tekk

Šport je za zdravo telo nujno potreben, kar čivkajo že vrabci na veji. Ob gibanju se sproščajo t.i. hormoni sreče, poleg tega napredujete na številnih področjih. Tokrat preverite, kako tek vpliva na vaše zdravje in zakaj bi morali kakšen spomladanski dan izkoristiti za to aktivnost.

Če še vedno kolebate, ali bi se pridružili vsem zagretim tekačem, ki so komaj čakali konec zime, vas morda prepričajo naslednji razlogi.

Ne boste se le dobro spotili, ampak tudi …

  • izboljšali razpoloženje in postali srečni. Ste že slišali za tekaško vročico ali, da je tek nekakšna droga? To niso le oznake, ki jih pripisujejo navdušenim tekačem. Tekaško vročico občutite ob proizvajanju hormonov sreče, ki se sproščajo med športnimi aktivnostmi. Če ste se od doma odpravili slabe volje, se bo počutje vsaj malo izboljšalo. To potrjuje raziskava, opravljena v Teksasu, kjer so testirali ljudi, ki trpijo za depresijo. Nanje je pozitivno vplivalo že 30 minut hoje ali drugega gibanja, ki so ga izbrali. Zanimivo je tudi, da tek na “sistem nagrajevanja” v možganih deluje podobno kot droge, zato nekateri pravijo, da ste z njim lahko zasvojeni.

  • utrdili kolena. Znano je, da tek povečuje kostno maso in s tem preprečuje nastanek bolezni, povezanih s kostmi, ki se običajno pojavijo v starosti. Prav nasprotno pa nekateri trdijo za kolena. Pravijo, da naj bi jim tek škodoval, čeprav so znanstveniki dokazali prav nasprotno. Ugotovili so, da tekači nimajo povečanega tveganja za osteoartritis (vrsta artritisa, ki je pri nas drugi najpogostejši razlog za invalidnost) v primerjavi z ljudmi, ki ne tečejo. Tek ni bistveno vplival niti na preperčevanje tveganja za to bolezen.

  • poskrbeli za mentalno zdravje. Tega znajo ceniti predvsem starostniki, ki se spopadajo z demenco in drugimi boleznimi v zvezi s slabljenjem spomina. Če želite ohraniti ostre misli, začnite teči in telovaditi. Posamezniki, ki so bili v mladosti aktivni, naj ne bi imeli težav s pomnenjem, dobro jim služi tudi delovni spomin in selektivna pozornost.

  • podaljšali življenje za nekaj let. Da športne aktivnosti, med njimi tudi tek, vplivajo na življenjsko dobo, potrjujejo strokovnjaki. Raziskava je pokazala, da so celo kadilci in oboleli za rakom živeli nekaj let dlje kot pričakovano. Zato ne dvomite, da boste enake posledice uživali sami, še posebej, če nimate zdravju škodljivih navad in ne trpite za boleznijo, ki zmanjša pričakovano življenjsko dobo.
Če s tekom šele začenjate, pazite na 5 najpogostejših napak, ki jih delajo tekači začetniki:
  • prehitro začnejo, zato so kmalu izčrpani in dobijo občutek, da je vse skupaj zanje prenaporno.
  • nosijo napačno obutev, zato čutijo bolečine v gležnjih, kolkih in hrbtu.
  • postavijo si cilje, ki jih ne morejo doseči tako hitro, zato kmalu izgubijo motivacijo in obupajo.
  • ne spremenijo prehrane. Zato nimajo dovolj energije za tek ali sproti uničujejo napredek.
  • tečejo po petah in so s tem bolj izpostavljeni poškodbam. Ob pristanku se ustvarijo velike sile, s katerimi tvegate težave tako s petami kot s prsti, če bi tekli po njih. Pristanite na sredini stopala.
Za vse utečene tekače

... pa je tu nekaj komentarjev, ki jih gotovo ne marate slišati. Je res?

Sorodni članki

10 stvari, zaradi katerih je tek zdrav

Tek je odlična sprostitev. Čas le za vaše misli in reševanje problemov. Prinese pa lahko še veliko več kot to.

5 dobrih razlogov, zakaj v svoj dan vključiti tek

Zadati si cilj, da boste vsak dan pretekli določeno razdaljo, ni lahko. Verjetno zato veliko ljudi najde razloge, zakaj se s tekom ne more ukvarjati. Kljub vsemu pa se je...
Najbolj brane vsebine

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Koliko škode naredi sladkor našemu telesu?

Preveč sladkorja lahko hitro poskrbi, da bomo spoznali grenko plat življenja.
Več...

Idealno živilo za hujšanje (nasvet osebnega trenerja)

Kolikokrat ste se že lotili diete z namenom, da shujšate? In kot zakleto so se po končani dieti, ki je ... khm ... trajala le nekaj dni, kilogrami veselo vrnili?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri