Spretnosti, ki izboljšajo kvaliteto pogovora

8. 3. 2018
Deli
Spretnosti, ki izboljšajo kvaliteto pogovora (foto: profimedia)
profimedia

Ste se že kdaj znašli v situaciji, ko ste vneto razpravljali o zanimivem dogodku, vse kar ste dobili od sogovornika pa je bilo rahlo kimanje in bežno pritrjevanje. Občutek ni ravno prijeten. Preverite, katere spretnosti morate izboljšati za bolj kvaliteten pogovor.

Da ne boste razočarali sogovornika in boste znali ustvariti kvaliteten pogovor, si zapomnite nekaj podrobnosti dobre komunikacije.

Poslušanje

Poslušanje je osnovna sestavina pogovora, ki jo poznamo vsi, pa vendar nanjo hitro pozabimo. Upadanje v besedo, prekinjanje sogovornika s svojim mnenjem ali brskanje po telefonu med njegovo razlago vas ne bo predstavilo kot nekoga, ki ga pogovor zanima. Osredotočanje na povedano daje občutek zaupanja in razumevanja, poslušalcu pa mnoge priložnosti za učenje. Ko se boste naslednjič pogovarjali, skušajte sogovornika do konca poslušati in šele nato povedati svoja stališča ali ga dopolniti. Ugotovili boste, da ni tako lahko, kot se sliši.

Sogovorniku dajte vedeti, da ste prisotni

Zagotovo ste že koga zalotili, da vas ne posluša ali samo na pol ve, kaj mu razlagate. Da naslednjič ne boste vi v takšni vlogi, naredite takole:

  • Vaši odgovori naj se nanašajo na temo, o kateri govori sogovornik. Mnogokrat se odzovemo s stavkom, ki se začne: “To me spominja na izkušnjo …”. Če beseda teče o resni temi, naj se tudi vaši odzivi nanašajo na povedano.

  • Spodbudite z majhnimi znaki, ki dajo vedeti, da poslušate. To so: kimanje, pritrjevanje, sledenje z očmi …

  • Pazite na ton glasu, ki veliko pove o razpoloženju. Če ste jezni na nekoga drugega, to ni razlog, da vpijete na sogovornika.

  • Ponudite nekaj sekund tišine, da sogovornik zbere misli.
Če iščete mnenje …

… postavite prava vprašanja. Če vprašanje začnete z “ali”, je odgovor lahko enozložinca brez dodatnega pojasnila. Za razliko od “zakaj”, “kako”, “povej mi o”, ki od sogovornika zahtevajo mnenje oziroma argumente, ki potrjujejo povedano. To je uporabno tudi pri spoznavanju novih ljudi, kjer si želite, da pogovor teče gladko. Ne omejite se na “da” ali “ne”, ampak skušajte izvedeti kaj o več o posamezniku.

Prepoznajte čustva

Prepoznavanje razpoloženja, ki ga doživlja oseba, s katero se pogovarjate, lahko še poglobi komunikacijo in pokaže, da se trudite razumeti. Če vam na primer prijatelj razlaga o stresni vožnji v službo, med katero mu je počila guma in je zato zamudil na sestanek, ne bo odveč preprost stavek: “Sliši se zelo napeto”. Dajte vedeti, da se trudite vživeti v občutke, ki so spremljali sogovornika v določeni situaciji. Ko se izurite tudi  v tem, upravičeno pričakujete, da vam bodo ljudje bolj pozorno prisluhnili. Opazili boste, da se z vami radi pogovorijo, saj vedo, da je pogovor vedno kvaliteten.

Preberite tudi: