tek_zanimiva_dejstva

Tek je eden izmed najbolj priljubljenih športnih aktivnosti na prostem in če ste tudi sami eden/ena izmed ljubiteljev te sproščujoče aktivnosti, je dobro, da poznate teh nekaj dejstev, ki jih morda do sedaj še niste.

Ali ste vedeli, da…

1.

… vas tek naredi bolj zaželene oziroma privlačne? Raziskava je namreč pokazala, da se je kar 80% preiskovanih moških in 60% preiskovanih žensk med rednim tekom počutilo bolj privlačne.

2.

… četudi tečete zelo počasi, lahko na minuto porabite vsaj 42 kJ (10 kalorij)? Kar pomeni, da v 23 minutah pokurite tisto polovico tablice čokolade.

3.

… ima lahko materino mleko po intenzivnem teku kisel okus? Mlečna kislina, ki se proizvede med napornim treningom se absorbira v mleko in lahko spremeni njegov okus.

4.

… pri teku zunaj (namesto na tekalni stezi) porabite več zaradi zračnega upora.

5.

… imajo tekači, ki na teden v povprečju pretečejo več kot 80 kilometrov, dvakrat večjo možnost, da bodo trpeli zaradi bolezni dihal? Po drugi strani pa imajo tisti, ki tečejo 20–30 kilometrov na teden, močnejši imunski sistem in so manj nagnjeni k prehladom.

6.

… je reden tek dober za izboljšanje zdravja kosti? Raziskava je namreč pokazala, da 15–20 minut teka trikrat tedensko lahko poviša mineralno gostoto kosti.

7.

… med tekom aktivirate kar 200 mišic?

8.

… sodeč po tej raziskavi tek poveča moč delovanja možganov.

9.

… se med tekom ženske prsi premikajo veliko bolj, kot ste morda mislili? Raziskava je namreč pokazala, da prsi ne "skačejo" le gor in dol, ampak se premikajo tudi levo in desno ter navznoter in navzven, s čimer oblikujejo zapleten vzorec. Zato je tudi priporočljivo, da ženske nosijo kvalitetni športni modrček, saj na tak način preprečijo dolgotrajno poškodbo Cooperjevih ligamentov in povešenje prsi.

Že spremljate rubriko V formi z Rio mare?

V njej najdete:

  • recepte (pripravlja jih tudi kulinarična mojstrica in mlada mamica Ana Žontar Kristanc).
  • vaje, za katere skrbi trenerka športne rekreacije Anja Susič in
  • veliko nasvetov, da bo maratonska preizkušnja kar najboljša.

Vsaj teden podarjamo tudi startnine za tek z najlepšim razgledom!

Parenzana maraton, ki bo potekal 27. aprila. Tekli boste lahko na 6 km, 13 km in 21 km.

Kako lahko osvojite startnino, preverite v članku TUKAJ.

1 kalorija (cal) = 4,1868 džula (J)*
* Džul ali joule je enota za delo in energijo v mednarodnem sistemu enot SI, zanjo se uporablja oznaka J.

Sorodni članki

Wings for Life World Run se vrača

Wings for Life World Run. Tečemo zase. Tečemo za prijatelje. Tečemo za tiste, ki tega ne morejo. 3. maja 2015! Na več kot 35 lokacijah na kar šestih celinah in…

Lahko pretečemo maraton brez treninga?

Večina se na maraton pripravlja sistematično, drugi se pripravljajo bolj površno. Pa lahko cel maraton pretečemo ne da bi se nanj temeljito pripravili?

16 razlogov, zakaj vam ni treba preteči maratona

Seveda si vsak tekač želi preteči maraton, 42 kilometrov teka je zares vsega spoštovanja vreden dosežek. Toda vzemite si trenutek in razmislite o  teh 16 stvareh.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri