10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
10 razlogov, zakaj (ne) imeti aktivno dekle
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
Modrosti naših babic: vlaganje v kozarce in pripravljanje ozimnice
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša
6 znakov, da ste izjemno občutljiva duša

10 stvari, zaradi katerih je tek zdrav

10 stvari, zaradi katerih je tek zdrav (foto: Profimedia) Profimedia
17. 2. 2016

Tek je odlična sprostitev. Čas le za vaše misli in reševanje problemov. Prinese pa lahko še veliko več kot to.

1. Tek je dober za vaše srce

Tek je kralj kardiotreninga. Celo 10 minut počasnega teka zelo vpliva na vaše zdravje, saj močno zmanjša tveganje za bolezni srca in ožilja. V primerjavi z netekači imajo redni tekači kar 50 odstotkov manj možnosti, da bodo umrli zaradi bolezni srca. Vsakič, ko s tekom zaženete svoje srce, mu med mirovanjem privoščite več počitka in manjšo frekvenco utripa.

2. Tek tudi malo zadane

Medtem ko tečete, vaši možgani dobivajo dve zelo močni kemikaliji, ki vplivata na dobro počutje – endorfin in endokanabinoid. Druga se morda sliši kar malo kot kanabis, kajne? In to z razlogom. Endorfin je nekakšna droga, ki jo proiz­vaja vaše telo in vas morda res malce omami kot marihuana. Endokanabinoid, ki se izloča med tekom, pa vam pomaga predvsem k večji sproščenosti.

3. Tek krepi sklepe

Študija znanstvene revije Medicine & Science in Sports & Exercise, v kateri je sodelovalo skoraj 100 tisoč tekačev in pohodnikov, je dokazala, da tek ne vpliva na nastanek osteoartritisa. Zanimivo, da celo manj tekačev trpi zaradi osteoartritisa kolena v primerjavi s tistimi, ki veliko hodijo. Vsakič, ko med tekom udarite v tla, stresete kosti, sklepe in mišice, tako da jih spodbudite, da se držijo bolj trd­no skupaj.

4. Pri teku porabite veliko kalorij

Človek za tek potrebuje veliko goriv, ali če povemo bolj učeno – kalorij. Povprečna odrasla oseba bo tako v minuti porabila 12,2 kalorije, če bo tekla s hitrostjo približno 10 kilometrov na uro. Ni slabo, ne? Potem morate prišteti še veter v prsi in klance – kalorije bodo kar letele od vas.

5. Tek je odličen za lepe noge

Največje mišice na vašem telesu so seveda na nogah in tek je popoln balzam ter trener zanje: za zunanji in notranji del stegen, za meča in tudi zadnjico. Nekateri celo pravijo, da je tek ducat vaj za noge, združenih v eno.

6. Tek je odličen za jedro telesa

Tek ni odličen trening le za kondicijo in vzdržljivost, izklesal bo tudi trebušne mišice (seveda ob primerni prehrani), a segel bo tudi do vaših notranjih mišic, ki so v resnici vaše jedro. Prav notranje mišice vam pomagajo ohranjati zdravo hrbtenico ter prenašati moč med rokami in nogami.

7. Vedno imate čas za tek

Ste na službeni poti? Ne spadate v fitnes center? Imate samo 10 minut za trening? Tek je ved­no dobra izbira – zanj boste porabili zelo malo časa, delalo pa bo celotno telo. Tek je v resnici najboljša izbira za zelo zaposlene ženske, ki si ne morejo privoščiti treninga v različnih telovadnicah. n ne pozabite – najboljši trening je tisti, ki ga v resnici tudi naredite.

8. Tekači so super

Tekaška 'družina' je zelo močna. Nikjer ne boste našli tako v zdravje in naravo usmerjenih ljudi kot v tekaških skupinah. Tekači zares širijo dobre vibracije, zato ni nenavadno, da organizirajo tudi toliko dobrodelnih tekov. Oni so samo srečni, da tečejo in se družijo.

9. Tek šteje za meditacijo

Veliko rednih tekačev pravi, da je tek njihova sprostitev, čas le za njihove misli in reševanje problemov. Tek je čas, ki si ga ljudje vzamejo le zase in lahko odklopijo od svojega stresnega življenja. Gibanje je tako ali tako pot sreče, saj se izloča endorfin, človek pa se po rekreaciji zagotovo vedno počuti veliko bolje.

10. Zdaj lahko začnete

Vse druge športne aktivnosti zahtevajo določeno učenje. Seveda se je tudi tehnike teka pametno naučiti, a je začeti teči v primerjavi z drugimi športnimi aktivnosti kljub vsemu lažje. Predvsem pa za tek ne potrebujete posebnega prostora. Že za plavanje potrebujete vodo, kolesarjenje je zaradi vsega prometa veliko bolj stresno ... Tek ... tek pa je sila preprost. Samo pojdite! Po pameti seveda. 

Preberite: 9-tedenski program tekaškega treninga za popolne začetnike

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri