Zdrava podjetja

23. 2. 2013 | Vir: Lisa
Deli
Zdrava podjetja (foto: Shutterstock.com)
Shutterstock.com

Podjetje je zdravo takrat, ko deluje uspešno, in to na vseh nivojih.

Če na tem mestu zanemarimo pomembnost kapitalskega dobička in kako s čim manj sredstvi dobiti maksimalni izplen, potem se dajmo danes osredotočiti na tiste lastnike in mene­džerje podjetij, ki se zavedajo, kako zelo pomem­bno je imeti v podjetju delavce, ki so umirjeni, zadovoljni, ki se zavedajo svojih nalog, so visoko motivirani in predani organizaciji, katere del so.

Slišati je malce utopično, pa ni...

Vem, da v Sloveniji obstajajo različno velika podjetja, ki veljajo za zdrava, niso nujno del kakšne multinacionalke in njihovo vodstvo vlaga ideje, vizijo in ne nazadnje tudi denarna sredstva v zaposlene.

Organizirajo redna srečanja med različnimi hierarhičnimi nivoji, informacije se pretakajo, tim bildingi se redno organizirajo, krepi se lojalnost družbi in vsak delavec s svojim delom dokazuje, da je vreden zaupanja vodstva in nadrejenih.

V takšnih firmah se vlaga v delavca, saj se zavedajo, da ta prinaša prihodek in postavljeno realizacijo zastavljenih načrtov.

Zakaj tako dolg uvod? Želela sem vam pojasniti, da so še menedžerji z vizijo, obstajajo še direktorji in direktorice, ki želijo še bolj investirati v svoje delavce, in oblikovala se je zamisel, da je treba zaposlenim omogočiti delavnice, na katerih bi se jih poučilo, kako reševati konflikte tudi doma, kako je pomemben zdrav in kvaliteten odnos v krogu družine in partnerstva, saj s tem, ko ima delavec doma urejeno družinsko komunikacijo, stisk in frustracij ne prenaša v delovno okolje.

Delavnice so namenjene vsem delavcem, ne glede na status, ki ga zavzemajo v podjetju. Namreč, mi vsi smo del svojih intimnih okrožij, vsi imamo takšne in drugačne socialne mreže, zajeten del časa preživimo v krogu svojega partnerja ali partnerice, otrok in drugih članov razširjene družine.

Seveda smo ljudje različni, prihaja do sporov in nezmožnosti zdrave komunikacije, včasih se posamezniki na svojem zasebnem in intimnem področju zelo zapletejo v spore, vso slabo voljo pa prenesejo tudi v službo, z nejevoljo in grdim pogledom vplivajo tudi na druge sodelavce in krog slabe klime v podjetju je sklenjen.

Pomembna je komunikacija in posluh

V izobraževanjih, ki jih vodim, slušateljem predstavim tehnike komuniciranja, poslušanja, kaj pomeni empatija, kako prepoznati znake in signale, ki lahko sčasoma vodijo v odtujenost, kakšni procesi potekajo znotraj partnerstva in kakšne vloge igrajo v družini, do otrok in partnerja, ter kako reševati konflikte.

Delavci so navdušeni, vodstvo pa tudi, saj se urejeni odnosi doma zrcalijo v večjem delovnem zagonu in v bolj uspešnem delu, z več doseženimi rezultati.

Delavec v službi ne razmišlja več o tem, kakšne težave ga čakajo doma, temveč se zaveda, da so rešljive, prav tako kot službena problematika.

Posameznika je pač treba opremiti z znanji, tehnikami in veščinami, pa bo visoko motiviran za delo in bo hkrati zadovoljen doma.

Naj prišepnem, da se tudi vodstva zdravih podjetij dobro zavedajo, da je tovrstna investicija poplačana, saj grejo v takšen izdatek predvsem iz 'sebičnega' poslovnega namena: da delavec iztisne iz sebe svoj maksimum.

Melita Kuhar Pucko, strokovnjakinja za partnerske odnose in vzgojo otrok

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord