tekacica-v-parku

Med pripravami na tek se verjetno bolj posvečate opremi, pa 'gorivu' za vaše mišice in popolni glasbi, ki vas bo motivirala. Toda, če bi rade tek kar najbolje izkoristile, morate razmišljati o tem, kako vpliva na celotno telo. Obstajajo predeli telesa, ki si zaslužijo, da se jim bolj posvetite.

Sledi pet stvari, ki bi jih morala vsaka tekačica vedeti o razmerju med tekom in intimnimi predeli.

Prsi (vseh velikosti) lahko pokvarijo tekaško držo

Velike prsi se lahko ob vsakem koraku premaknejo tudi do 13 cm navzgor in navzdol, a so tudi majhne med tekom pod hudim pritiskom, pravi športna fizioterapevtka dr. Deirdre McGhee, raziskovalka na univerzi v Wollongongu. Če vsak teden tečete po nekaj ur skupaj, to pomeni, da bodo vaše prsi poskočile okoli deset tisočkrat. Si predstavljate kakšen vpliv ima vsa ta sila?

Pogosto se zgodi tudi to, da (največkrat povsem podzavestno) spremenite tekaško držo, da bi zmanjšale poskakovnaje.  Morda podrsavate s stopali, sključite ramena ali pa zmanjšate zamahovanje z rokami. V vsakem primeru to škodi vaši tekaški drži in ste zato bolj nagnjeni k poškodbam. Da ne omenjamo možnih poškodb v strukturi mehkega tkiva, ki podpira vaše prsi.

Zato vsaj toliko časa, kot ga namenite nakupu popolnih tekaških copat, da bi obvarovali svoja stopala, namenite svojim prsim. Ne glede na velikost, izberite modrček z veliko podpornimi elementi - poudarjene kožarice, kosti, podložene naramnice in več zaponk. Najti morate najboljše razmerje med udobjem in podporo.

Lahko pride tudi do uhajanja urina

Tek sicer ne povzroča materničnega zdrsa, lahko pa okrepi simptome pri tistih, ki se spopadajo z oslabljenimi mišicami medeničnega dna. To najpogosteje vključuje ženske, ki so rodile vaginalno ter se bližajo oziroma so že v menopavzi. Med nosečnostjo in porodom, pa tudi v perimenopavzi in menopavzi, hormonske spremembe povzročijo, da se mišice medeničnega dna, ki podpirajo maternico in druge notranje organe, popustijo.

Kadar se maternica spusti (ali zdrsne), lahko pritiska na mehur in na sečnico, kar povzroči uhajanje urina. Med vadbo, ko povečujete intraabdominalni pritisk ter poskakujete, pa maternica še bolj pritiska ana mehur in sečnico.

Nasvet: preden se odpravite na tek pojdite na stranišče, ne zadržujte urina in si vedno vzemite čas za odmor za stranišče, če začutite potrebo. Če pride do uhajanja, pa ga lahko ujame vložek.

Dolgoročno pa lahko krepitev mišic medeničnega dna zmanjša uhajanje urina med tekom. Če vam bo inkontinenca pokvarila ljubezen do teka, se posvetujte tudi s fizioterapevtom, ki se ukvarja s krepitvijo in rehabilitacijo mišic medeničnega dna.

Izcedek je povsem normalen

Če ste po teku prispele domov in v spodnjicah odkrile več izcedka kot ponavadi, se nikar ne ustrašite, pravi dr. Julie M. Levitt, petnajstkratna maratonka in porodničarka-ginekologinja. Čeprav zaradi teka vaše telo ne bo proizvajalo več vaginalnega izcedka, pa ga bo več izločilo.

Ob fizičnem naporu boste občutile pritisk v intraabdominalnem predelu. Poleg tega naporna vadba, kot je tek, učinkuje kot udarec po spodnji strani stekleničke za kečap. Ves pritisk povzroči, da se stvari izločijo.

Če pa boste opazile, da se povečan izcedek nadaljuje tudi po dnevih oziroma tednih po teku ter ga spremljata rdečica ali srbenje v spodnjem predelu morda trpite za glivičnim, bakterijskim ali pH neravnovesjem ... V tem primeru se vsekakor posvetujte z zdravnikom.

Tek povečuje tveganje za glivično vnetje

Kot verjetno že veste, znojenje v predelu mednožja predstavlja resnično težavo. Do tega pride tudi, ko intenzivno telovadite. In če predela temeljito ne osušite in hitro ne obrišete vsega znoja, to lahko privede do glivičnega vnetja, nelagodja in srbečice, pravi ginekologinja dr. Alyssa Dweck, asistentka na univerzi Mount Sinai School of Medicine in soavtorica knjige V is for Vagina.

Tveganje lahko zmanjšate s sintetičnimi oblačili, ki vpijajo znoj, oblačili, ki znoj odganjajo od telesa, oziroma z antibakterijskim materialom. Poleg tega ne pozabite, da bombaž in organska vlakna vpijajo več vlage kot sintetična. Ne glede na to, kaj nosite med tekom, pa se potem, ko se boste ohladile, stuširajte ali vsaj preoblecite iz prepotenih oblačil.

Neprijetne odrgnine

Vse smo že slišale (oziroma so nas tudi doletele) za odrgnine na prsih in bradavicah. Če ste poleg tega izkusile tudi odrgnine na vulvi, pa naj vam nikar ne bo nerodno. Niste edine. »Kar precejšnje število žensk toži, da se njihove male sramne ustnice ob teku odrgnejo,« pravi Dweckova. Do tega najpogosteje prihaja pri ženskah, ki že tako ali tako opažajo, da so njihove male sramne ustnice večje oziroma so vidne tudi, ko stojijo.

Možnosti za odrgnine in razdraženo kožo lahko zmanjšate z nanosom kreme proti odrgninam; to na problematično območje nanesete pred in po teku. Seveda prej preverite, ali je krema primerna in jo nanašajte samo na zunanje predele.

Pomagate si lahko tudi z oprijetimi oblačili, ki pa morajo biti še vseeno udobna. Vaše male sramne ustnice bodo tako ostale na svojem mestu in se ob teku ne bodo drgnile ob notranjo stran vaših stegen.

Sorodni članki

Vaje, ki bi jih morala izvajati vsaka ženska

S preprosto rutino, ki jo brez težav vpeljete v vsakdan, lahko preprečite številne zdravstvene težave.

10 vprašanj, ki bi jih morali zastaviti ginekologu

Ustrezna zaščita, nasladen seks, nadležen izcedek, klamidija – teme, ki spremljajo skoraj vsako žensko in o katerih bi morale odkrito spregovoriti z ginekologom. Kljub zagotovilom o…

Potenje med športno aktivnostjo je običajno, kaj pa uhajanje urina?

Kadar med športnimi aktivnostmi prihaja do uhajanja urina, govorimo o 'športni inkontinenci'. Ta je pogostejša pri ženskah, kjer gre vzroke za uhajanje urina iskati v vzdržljivostnih in…

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri