hvaleznost

Hvaležnost ima moč izboljšati razmerja, povečati srečnost in celo izboljšati odpornost. Na srečo pa hvaležnosti ni težko realizirati – samo sledite tem 9 korakom.

Starši so nas naučili, da moramo biti vedno hvaležni – tudi za najmanjše stvari. To kažemo s pozornostmi, kot so sporočilca z zahvalo ali napitnina v kavarni, vendar pa je hvaležnost veliko več kot to.

Študija je pokazala, da ima hvaležnost moč izboljšati razmerja, povečati srečnost in celo izboljšati imunski sistem.

Globoko v sebi se vsi tega zavedamo, a se kljub temu premalokrat ustavimo, ozavestimo določeno situacijo in se zahvalimo za tisto, kar je najpomembnejše.

Zakaj biti hvaležen?

Že če samo nekaj minut na dan posvetite razmisleku o tem, za kaj ste hvaležni, se vam lahko to obrestuje tako fizično in psihično kot tudi v socialnem smislu.

Študija je namreč pokazala, da posamezniki, ki so bolj hvaležni, tudi bolje in dlje spijo ter potrebujejo manj časa, da zaspijo v primerjavi s tistimi, ki so manj hvaležni.

Še bolj impresivno pa je dejstvo, da tisti posamezniki, ki se osredotočajo bolj na hvaležne misli, na teden telovadijo 1,5 ure več.

Študije so pokazale tudi, da so osebe, ki izrazijo oziroma pokažejo hvaležnost, manj nagnjene k depresiji.

Hvaležnost pa nam lahko pomaga tudi na karierni poti. Kot je pokazala študija, pri tistih, ki so bolj hvaležni (in razmišljajo veselo ali nevtralno), obstaja manjša možnost, da bodo pri finančnih odločitvah ravnali impulzivno. Raziskovalci so skladno s tem ugotovili, da hvaležnost poveča raven potrpežljivosti.  

Dobra novica je, da se nam za hvaležnost ni treba pretirano truditi.

Tukaj je 9 korakov, ki so učinkovitejši, kot si morda mislite.

1. Privlecite na plano svoj stari dnevnik.

Študije so namreč pokazale, da ljudje, ki tedensko zapisujejo razloge za hvaležnost, na svoje življenje in prihodnost gledajo bolj pozitivno.

2. Napišite pismo/e-mail nekomu, ki je na vas naredil vtis.

3. Cenite vsak svoj dan in osebe v njem.

4. Pokažite hvaležnost tudi tistim sodelavcem, ki so navadno slabe volje.

5. Dajte nekomu kompliment.

6. Zahvalite se osebam, kot so natakarji, taksisti, čistilke …

7. Priznajte zasluge ob dobro opravljenem delu tistemu, ki je za to zaslužen, pohvalite ga.

8. Javno izrazite hvaležnost: na svojem družbenem omrežju, pridružite se projektu v tem smislu.

9. Hvaležnost postavite pred ogovarjanje, ko ste v družbi ali s prijatelji.

"Čutiti hvaležnost in je ne pokazati je enako, kot bi zavili darilo in ga ne bi podarili." –William Arthur Ward

Preberite še: 3 stvari, zaradi katerih smo vedno nesrečni ali pa 6 znakov, da ste v razmerju z osebo, s katero bi se morali poročiti.

Priporočamo tudi: Koliko gaziranih pijač bi morali spiti, da bi povečali tveganje za razvoj diabetesa tipa 2?

 

Sorodni članki

Tehnika, ki vas spravi v dobro voljo v manj kot minuti

Ste slabe volje? Vzemite si minuto in preizkusite naslednjo tehniko.

10 razlogov za izvajanje krepilne vadbe

Deset razlogov, zakaj morajo tekači v svoj trening vključiti še krepilno vadbo. 

7 korakov, ki vam bodo pomagali, da boste do najpomembnejše osebe v svojem življenju bolj prijazni

Dejstvo: naše misli plivajo na naše počutje, kar vpliva na naše obnašanje, to pa lahko vodi v slabe navade. Spremenite ton svojega notranjega monologa, da se boste lahko osredotočili...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Vadba za celo telo: Kombinacija počepa in planka

Naj bo tokratni trening drugačen - izvajajte le dve vaji in z njima razgibajte celo telo. Menite, da je izziv prelahek?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri