10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Zdravilne lastnosti avokada

3. 12. 2013 Vir: Lisa

Avokado je čudoviti zelenjavni sadež, ki ni samo odličen vir zdravih maščob, temveč naj bi imel tudi pomembne zdravilne lastnosti. Priporoča se pri kardiovaskularnih obolenjih, debelosti in diabetesu, dognano pa je tudi bilo, da telesu pomaga pri absorpciji hranil.

Avokado je pravo superživilo. Bogat je z mononasičenimi maščobami, ki se hitro porabijo za energijo. Vsebuje tudi veliko kalija in pomaga uravnotežiti življenjsko pomembno razmerje med kalijem in natrijem. Dodatno vsebuje še vitamin E, vitamine iz skupine B, folno kislino in vlaknine.

Pri tistih, ki v svoji prehrani zmanjšujejo delež ogljikovih hidratov in/ali beljakovin, je redno uživanje avokada zelo priporočljivo. S tem povišamo vnos zdravih maščob in kalorij, po drugi strani pa ne povečujemo vnosa beljakovin in ogljikovih hidratov. In če že govorimo o zdravih maščobah, naj tu dodamo, da so dober vir maščobe tudi kokosovo olje, oreščki, semena, olive, olivno olje itd.

Avokado je eno od najbolj varnih sadežev, ki ga lahko kupimo iz konvencionalne pridelave. Večina poznavalcev celo ne verjame, da je treba kupovati ekološko pridelanega. Avokadova debela koža namreč varuje njegovo meso pred pesticidi. Poleg tega pa je avokado med tistimi živili, ki naj bi bila najmanj obdelani s pesticidi. Zato res ni nujno trošiti svojega denarja za ekološke različice.

Kot smo že na začetku omenili, se avokado priporoča pri kar nekaj boleznih. Poznan je po svojih protivnetnih značilnostih. Na Japonskem so pred kratkim ugotovili, da lahko obvaruje tudi pred poškodbami jeter. Ugotovljeno je bilo, da bi lahko ponudil podporo pri terapijah virusnega hepatitisa.

Avokado zaradi blagodejne vsebnosti surovih maščob pomaga našemu telesu, da učinkoviteje absorbira v maščobi topna hranila (npr. alfa- in betakaroteni ter lutein), ki jih v telo vnesemo z drugimi živili, zaužitimi z avokadom. V eni izmed raziskav je bilo ugotovljeno, da je avokado, ki so ga prostovoljci pojedli s solato, pripomogel k temu, da so se karotenoidi absorbirali tri- do petkrat bolje. Ti antioksidanti pa varujejo naš organizem pred prostimi radikali, zato je to še kako pomembno.

Ugotovljeno je bilo tudi, da avokado vsebuje snovi, ki zavirajo in uničujejo ustne rakave celice. Avokado pripomore tudi k znižanju holesterola in trigliceridov.

Ob tej priložnosti velja omeniti tudi, da je veliko antioksidantov v avokadu tik pod kožo, v tanki zeleni plasti. Zato je zelo pomembno, kako avokado olupimo, da tega pomembnega dela ne zavržemo.

Uživanje avokada se najbolj priporoča v njegovi surovi obliki (pazimo, da je primerno zrel!). Po navadi ga uživamo kot dodatek k solatam ali kot namaz. Lahko pa ga uporabimo tudi pri peki kot nadomestilo za olje ali kakšno drugo maščobo. Avokado se zelo priporoča tudi v prehrani dojenčkov.

Karla Klander, svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje; www.karlaklander.com

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri