10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

Kako ustaviti čustveno prenajedanje?

Kako ustaviti čustveno prenajedanje? (foto: profimedia) profimedia
20. 2. 2018

Hrana osrečuje, z njo preženemo dolgčas, po njej posežemo, ko imamo težave. Lahko poskrbi za vitko postavo ali odvečne kilograme. Kako pa je s čustvenim prenajedanjem?

Kje se začne čustveno prenajedanje?

Če si po razpadu razmerja privoščite čokoladne kolačke ob gledanju romantičnih filmov, to še ne predstavlja velikega problema. Kadar pa vas hrana spremlja vedno, ko se znajdete v težavah, obstaja možnost za čustveno prenajedanje. Predstavlja zatočišče pred stresom, strahom in dolgčasom. V hrani ne uživate več, nimate želje po pripravi slastnih obrokov in porušite zdrav urnik. Obstaja veliko možnosti, da boste izbrali živila z veliko sladkorja in drugimi nezdravimi sestavinami. Vse to se bo kmalu poznalo v obliki odvečnih kilogramov, ki vas bodo še dodatno spravili v slabo voljo.

Kaj  najpogosteje sproži čustveno hranjenje?  
  • težave v razmerju ali odnosih na splošno
  • stres na delovnem mestu
  • izčrpanost, utrujenost, izgorelost
  • zdravstveni problemi
  • finance.

Kako se mu izogniti?

Temu se lahko izognete ob upoštevanju določenih načel. Ko zaradi negativnih čustev čutite potrebo po prenajedanju, se spomnite nasvetov:

  • Soočite se z realnostjo z dnevnikom hrane. Pri prekomernem zapravljanju pomaga, če si vsak nakup beležimo v poseben zvezek. Ko se začnemo zavedati, koliko denarja porabimo na dan, se čutimo dolžni k zapravljanju pristopiti bolj odgovorno. Enako je s hrano. V dnevnik si najmanj en teden zapisujte čisto vse, kar zaužijete. Opazili boste, da je na jedilniku veliko več kot trije glavni obroki in prigrizek med enim ter drugim. Realnost vam bo pomagala, da pričnete ukrepati glede prehranskih navad.

  • Preženite stres. Če ste ugotovili, da je napetost glavni vzrok vašega prenajedanja in kopičenja kilogramov, naredite nekaj sprememb. Premislite, kje doživljate največ stresa in odstranite vse dejavnike, ki v resnici niso vaša skrb (na primer težave v razmerju sodelavke). Oborožite se tudi s kratkimi dejavnostmi, s katerimi sprostite napete trenutke:
  • meditacija
  • pobarvanke za odrasle
  • branje
  • pogovor s prijateljem ali osebo, ki ji zaupate
  • kratka telovadba
  • globoko, umirjeno dihanje.

  • Priskrbite si spodbudo. Čustveno hranjenje je težko premagati brez pomoči, zato se obrnite na družino in prijatelje, ki vam bodo gotovo stali ob strani. Ko v jezi, žalosti ali napetosti čutite željo po hrani, čeprav veste, da ste pravkar jedli, pokličite prijatelja. Razložite mu svoj problem in skupaj skušajta poiskati rešitev. Spomnite se, za kaj se trudite. Morda je vse, kar potrebujete, le nekaj spodbudnih besed.

  • Nehajte se dolgočasiti. Da ne boste iz dolgčasa odprli novega zavojčka čokolade, se zaposlite z novimi hobiji ali obudite stare. Aktivno preživljanje prostega časa bo pomagalo pozabiti na hrano, hkrati pa boste naredili nekaj dobrega zase. Zatecite se k vadbi in se lotite maščobnih blazinic in izboljšanja fizične pripravljenosti. Ali pa si izberite konjiček, pri katerem morate uporabiti svojo kreativnost in domišljijo ter razgibajte možgane. Priporočljivo je, da pri tem ne uporabljate telefona in poskrbite za dve muhi na en mah (tudi za zdrav odnos do elektronskih naprav).

Če se lotite treningov, je tu nekaj idej:

  • Pripravite zdrave prigrizke. Če se med enim in drugim večjim obrokom ne morete upreti malici, naj bo ta zdrava. Preprosto narežite sadje in naredite sadno kupo z naravnim sokom, specite zelenjavne polpete ali oblikujte energijske kroglice.

Mi si radi privoščimo tudi puding, še posebej tega z mandeljni in borovnicami. Potrebujete:

  • kozarec mandljevega mleka,
  • polovico kozarca grškega jogurta,
  • polovico kozarca zmrznjenih borovnic,
  • dve čajni žlički chia semen,
  • dve čajni žlički medu
  • 8-10 zmletih mandeljnov.

V kozarec zmešajte vse sestavine razen zmletih mandljev, zmes dajte v hladilnik čez noč, zjutraj pa za preliv dodajte še zmlete hrustljave mandlje z borovnicami ali svežim jagodičevjem. Za prste obliznit!

Če imate občutek, da ste izgubili nadzor nad težo ali čustveno stabilnostjo, pa je najbolje, da poiščete nasvet strokovnjakov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri