tekk

Tako kot pri drugih aktivnostih, tudi pri teku obstaja nekaj pravil, ki bi jih morali upoštevati vsi resni tekači. Preverite, ali je kakšno že na vašem spisku in kaj vam svetuje osebni trener.

Vsi, ki se radi odpravite na tek in za zabavo prijavite na športne dogodke, preverite, kaj morate vedeti o varnosti, dogodkih in samem teku.

Nič novega na dan teka - Na dan športnega dogodka oblecite oblačila, v katerih se počutite udobno in čevlje, v katerih ste trenirali. Novi naj počakajo na treninge po tekmi. Prav tako zajtrkujte kot običajno, brez novih receptov in sestavin, saj ne želite zamuditi starta zaradi posedanja na stranišču.

Priprava na športno tekmovanje - Ko se pripravljate na tekmovanje, se trudite, da boste lahko pretekli vsaj 3 kilometre več, kot boste pretekli na športnem dogodku. To bo nadgradilo vašo samozavest, razdaljo pa boste zagotovo sposobni preteči.

Različne aktivnosti - Čeprav je tek vaša najljubša aktivnost, boste morali za boljše rezultate utrditi tudi zgornji del telesa in se preizkusiti v drugih športih kot sta kolesarjenje in plavanje. Dodatna kondicija in utrjeno telo vam bosta v veliko pomoč.

Ogrevanje - Vzemite si vsaj 10 minut za nekaj ogrevalnih vaj in se raztegnite tudi po teku. Hvaležni si boste, ko naslednji dan ne boste občutili pekočih mišic. Ogrejete se lahko tudi s hojo ali počasnim tekom za začetek.

Povečevanje razdalje - Ne pretiravajte s povečevanjem razdalje, tudi če se vam zdi, da zmorete veliko več. Naenkrat dodajte po največ 2 kilometra.

Dan za počitek - Vsaki naporni vadbi naj sledi dan za počitek. Takrat niste primorani obležati na kavču, lahko si privoščite daljši sprehod ali zelo počasen tek brez večjega napora.

Primerna obleka - Ko se odpravite ven, preverite temperaturo zraka in se oblecite, kot da je vsaj 5 stopinj topleje, kot je v resnici. Najboljša izbira so hitro sušeči materiali, najslabša pa bombažna oblačila, ki pot zgolj vpijejo in vas pustijo premočene.

Menjava obutve - To je odvisno od tega, kako pogosto tečete. Če ste aktivni skozi celo leto, večkrat tedensko, je priporočljivo, da čevlje zamenjate vsako leto. Znošena obutev predstavlja nepotreben pritisk na gležnje, zaradi slabšega oprijema tudi tvegate poškodbe.

Obrok in tek - Po večjem obroku počakajte vsaj dve uri, preden se odpravite na trening. Če vas vmes prime lakota, posezite po majhnih hranljivih prigrizkih.

Zaloga energije po teku - Tako kot napolnite avto z bencinom po dolgi vožnji, morate nahraniti tudi telo, da bo pripravljeno na naslednji tek. Privoščite si beljakovine, ki pomagajo celiti mikropoškodbe mišic in spijte dovolj vode, da se ponovno hidrirate.

Sorodni članki

25 zlatih pravil za tekače

25 najbolj splošno sprejetih pravil teka. A kot pri vsakem pravilu, pa tudi tukaj poznamo izjemo. Zakaj? Ker za vsako pravilo (kot so vam povedali že v osnovni šoli) obstaja izjema.

8 stvari, ki jih uspešni tekači naredijo pred spanjem

Od priprav je odvisno, kako dober bo trening. Tega se dobro zavedajo profesionalni tekači, ki s tem namenom za določene stvari poskrbijo že zvečer. Če se tudi sami radi odpravite...

Treniramo za maraton: Kako se pripravljati, česa vam nihče ne bo povedal in kako si olajšati tek

Prebujanje narave je zbudilo tudi veliko tekačev, ki se že skrbno pripravljajo na novo sezono maratonov. Če ste se tokrat tudi vi odločili udeležiti kakšnega, je tu nekaj koristnih...
Najbolj brane vsebine

7 ajurvedskih nasvetov za hujšanje in dobro počutje

Larissa Hall Carlson, učiteljica joge in specialistka za ajurvedo, ponuja 7 ajurvedskih nasvetov, da boste (po praznikih) lažje telo spet spravili v staro stanje in poskrbeli za dobro počutje.
Več...

Zakaj bi se morali odpraviti na sprehod v soju polne lune

Danes si privoščite nočni sprehod v soju polne lune. 
Več...

3 stvari, ki jih morate narediti, preden vstopite v razmerje

Za nekaj stvari morate poskrbeti, že preden najdete idealnega partnerja.
Več...

Hujšanje ne bo uspešno, če ne boste poskrbeli za 5 pomembnih stvari

Medtem ko se osredotočate na željo po izgubi kilogramov, pozabljate na pomembne stvari, ki vas lahko vrnejo na staro pot.
Več...

Najslabši nasveti glede prehrane po mnenju nutricionistov

Kadar se lotite diete ali pa se zgolj skušate prehranjevati bolj zdravo, verjetno dobite na tone nasvetov od prijateljev, družinskih članov in neznancev v spletu, ki z gotovostjo trdijo, da imajo prav. Zbrali smo nekaj pogostih napak, ki jim ne verjemite in jih ne izvajajte. 
Več...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri