maraton-lj

Ljubljanski maraton je pred vrati in med številnimi rednimi tekači bo tudi nekaj tistih, ki se na maraton odpravljate prvič. Zbrali smo nasvete utrjenih maratoncev o tem, na kaj morate biti pozorni tisti, ki maraton tečete prvič.

Maraton ni tekma. Maraton je osebna izkušnja. Je osebni izziv. Nekakšen test, na katerega ste se dolgo pripravljali. Upamo le, da dovolj dolgo. Veterani maratonskih tekov pravijo, da je optimalna pripravljalna doba za prvi maraton 25 tednov - če ste pred tem že vsaj eno leto redno tekli po več kot deset kilometrov in ste tako seznanjeni, kako se vaše telo odziva med tekom. 

Maraton je vendarle svojevrstna zver. Priprave resnih tekačev vključujejo tekaške treninge vsaj petkrat na teden, ob tem pa še treninge za moč in prilagajanje prehrane, da se telo v celoti programira na dan, ko bo potrebno po glavnih in stranskih ljubljanskih cestah preteči 42, oziroma 21 kilometrov.

1. Brez panike!

Ker je maraton osebni izziv in ker vaš cilj verjetno ni, da bi v nedeljo predstavljali resno konkurenco lanskemu zmagovalcu, se ne obremenjujte s tem, kako se boste na maratonu odrezali. Če se boste gnali preko svojih zmožnosti, tvegate resne poškodbe in verjemite, da vrtoglavica, poškodovano koleno ali boleči krči niso spomini, s katerimi bi si hoteli zapomniti svoj prvi maraton. Prvi maraton je samo eden in zato mora biti nepozabno doživetje - pozabite na uro, pozabite na to, kako ste videti, ko vam po čelu kapljajo pollitrske kaplje znoja, pozabite na cilj. Uživajte. Pomahajte navijačem ob cesti. Naužite se družabnosti ob tako velikem dogodku. Priložnosti za podiranje osebnih rekordov bo v prihodnosti še dovolj.

2. Počasi se daleč pride

Adrenalin tekaške množice in skupinskega štarta, kjer se tisoče ljudi požene v dir, začetnike lahko hitro spodbudi, da začnejo maraton s prehitrim tempom. Prav tako se lahko hitro zgodi, da svoj tempo prilagajate tistim, ki tečejo v vaši bližini. Ohranjajte svojo hitrost, sicer vam bo lahko kilometre pred ciljem zmanjkalo zagona in energije.

3. Ne uporabite nove opreme

Čeprav vas morda mika, da bi na maratonu nastopili odeti v popolnoma nova športna oblačila in tiste živopisne nove "najkice", ki ste jih kupili ravno za to priložnost, za maraton kljub vsemu raje uporabite opremo, ki jo dobro poznate. Opremo, ki je že utečena in prilagojena na vaše telo. Če želite uporabiti novo opremo, naj bo ta kupljena vsaj dva tedna pred maratonom in potem ustrezno uporabljena na treningih, da se omehča, a še vedno obdrži vse svoje kvalitete. 

4. Pazite na prehrano

S treningi pred maratonom se naučite, katera hrana je za vas najbolj primerna, da se vam med tekom ne spahuje, da vas ne začne boleti želodec in da vas ne utrudi. Na dan maratona ne poskušajte ničesar novega - držite se preverjenih postopkov, pojejte obrok z veliko ogljikovih hidratov z nizkim glikemičnim indeksom (ovseni kosmiči, kakovostni mešani kosmiči, naravni muesli, polnozrnati kruh), nekaj proteinov in manj maščob, da bo telo dobilo hranilne vrednosti, potrebne za nekajurno delovanje na visokih obratih. Nekaj primerov: ovsena kaša s sadjem, sendvič s piščančjim mesom ali polnozrnata štručka s kakšnim ne preveč mastnim namazom.

5. Hidrirajte!

Ne čakajte, da telo že kriči po tekočini. Ko ste žejni, je že prepozno. Hidrirajte redno in pametno. Na prvi postaji z osvežitvami lahko izberete vodo, potem pa predlagajo, da glede na razmak postojank izmenično pijete vodo in izotonične napitke. Še to: ko pridete do postojanke s pijačo, upočasnite tempo v hojo - tako boste več spili in manj polivali. Smešno, a resnično.

Kot zadnji nasvet pa začetnikom vsi tekači svetujejo le, da sprejmite, kar prinese dan. Ne obremenjujte se, kakšno je vreme, ker nanj ne morete vplivati. Bodite zbrani in pripravljeni, da ne bo šlo vse tako, kot ste načrtovali in tiste trenutke, ko morda celo mislite, da bi najraje obupali, prebrodite s pozitivnimi mislimi. Ne mislite na končni cilj, ampak si postavljajte krajše cilje - do naslednjega drevesa, do naslednjega križišča, do naslednje postaje s pijačo. Ne pozabite -  glava nadzoruje telo. 

Se vidimo v nedeljo, 30. oktobra na startu 21. Ljubljanskega maratona!

Sorodni članki

Kako se ne teče maratona

Če ste se končno opogumili in prijavili na maraton, vam splet ponuja številne nasvete o tem, kako trenirati, kaj jesti in kakšno opremo nakupiti. Preverite, kako pa se teka...

Tekaška trasa Ljubljanskega maratona

Start 16. Ljubljanskega maratona, polmaratona in desetke bo v nedeljo, 23. oktobra, zato pohitite s prijavnino v septembru, saj se bo oktobra občutno podražila. Seveda se...

S pravilno hidracijo do boljšega rezultata na maratonu

Strokovnjaki 24alife bodo tudi letos udeležencem Ljubljanskega maratona svetovali o ustrezni hidraciji in izvajali meritve za pravilno uživanje tekočin pred, med in po teku.
Najbolj brane vsebine

4 načini, kako slišati sebe (in to ni meditacija)

Vsi lahko prisluhnemo svoji intuiciji, le naučiti se moramo prepoznati, kateri glas je pravi. 
Več...

Kaj lahko vprašate partnerja namesto “Kako si?” - 20 vprašanj

Komunikacija je eden pomembnejših stebrov razmerja, zato poskrbite, da bo med vama tekla gladko.
Več...

Katera hrana in pijača izboljša delovanje možganov? (in kaj jih zavira)

Ko skrbite za svoje zdravje, ne pozabite na možgane. Tam se dogajajo vsi pomembni procesi v telesu, zato tudi s hrano in pijačo poskrbite, da bodo lahko dobro delovali.
Več...

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

Cimet - top začimba, ki nas zdravi

Nekoč izredno cenjena začimba danes postaja priljubljeni pripomoček v boju proti raznim tegobam, ki se tičejo zdravja in lepote. Preberite, na kakšne načine lahko uporabite cimet.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri