tekk

Šport je za zdravo telo nujno potreben, kar čivkajo že vrabci na veji. Ob gibanju se sproščajo t.i. hormoni sreče, poleg tega napredujete na številnih področjih. Tokrat preverite, kako tek vpliva na vaše zdravje in zakaj bi morali kakšen spomladanski dan izkoristiti za to aktivnost.

Če še vedno kolebate, ali bi se pridružili vsem zagretim tekačem, ki so komaj čakali konec zime, vas morda prepričajo naslednji razlogi.

Ne boste se le dobro spotili, ampak tudi …

  • izboljšali razpoloženje in postali srečni. Ste že slišali za tekaško vročico ali, da je tek nekakšna droga? To niso le oznake, ki jih pripisujejo navdušenim tekačem. Tekaško vročico občutite ob proizvajanju hormonov sreče, ki se sproščajo med športnimi aktivnostmi. Če ste se od doma odpravili slabe volje, se bo počutje vsaj malo izboljšalo. To potrjuje raziskava, opravljena v Teksasu, kjer so testirali ljudi, ki trpijo za depresijo. Nanje je pozitivno vplivalo že 30 minut hoje ali drugega gibanja, ki so ga izbrali. Zanimivo je tudi, da tek na “sistem nagrajevanja” v možganih deluje podobno kot droge, zato nekateri pravijo, da ste z njim lahko zasvojeni.

  • utrdili kolena. Znano je, da tek povečuje kostno maso in s tem preprečuje nastanek bolezni, povezanih s kostmi, ki se običajno pojavijo v starosti. Prav nasprotno pa nekateri trdijo za kolena. Pravijo, da naj bi jim tek škodoval, čeprav so znanstveniki dokazali prav nasprotno. Ugotovili so, da tekači nimajo povečanega tveganja za osteoartritis (vrsta artritisa, ki je pri nas drugi najpogostejši razlog za invalidnost) v primerjavi z ljudmi, ki ne tečejo. Tek ni bistveno vplival niti na preperčevanje tveganja za to bolezen.

  • poskrbeli za mentalno zdravje. Tega znajo ceniti predvsem starostniki, ki se spopadajo z demenco in drugimi boleznimi v zvezi s slabljenjem spomina. Če želite ohraniti ostre misli, začnite teči in telovaditi. Posamezniki, ki so bili v mladosti aktivni, naj ne bi imeli težav s pomnenjem, dobro jim služi tudi delovni spomin in selektivna pozornost.

  • podaljšali življenje za nekaj let. Da športne aktivnosti, med njimi tudi tek, vplivajo na življenjsko dobo, potrjujejo strokovnjaki. Raziskava je pokazala, da so celo kadilci in oboleli za rakom živeli nekaj let dlje kot pričakovano. Zato ne dvomite, da boste enake posledice uživali sami, še posebej, če nimate zdravju škodljivih navad in ne trpite za boleznijo, ki zmanjša pričakovano življenjsko dobo.
Če s tekom šele začenjate, pazite na 5 najpogostejših napak, ki jih delajo tekači začetniki:
  • prehitro začnejo, zato so kmalu izčrpani in dobijo občutek, da je vse skupaj zanje prenaporno.
  • nosijo napačno obutev, zato čutijo bolečine v gležnjih, kolkih in hrbtu.
  • postavijo si cilje, ki jih ne morejo doseči tako hitro, zato kmalu izgubijo motivacijo in obupajo.
  • ne spremenijo prehrane. Zato nimajo dovolj energije za tek ali sproti uničujejo napredek.
  • tečejo po petah in so s tem bolj izpostavljeni poškodbam. Ob pristanku se ustvarijo velike sile, s katerimi tvegate težave tako s petami kot s prsti, če bi tekli po njih. Pristanite na sredini stopala.
Za vse utečene tekače

... pa je tu nekaj komentarjev, ki jih gotovo ne marate slišati. Je res?

Sorodni članki

10 stvari, zaradi katerih je tek zdrav

Tek je odlična sprostitev. Čas le za vaše misli in reševanje problemov. Prinese pa lahko še veliko več kot to.

5 dobrih razlogov, zakaj v svoj dan vključiti tek

Zadati si cilj, da boste vsak dan pretekli določeno razdaljo, ni lahko. Verjetno zato veliko ljudi najde razloge, zakaj se s tekom ne more ukvarjati. Kljub vsemu pa se je...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

7 vprašanj, ki si jih zastavite, če težko zaspite

Vsak večer ista zgodba – pred televizorjem ali ob knjigi začnete kinkati. Včasih vas preko dneva nakopičena utrujenost ujame že pri večerji. Odpravite se v posteljo … In potem ste nenadoma popolnoma budni.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

5 stvari, ki jih morate vedeti, če bi radi hitro shujšali

Na trgu je ogromno izdelkov, ki pri preoblikovanju telesa obljubljajo takojšnje rezultate. In potem so tu še hitre, predvsem pa stroge diete. Pa je res mogoče zdravo izgubiti konkretno količino kilogramov v zelo kratkem času in potem to težo tudi obrdžati?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri