tek

Za načrtovanje tekaškega treninga je treba poznati osnovne zakonitosti športnega treniranja. Trening mora biti načrtovan, dosledno izveden, nadzorovan in na koncu tudi primerno ocenjen.

Pri načrtovanju treninga je treba upoštevati nekaj osnovnih načel:

  • Načelo individualnosti je najpomembnejše! Ker tudi dva tekača nista enaka, trening vedno načrtujte in prilagodite sebi. Ne poslužujte se treningov, ki jih uspešno izvajajo vaše prijateljice, in ne pustite se zavesti tekačem, ki so hitrejši (ali počasnejši) od vas!
  • Načelo postopnosti: tek načrtujte tako, da bo obremenitev (dolžina, intenzivnost in pogostost treningov) naraščala postopoma. Ne prehitevajte! Šele ko boste kos preprostejšim treningom, se lotite zahtevnejših.
  • Načelo racionalnosti: poizkušajte s čim manj vadbe doseči čim večji napredek. Posvetite se svojim šibkim točkam in vaje izvajajte dosledno! Pomembno je, da razlikujete med kvaliteto in kvantiteto in se zavedate da več ne pomeni vedno tudi bolje!
  • Načelo sistematičnosti: vadba naj bo redna in konsistentna. Vsak trening in pretečen kilometer morata imeti točno določen namen. Vnaprej si določite tudi cilje, do katerih ta sistematična pot vodi!

 

Sorodni članki

Kako trenirati tek?

Trening za tekače ni vedno samo tek!

Srčni utrip med vadbo

Srčni utrip oz. povečana srčna frekvenca med vadbo pomeni prilagoditev telesa na napor in služi kot objektivno merilo napora pri tekaški vadbi. Če želimo primerno načrtovati treninge...
Trening za tekače s trakovi

Kaj je pomembno upoštevati pri načrtovanju tekaških treningov

Trening za tekače ni vedno samo tek. Poglejmo, kaj je še pomembno upoštevati pri načrtovanju tekaških treningov.
Najbolj brane vsebine

Ste prepričani, da spite dovolj? Tu je 5 znakov, da vam v resnici primanjkuje spanca!

Morda ne občutite tiste opoldanske zaspanosti in pomanjkanja energije na sploh, a tu je nekaj manj očitnih znakov, s katerimi vam telo sporoča, da je v resnici že precej izčrpano.
Več...

13 korakov, kako spet začeti verjeti vase

Vsi se kdaj zataknemo v nekaj, kar nas ovira, včasih pa sploh ne najdemo prave motivacije, da bi začeli delati na spremembi, ki jo nujno potrebujemo. kako se zares vzljubiti in privabiti v življenje same dobre stvari? Postavite sebe na prvo mesto že danes!
Več...

3 nepričakovani znaki, ki kažejo na depresijo

Depresija se kaže na različne načine, nikoli ne vpliva le na razpoloženje. Pogosto spregledani znaki so naslednji …
Več...

Koliko škode naredi sladkor našemu telesu?

Preveč sladkorja lahko hitro poskrbi, da bomo spoznali grenko plat življenja.
Več...

Idealno živilo za hujšanje (nasvet osebnega trenerja)

Kolikokrat ste se že lotili diete z namenom, da shujšate? In kot zakleto so se po končani dieti, ki je ... khm ... trajala le nekaj dni, kilogrami veselo vrnili?
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri