčica,
  • kitajsko zelje,
  • korenjevo listje,
  • laskavec,
  • listi buč, jagod goji, kaktusa opuncija, kolerabe, kumare, redkve, pese, trte,
  • mala strašnica,
  • motovilec,
  • ohrovt,
  • pšenična trava,
  • romanska solata,
  • rukola,
  • špinača,
  • vitlof,
  • zelena,
  • zelje.
Divje rastline in trave:
  • Bela metlika,
  • detelja,
  • divja gorčica,
  • divje vijolice,
  • gozdne jagode,
  • ivanjščica (cvetovi in listi),
  • japonski dresnik,
  • kislica,
  • kodrolistna kislica,
  • kopriva,
  • luštrek,
  • navadna zvezdica,
  • njivska redkev,
  • trpotec,
  • portulak (navadni tolščak) in zimski portulak,
  • regrat,
  • slezenovec,
  • vodna kreša ...
Zelišča:
  • bazilika,
  • bergamot,
  • koprc,
  • koriander,
  • koromač,
  • limonska trava,
  • listi poprove mete,
  • meta,
  • peteršilj ...
Kalčki

Za večjo raznolikost lahko v svojo prehrano vključite tudi kalčke a nikoli več kot eno pest enkrat ali dvakrat tedensko. Od približno tretjega do šestega dne kaljenja kalčki namreč vsebujejo višjo raven alkaloidov, saj se tako zaščitijo pred požrešnimi živalmi.

To seveda ne pomeni, da so kalčki nevarni, le previdno pri količini.

Zdravilna zelišča

Tudi zdravilna zelišča vsebujejo višje ravni alkaloidov, zato jih uživamo previdno in v manjših količinah.

Zdravilna zelišča pa vsebujejo tudi več vitaminov in mineralov, saj so trave in pleveli morale razviti zelo izrazite lastnosti, ki omogočajo preživetje.

Victoria Boutenko, Revolucija zelenih smoothiejev, pot do naravnega zdravjaIz knjige Revolucija zelenih smoothiejev - pot do naravnega zdravja avtorice Victorie Boutenko. Victoria Boutenko je nagrajena avtorica knjig Zeleno za življenje, Družina presnojedcev: resnična zgodba o prebujanju in drugih knjig o presni prehrani.

Je strokovnjakinja za pripravo okusne presne hrane, učiteljica, inovatorka, raziskovalka in umetnica.

V knjigi avtorica ponuja 200 preprostih receptov za prirpavo zdravih in hranilno bogatih smoothiejev in številne koristne nasvete.

Knjigo boste našli pri založbi Cangura.

Sorodni članki

Podarili smo knjigo: Revolucija zelenih smoothiejev - pot do naravnega zdravja

Najbolj osupljivo je dejstvo, da zeleni smoothieji niso samo super zeleni in super zdravi, temveč tudi neverjetno dobrega okusa. Človek jih hitro vzljubi.

10 napotkov za optimalen izkoristek hranilnih snovi iz zelenjave in sadja

Da vam bo zelenje, ki ga uporabljate za pripravo zdravih napitkov, prineslo kar največ koristi, vam ponujamo nekaj koristnih napotkov, s katerimi se boste izognili nekaterim pogostim...

Smoothiji so zakon

So vam všeč slastni, raznobarvni, dišeči sadni kašasti napitki smoothieji? Kaj pa njihova zelena izpeljanka? Če še niste, jih poskusite. Zelo verjetno boste prijetno presenečeni.
Izbor uredništva

Doma pripravljene vode z okusom - 16 odličnih receptov

Ste v trgovini kdaj vzeli v roke plastenko vode z okusom in preverili njene sestavine?

Več...

Zakaj srečni pari ne delijo svojega življenja na družbenih omrežjih?

Živimo v zanimivih časih, ko objave na profilih družbenih omrežij pogosto pomenijo več kot to, kar se dogaja v realnosti.

Več...

7 opozorilnih znakov, da ne poslušate svojega srca

Preverite, ali ste zares sposobni poslušati sebe?

Več...
Najbolj brane vsebine

Ideja za izlet: Rabeljsko jezero

Radi bi se šli nekam ohladiti, sprostiti, se sončiti, morda veslati... Z družino, psom ali prijatelji. Pa ne veste, kam? Rabeljsko jezero je odlična destinacija. 
Več...

Poletna torta z grškim jogurtom in jagodičjem (brez dodanega sladkorja in peke!)

Če si grški jogurt radi privoščite za sladico ali zajtrk, vam bo všeč tudi lahka torta brez peke. Ker ima malo sestavin in je priprava povsem preprosta, jo lahko naredite tudi na počitnicah ali kot piknik sladico.
Več...

Hujšanje: 8 nasvetov, ki jih upoštevajte, če se številka na tehtnici ne premakne

Videti je preprosto – manj hrane, več gibanja. Strategija, ki so jo preizkusili številni in tudi dosegli odlične rezultate. Vsem pa ta način ne prinese rezultata, ki si ga želijo. Če ste med njimi, je morda čas, da preizkusite drugače. Morda je čas, da ...
Več...

Ideja za izlet: Mašun - ki ponuja številne možnosti za sprehode in rekreacijo v naravi

Čudovita sončna sobota, preživeta v objemu prostranih notranjskih gozdov!
Več...

8 nasvetov, kako izstopiti iz cone udobja

Običajno nas je strah sprememb, zato veliko ljudi raje biva v navidezno varni coni udobja. A v coni udobja ne bomo naredili ničesar velikega. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri