par-tek

Tek dajte na svoj urnik, naj postane del vsakdanjika tako kot jutranja kava in večerna solata s tunino. Tek je zakon, boste videli, samo začeti morate!

Tek je dolgočasen. Tek je težak. Boli. Med tekom si osamljen in težko govoriš. In poleg vsega ne da hitrih rezultatov. Imamo prav?

No, mi menimo, da to niso opravičljivi razlogi, da ne bi poskusili teči, pa čeprav je po svoje vse res. V tek se težko zaljubite na prvi pogled, a po tretjem in četrtem bo vaša naklonjenost že veliko večja. Naj vam pomagamo z nekaj enostavnimi nasveti, kako vzljubiti tek.

1. Pozabite na preteklost.

Kakršnakoli negativna čustva vas povezujejo s tekom, jih za nekaj časa zakopljite v pesek. Pozabite na učiteljico telovadbe ali trenerja, ki sta vas do bolečin silila s tekom. Pozabite na tiste otroške spomine, ko ste sovražili tek in telovadbo ter vse skupaj. Zapomnite si, da tek v odrasli dobi ni neka veščina ali šport, kjer želite zmagati, ampak je popolna sprostitev od vsakdanjika.

Predvsem si zapomnite: tek je najboljši način, da začnete migati zdaj, saj potrebujete le par športnih copat in pogumen korak skozi vrata.

2. Določite si cilj.

Vsakič, ko greste na tek ali pa na tek s hojo, določite cilj, kako dolgo boste v akciji in kam bi radi prišli. Lahko si pomagate s kakšno aplikacijo, ki vam bo štela kilometre, ali pa le določite pot. Vsakič, ko greste, si določite malo daljšo pot ali kakšen kilometer ali minuto več. Tako boste povsem neboleče napredovali.

Preverite: Preverite 9 najboljših aplikacij za tekače

3. Počasi.

Na začetku sploh ne razmišljajte o hitrosti, to sploh ni pomembno. Če boste tekli prehitro, boste zelo hitro obupali, saj boste zadihani, utrujeni in na koncu ne boste prišli nikamor, saj vam bo prenaporno. Začnite zelo počasi, tako da bi se lahko mirno pogovarjali s sotekačem. Uživajte, dovolite se vzljubiti tek.

Preizkusite: 9-tedenski program tekaškega treninga za popolne začetnike 

4. Najdite si partnerja.

Ja, nekateri ne marajo teči, ker je vse skupaj dolgočasno in nedružabno. Najdite tekaškega partnerja, prijateljico in skupaj začnita od začetka. Najprej le hodita, nato začnita počasi teči in prijetno klepetati. Pravijo tudi, da pari, ki skupaj trenirajo, tudi ostanejo skupaj. Morda bo prav mož postal vaš najboljši tekaški partner in morda bo tek le ogrevanje za kaj bolj razburljivega. Saj veste, o čem govorimo, ne?

5. Odkrivajte nove poti.

Če ste iz mesta, pojdite v okrožje, ki ga ne poznate, če ste iz manjšega kraja ali vasi, odkrijte nove okoliške poti, ki vas morda pripeljejo do kakšne čudovite jase ali potoka. Za vikend si določite nove izzive – na primer tek okoli Blejskega jezera ali tek po Ljubljanskem barju. Najdite nekaj, kar vas veseli.

Nekaj idej: Tekaške poti po Sloveniji 

6. Nagradite se.

Morda se sliši plitko, a občasno si morate kaj privoščiti. Na primer nove tekaške hlače ali kakšno posebno lepo vetrovko, morda boljše in pisane nogavice. Dobra oprema vas bo spodbudila, da boste dlje in bolje tekli – če boste pridno trenirali, seveda.

7. Jutra so najlepša.

Že tek se vam upira, zdaj pa vas še silimo, da tečete zjutraj. A poskusite, presenečeni boste, kako lepa so tekaška jutra, in predvsem, kako zadovoljni boste ves dan, ko bo za vami že tekaški trening.

Mimogrede: jutranji tekači in telovadci redkeje izpustijo trening, predvsem pa imajo ves dan več energije.

8. Navijte si glasbo.

Dobra glasba je odličen tekaški motivator, ki nas brez muk popelje prek marsikaterega kilometra. Na spletu boste našli kup odličnih idej za najboljšo tekaško glasbo, seveda pa je vse prepuščeno vašemu okusu in počutju.

9. Najdite si dobro branje za tekače in aktivne ljudi,

ki vas bo dodatno motiviralo in izobrazilo.

10. Tekma, tekma, tekma.

Tudi če ne marate tekmovati, se prijavite na kakšen 5-kilometrski ali 10-kilometrski tek. Morda na DM-ov tek za ženske. Preizkusite se, videli boste, da boste uživali in dobili nov motiv za tekaški trening.

11. Pojdite na stadion.

Včasih je pametno iti tudi na stadion in narediti kakšen sprint. Boste videli, kako dolgih je 100 metrov, ko tečete na polno. Tudi po 10 kilometrih ne boste tako utrujeni kot po hitrem teku na 400 metrov, če pa boste naredili še kakšno ponovitev, boste naslednji dan zagotovo začutili povsem nove mišice na nogah in rokah. A uživali boste, vam obljubimo!

In ko boste začeli teči, obvezno vključite:

Preberite tudi:

Vprašali smo trenerja: Kako pogosto in kako dolgo naj tečejo tekači začetniki?

Sorodni članki

11 nasvetov za najboljši polmaraton

Za vse, ki ste pred 21-kilometrskim tekaškim izzivom, imamo 11 odličnih nasvetov, da bo vaša izkušnja še prijetnejša.

9 najboljših aplikacij za tekače

Tek je šport, kjer je trud vedno poplačan, a morda ne tako hitro, kot bi si želeli. Zato je najpomembnejše, da vztrajate! Pri tem pa lahko pomagajo tudi aplikacije.

Tecite hitreje: Preizkusite naslednje prijeme za tekaški napredek

Vas skrbi, da boste podlegli tekaški rutini in pričakovanega tekaškega napredka znova ne bo? Preizkusite naslednje prijeme, ki bodo razbili vašo tekaško rutino in zagotovo...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

7 vprašanj, ki si jih zastavite, če težko zaspite

Vsak večer ista zgodba – pred televizorjem ali ob knjigi začnete kinkati. Včasih vas preko dneva nakopičena utrujenost ujame že pri večerji. Odpravite se v posteljo … In potem ste nenadoma popolnoma budni.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri