tek-jesen

Se vam zdi, da zdaj ni pravi čas, da bi nadaljevali, kaj šele začeli s tekom? Morda vas naslednji razlogi prepričajo, da že danes obujete tekaške copate (preden se bo treba čisto zares preseliti v zaprte prostore).

Temperature. Je že res, da je vreme jeseni precej muhasto, a naj vam nekaj dežnih kapljic ne prekriža načrte. Temperature so zdaj idealne. Ni prevroče, ni še tako hladno. Zato je veliko lažje teči.

Več energije. V vročini se zdi, kot da energija odteka skupaj z znojem.  Zdaj bo občutek, ko se boste odpravili na tek, veliko prijetnejši. Verjetno boste tudi tekli dlje.

Več prostora. Če ste se poleti prerivali za svoj košček proge, vam zdaj ni treba skrbeti za to. Večina 'vremenskih tekačev' je s tekom zunaj že zaključila.

Motivacija. Bi bili radi v top formi za novo leto? Potem pa kar v akcijo.  

Rutina. Otroci imajo svoje obveznosti, več časa preživite doma … Lažje je začeti z novo rutino in si organizirati čas.

Tekaške prireditve. Ljubljanski maraton je sicer že za nami, toda do novega leta se pripravlja še veliko tekaških prireditev.

Kaj narediti, če s tekom šele začenjate?

Preveč se ne zaženite, ker lahko izgubite motivacijo za naslednje dni. Dan po prvem teku boste namreč zaradi pretiravanja čutili bolečine v mišicah. Zato vam podajamo formulo, kako začeti s tekom, ter hkrati od njega izkoristiti največje prednosti.

Najprej hoja, potem tek.

Začnite s hitro hojo, ki ima prav tako zelo blagodejne učinke na naše srce in fizično počutje. In hitrost po tednu ali dveh redne vadbe postopoma povečujte do lahkotnega teka. Vadba naj traja 30 minut. Izvajajte jo vsak drugi dan.

Tecite oz. hodite v pogovornem tempu.

Če sopihate, je vas srčni utrip zelo visok ali se izredno slabo počutite, ste prehitri. Šele začeli ste, zato upočasnite.

Nato tek podaljšajte za 5 do 10 sekund.

Po nekaj rednih treningih, v katere ste že vključili lahkotni tek, čas ko tečete, podaljšajte za 5 do 10 sekund. In hkrati skrajšajte čas hoje za 5 do 10 sekund. S hitrostjo teka se ne obremenjujte.

Tecite redno.

Za dober napredek je pomembno, da tečete oz. hodite redno. Bolj kot so vaše mišice utrjene za tek, manjši napor boste občutili pri vadbi, prav tako je manjša verjetnost poškodb.

Če občutite zelo hude bolečine v nogah ali vnetje, nemudoma prenehajte.

Zato je na začetku pomembna postopnost. S postopnim vpeljevanjem se namreč učinkovito pripravljate na nov, bolj aktiven način življenja.

Ne pijte ali jejte prevelikih količin hrane pred tekom.

Po teku pa le zaužijte tudi nekaj preprostih ogljikovih hidratov, saj bo to pospešilo obnovo mišičnega tkiva za vaš naslednji tek.

Najdite načine, kako lahko uživate v vsakem teku.

Tek izboljša naše celostno počutje in življenje. Naj tek postane nekaj, kar vas motivira k večji sinhroniji in produktivnosti v življenju in ne nekaj, kar je le nuja. Od vašega pristopa je odvisno, kakšne boste imeli rezultate.

Preberite še:

 

Sorodni članki

Postopnost – zlato pravilo, ki se ga je treba držati!

Se sprašujete, kje začeti? Odgovor je preprost, oblecite se v udobna športna oblačila, nadenite tekaške copate in tecite. Le še nekaj kratkih napotkov boste potrebovali, da...

Trening hoje za močne noge in čvrsto zadnjico

Vsak dan hodite? Odlično. Zdaj je čas, da hojo spravite na višjo raven in poskrbite za top formo. Če še niste začeli, pa le preizskusite naslednji trening. 

Priprave na maraton: Koliko kilometrov na teden morate preteči? Pomaga vam lahko naslednjih 6 pravil

Pravzaprav ni pomembno, ali se pripravljate na tek na 5 kilometrov, 10 kilometrov, polmaraton ali maraton – s pomočjo naslednjih 6 pravil se boste lahko dobro pripravili in se...
Najbolj brane vsebine

6 zdravilnih lastnosti kakija

Kaki je prava mala zakladnica hranilnih in zdravih sestavin. Poglejmo si, na kaj vse blagodejno vpliva. 
Več...

25 neverjetnih učinkov tibetanskih vaj na telo in duha

Ljudje iz različnih starostnih skupin, ki so vsaj en mesec izvajali tibetanske vaje, pričajo o presunljivih rezultatih. Poskusite z vajami tudi vi in doživite izboljšanje na nivoju telesne gibčnosti, zdravja, notranjega miru in življenjske energije.
Več...

Jesenski okusi: Polnjena in pečena jabolka

Ko boste preizkusili naslednji recept, boste oboževali jabolka. Sladica je primerna tudi za jesenske zabave ali le kot sladek prigrizek na deževen dan.
Več...

Če opazite naslednje znake, je z vašim črevesjem (verjetno) nekaj narobe

Z nezdravim črevesjem povezujemo nekatere znake, ki ste jih verjetno pripisali čemu drugemu. Preverite, ali jih imate.
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri