10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Zdrava zimska zelenjava

Zdrava zimska zelenjava (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
16. 1. 2014

Hrustljava, polna vitaminov in zelo okusna – idealna za mrzle zimske dni.

Rdeča pesa

Rdeča pesa je tako zdrava in krepčilna, da bi opis vseh učinkov vzel preveč prostora.

Rdeča pesa je cenjena kot zelenjava, ki na splošno krepi organizem, spodbuja apetit in pospešuje izločanje žolča. Zaradi visoke vsebnosti železa spodbuja nastajanje krvi.

Poleg tega je tudi zelo okusna, zato jo radi pripravljamo predvsem kuhano.

Namig: kozarec soka iz rdeče pese zjutraj poživi in osveži organizem celo hitreje kot skodelica ekspresne kave.

Začimbe in zelišča, ki jih najpogosteje uporabljamo z rdečo peso: ingver, koriander, kumina, nageljnove žbice, hren, limonin sok, drobnjak, koper, peteršilj in krebuljica.

Pastinak

Korenasta zelenjava, ki je v sorodu s korenjem, po videzu še najbolj spominja na peteršiljevo korenino.

Eterično olje, ki mu daje značilno sladkasto aromo, spodbudno deluje na prebavo. Pastinak čisti sečne poti in pripomore k raztapljanju ledvičnih in žolčnih kamnov.

Največ ga uporabljajo Britanci, vedno bolj pa je priljubljen tudi pri nas. Pripravljamo ga lahko na številne načine. Surovega lahko uporabimo za solate, zelo okusen je tudi v zimskih zelenjavnih juhah in enolončnicah. Kot priloga je okusen v kombinaciji s paradižnikom, gobami in krompirjem.

Por

Brez pora si težko predstavljamo dobro kokošjo, govejo ali zelenjavno juho, nepogrešljiv pa je tudi v rižotah, solatah in enolončnicah ter v azijskih in dušenih jedeh z mesom. Ima značilen oster vonj in ga lahko uporabimo tudi namesto čebule.

Zdravilni učinek dajejo poru njegova eterična olja (alilno gorčično olje), ki jim pripisujejo antibiotično delovanje.

Por vsebuje tudi vitamine A, C, B1, B2, B6 in E, balastne snovi in minerale v sledeh (kalij, fosfor, magnezij, železo), zato pri kuhanju ne varčujte z njim.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri