10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Delo s čustvi

3. 8. 2011

Čustva so zelo pomemben del človekovega psihičnega in fizičnega ustroja. Če znamo z njimi ravnati na pravilen način, nam lahko povečajo kakovost življenja. V nasprotnem imajo za nas in našo okolico lahko razdiralni učinek.

Čustva radi delimo na pozitivna in negativna. Po mojem mnenju to ni čisto prava delitev, vsa čustva so lahko pozitivna, konstruktivna, če jih uporabimo v pravem času, v pravem odmerku in na pravilen način. Saj veste, jeza je negativno čustvo, a je včasih koristna prijateljica, ki uredi marsikatero situacijo! A kot rečeno, v pravem času, na pravem mestu, s pravo mero. Smeh bi verjetno uvrstili med zelo pozitivna čustva, a je lahko tudi beg ali obramba. Spet, vse je odvisno od  trenutne situacije.

Po večini smo ljudje slabi poznavalci čustvenega sveta. Za to obstaja več razlogov. Prvi je, da smo Zahodnjaki večinoma miselna bitja. Naš um je um, ki analizira, razvršča, trguje, ima potrebo po logičnem razumevanju. Seveda so to lepe in uporabne lastnosti, a če preveč časa preživimo v glavi, smo oropani čarov pristnega čutenja in doživljanja. Drugi »problem« pri pravilnem doživljanju, procesiranju in izražanju čustev je slab stik s telesom. Lahko bi rekli, da se ne oz. slabo čutimo. Za to spet obstaja več razlogov. Morda se bojimo intenzitete svojih čustev in občutkov, bolečine, strahov, strah nas je, da ne bomo obvladali sebe in situacije oz. bomo zgubili nadzor, če si bomo dovolili polno čutiti in doživljati. Veliko vlogo pri naši ozemljenosti v telo ima naše otroštvo. Če smo kot otrok doživljali travme in šoke, je velika verjetnost, da smo kot naravni obrambni mehanizem uporabili vzorec odzemljevanja in »izklapljanja« čutenja. Tak način čutenja in doživljanja lahko z nami ostane v našem nezavednem vse življenja.

Tako zelo se navadimo na tako stanje, da se nam zdi normalno. Taki ljudje v čustvenih situacijah zmrznejo ali pa se energetsko »zabrišejo«, skrijejo se za nekakšno energetsko zaveso, ki jo sami ustvarijo in so energetsko neprisotni v prostoru in situaciji. Običajno so močno introvertirani, pozneje vsa čustva močno doživljajo v sebi, se jezijo, si očitajo …

Naslednji pomemben dejavnik pri pravilnem in sprotnem procesiranju čustev je hrana. Center za čustva je v našem pleksusu in je še kako povezan z našim prebavnim mehanizmom. Veliko ljudi se zavestno ali nezavedno med močnimi čustvenimi dogajanji zateka k hrani. Hrana nam da začasno čustveno potešitev, zadovoljitev, hkrati pa lahko, če »napokamo želodec«, potlačimo svoje čustvene vsebine. Veliko alarmov lakote je lažnih, so le dobro utečen in ugnezden kronični mehanizem za potiskanje naših resničnih čustev. Če s svojimi obroki hranimo svojo čustveno rano in občutek pomanjkanja varnosti in ljubezni, se seveda to lahko hitro pozna na našem zdravju, počutju, kilogramih. Ker na ta način zadržujemo – potiskamo tudi svojo ustvarjalno energijo, s katero ustvarjamo svoje življenje, prav tako pa svojo seksualno energijo! Taka prehranska kompenzacija na dolgo proge vodi v velik energetski deficit, ki še kako vpliva na kakovost našega življenja. Oglaševalci še kako dobro vedo, kako je hrana povezana z našim čustvenim svetom, zato so oglasi za prehrano čustveno obarvani.

Vrnitev v telo – vrnitev vase

Poti za dobro ozemljitev in povezanost s telesom je veliko, meditacija, joga, šport, ples, avtogeni trening … Vse dejavnosti, pri katerih intenzivneje začutimo sebe in svoje telo. Za začetek vam toplo priporočam, da preizkusite preprosto meditacijo za stik s telesom. Vzela vam ne bo več kot 15 minut dnevno in v kratkem času boste deležni rezultatov. Večjega zavedanja telesa, svojih občutkov in večje prisotnosti tukaj in zdaj, posledično večje zbranosti, miru in koncentracije. Od tukaj vas loči samo še en korak do vaše resničen notranje modrosti, ki bo iz vas naredila preudarnega, modrega človeka!

Ko enkrat čutimo svoje telo, postavimo temelj za spoznavanje našega čustvenega sveta, saj s telesom čutimo in procesiramo čustvene signale – občutke. Ko dobro poznamo vso paleto svojih čustev, si jih dovolimo začutiti, počasi postajamo poznavalec svojega čustvenega sveta in – sebe. In kdor pozna SEBE, pozna ves svet in še vesolje zraven. Ko poznamo sebe, postanemo oblikovalec svoje usode.

Torej, ko poznamo svoja resnična čustva, jih sprejemamo in postanemo njihov gospodar. Dobimo možnost izbire. In ko imamo izbiro, se lahko odločimo – modro in preudarno. Čustvena energija je res silna in velika škoda je, ker se večina človeštva ne zaveda tega dejstva. To močno energijo bi lahko uporabljali za izboljševanje življenja na osebni in kolektivni ravni! No, stvari se vsekakor izboljšujejo, človeštvo se prebuja in vse več posameznikov ozavešča svojo lastno moč, energijo in njeno čisto praktično uporabo!

Ko postanemo mojstri svojih čustev, ujamemo ravnovesje med introvertiranostjo in ekstrovertiranostjo, prepoznavamo pravo mero, čas, trenutek, smiselnost, konstruktivnost našega čustvenega odziva.

Tako zgradimo konstruktivne odnose s soljudmi, hkrati pa s potlačitvijo ne povzročamo škode duši in telesu!

Tukaj je še nekaj predlogov, kako krepiti svojo ČUSTVENO INTELIGENCO in poskrbeti za ČUSTVENI WELLNESS – čustveni »wellbeing«:

  • Vsak dan najdite nekaj lepih prizorov in se za nekaj prijetnih trenutkov potopite v njih, jih popolnoma zaznajte, jih dihajte, uživajte lepoto. Morda je za vas lep prizor vrtnica, ki se razcveta, sončni zahod, polje zoreče pšenice, okrasna svečka v vašem domu, lonček dišeče sivke … izbir je toliko kot okusov!
  • Hišni ljubljenčki so rekreacija za naše čustveno telo. Uživajte z njimi, igrajte se in crkljajte! Pred kratkim sem prebrala, da so ljudje, ki imajo hišne ljubljenček, bolj zdravi. Ne dvomim, saj nam živalski prijatelji prinašajo občutek sreče, ki je najboljša hrana za zdravje.
  • Mojstrite se v opazovanju svojih čustvenih reakcij. Ko boste naslednjič v interakciji s človekom, ki vam povzroča močna čustev, najsi bo to jeza, ljubezen ali nestrpnost samo opazujte čustvene odzive – občutke v vašem telesu. Poskusite kdaj za spremembo biti zavestni svojih čustvenih odzivov, ne da jih negirate ali se odzivate. To je ena od najboljših vaj oz. čustvenih treningov, ki jo/ga lahko izvajate v vsakdanjem življenju. Tak trening nas počasi uči distance in posledično premišljenega, zavestnega ravnanja.
  • Igrajte se! Z otroki, s partnerjem, kdaj se igrajte tudi v službi! Stvari, ki so včasih videti zelo zares in resne, znajo biti smešne in preproste, če jih pogledamo z drugega zornega kota!
  • Naše čustveno telo je otrok, včasih radoživ, nežen, včasih tudi nezrel in trmast. Spoznavajte svojega notranjega otroka, dovolite mu najprej biti, sprejmite ga kot ljubeč starš, nato ga boste počasi pospremili v svet zrelosti in odraščanja.

 

Dijana Tara Sever, www.re-lifeholisticretreat.com

Avtorica članka je soavtorica programa 1. aktivnega DETOX vikenda v Dolenjskih toplicah

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri